Calcium-D-Glucaraat

G

Guest

Guest
In het topic 'Ontgiften' staat al een link met meer uitleg over het ontgiften van de lever. Daar wordt melding gemaakt van calcium-d-glucaraat. Hier een uitleg, overgenomen van het hormonale disbalans forum.

Quote:
Calcium D-Glucaraat

Calcium D-glucaraat is een natuurlijke substantie die het lichaam helpt bij de ontgifting en die de hormonale balans ondersteunt. Calcium D-glucaraat vergemakkelijkt het ontgiftingsprocesdoor de reabsorptie van oestrogeen-achtige toxines in de bloedstroom te verhinderen en ze de kans te geven het lichaam te verlaten met de ontlasting.

Calcium D-glucaraat verlaagt ongezonde oestrogeenlevels in dieren en verhindert daardoor de ontwikkeling en progressie van kanker.

Het advies is om 2x daags 1000mg te gebruiken.

Werkingsmechanisme van Calcium-D-Glucaraat

Calcium-D-glucaraat is het calciumzout van ‘D-glucaric acid’, een lichaamseigen stof die ook in groenten en fruit wordt teruggevonden, vooral in sinaasappels, appels, pompelmoezen en crucifere groenten. Deze stof bevordert het uitscheiden van giftige stoffen via de gal.

Tijdens fase II van de ontgifting worden vetoplosbare kankerverwekkende stoffen in de lever gebonden aan glucuronzuur. Na deze zogenaamde glucuronidatie wordt de potentieel schadelijke stof via gal en darmen uit het lichaam verwijderd. De darmflora kan dit echter tegenwerken. Darmbacteriën maken het enzym bèta-glucuronidase aan dat het glucuronzuur afsplitst van de potentieel giftige stof. Dit resulteert in een vrijgemaakte schadelijke stof die vooral terug opgenomen wordt in het lichaam en in mindere mate met de stoelgang verdwijnt.

Operatie ontgifting mislukt, terwijl de blootstelling aan de giftige stof toeneemt! Daarom is het niet te verwonderen dat een hoge bèta-glucuronidase-activiteit geassocieerd wordt met een verhoogd risico op kanker. Dit blijkt vooral dikkedarm-, borst- en prostaatkanker te zijn.

Gelukkig kent calcium-D-glucaraat in de darm een metabolisatie tot D-glucaro-1,4- lacton, dit is een remmer van het bèta-glucuronidase enzym. Een rem op het enzym maakt het mogelijk om de potentieel giftige stof na glucuronidatie toch in de stoelgang te laten verdwijnen.


Ik hoop dat iemand er zijn voordeel mee kan doen.

 
Een tijd geleden heb ik het gebruikt. Op zich merkte ik er ook wel iets (positiefs) van. Toch ben ik tegenwoordig niet meer zo van dergelijke geïsoleerde producten en ga ik voor de "whole food"-benadering. Liever een leverreiniging extra dan zoiets voor mij dus.

 
Ik denk dat het voor bijvoorbeeld een periode van 6 weken, het wel een cirkel kan doorbreken. Voor permanent gebruik lijkt het me ook niet goed.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan