Calciumfluoride

Gadsie

New member
Calciumfluoride is de natuurlijke voorkoming van fluoride.

Ik heb een oppervlakkig gaatje in m'n tand die ik wil proberen te herstellen d.m.v. extra calcium, fosfor en fluor in m'n mond.

Aangezien sodiumfluoride giftig is bedacht ik me om met calciumfluoride te spoelem. Hier is echter niks over te vinden op internet, weet iemand of dit veilig kan?

Ik denk niet dat je dat moet doen. Je krijgt genoeg fluoride binnen met je voeding. En daarbij worden calcium en fosfor niet opgenomen door je tanden/tandclvlees en flouride wel. Als ik het goed heb.

Joost

Ik ben het met JM eens. Hoewel calciumfluoride ruimschoots aanwezig is in de aardkorst is het voor ons een sporenelement dat we idd via voeding en dranken (bijv. groene thee) tot ons dienen te nemen.

Weston Price waarschuwde voor overmatige fluoride-inname, ook de natuurlijke. Hij gaf voorbeelden van plekken op de aarde, waar mensen en dieren gele of bruine tanden en kiezen ontwikkelden omdat calciumfluoride van nature in het grondwater geconcentreerd was geraakt.

Bedenk dat fluoride in dezelfde familie zit als jodium, de haloiden. Dit zijn in principe giftige elementen (chloor en bromide behoren ook tot deze familie) en daarom kunnen wij deze slechts in kleine hoeveelheden (sporen) verdragen en alleen in natuurlijke vorm via voeding en dranken.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan