Bult buitenste schaamlip

kaasmeisje

New member
Ik heb een bult op mijn buitenste schaamlip die erg pijn doet. Het voelt als een soort onderhuidse pukkel. Ik heb ook zo'n bult op de onderkant van mijn bovenarm, voelt erg ontstoken aan. Waarom doet mijn lichaam dit?

 
Ik denk ontgiften, ik heb het een tijdje geleden onder mijn oksels gehad. Enorme bulten waarvan ik dacht dat het steenpuisten waren en die erg pijnlijk en ontstoken aanvoelden. Ik heb toen van alles geprobeerd, warmtepads, honing, maar niets hielp. Ze werden ook niet "rijp" . Uiteindelijk zijn ze na een week of vijf , zes vanzelf weer verdwenen.

 
Zou het een ingegroeide haar kunnen zijn?

Of een huidontstekinkje.

Of misschien herpes (alleen die heb je meestal niet op je bovenarm, alhoewel ik iemand ken van horen zeggen die het elke maand over zijn hele lijf heeft).

 
Quote:
Steenpuisten ontstaan gemakkelijker in een reeds geïrriteerde huid. Een slechte hygiëne en het dragen van strakke kleding vergroten de kans op het ontstaan van steenpuisten. Met name in de nek, in de liezen of in de oksels komt dit veel voor. Ook overmatig zweten en overgewicht vergroten de kans op het ontstaan van steenpuisten. Ook bij niet of slecht behandelde inwendige ziekten, zoals een suikerziekte (diabetes) of nierziekten is de kans op het ontstaan van steenpuisten groter.

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/steenpuist-furunkel.htm

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan