Al geruime tijd eet ik 'smorgens mijn variant op het Budwigpapje.
het oorspronkelijke recept wat ik ooit ontvangen heb is:
3 eetl melk
3 eetl lijnzaadolie
100 Gr magere kwark
1 thl honing
Verse vruchten
Noten
Havervlokken of Havermout
Eventueel een paar smaakmakende toevoegingen als kokos of kaneel e.d.
Omdat ik geen zuivel gebruik heb ik de melk en kwark vervangen door 1 dl amandelmelk en 1 dl brita-water.
Als toevoegingen gebruik ik noten, cocos, kaneel en gedr. gojibessen en alleen id zomer daarbij nog verse vruchten.
Uit Juglen's info heb ik nu echter begrepen dat het 'goede/gezonde' van dit ontbijt voort komt uit de verbinding tussen de lijnzaadolie en de kwark.
Kan iemand mij vertellen of bij mijn variant deze verbinding ook gemaakt wordt?
Zo niet, kun je me dan evt. uitleggen hoe dit in elkaar zit. En weet je dan een goede vervanging voor de zuivel die wel dat bepaalde resultaat heeft?
Met dank en groet!
het oorspronkelijke recept wat ik ooit ontvangen heb is:
3 eetl melk
3 eetl lijnzaadolie
100 Gr magere kwark
1 thl honing
Verse vruchten
Noten
Havervlokken of Havermout
Eventueel een paar smaakmakende toevoegingen als kokos of kaneel e.d.
Omdat ik geen zuivel gebruik heb ik de melk en kwark vervangen door 1 dl amandelmelk en 1 dl brita-water.
Als toevoegingen gebruik ik noten, cocos, kaneel en gedr. gojibessen en alleen id zomer daarbij nog verse vruchten.
Uit Juglen's info heb ik nu echter begrepen dat het 'goede/gezonde' van dit ontbijt voort komt uit de verbinding tussen de lijnzaadolie en de kwark.
Kan iemand mij vertellen of bij mijn variant deze verbinding ook gemaakt wordt?
Zo niet, kun je me dan evt. uitleggen hoe dit in elkaar zit. En weet je dan een goede vervanging voor de zuivel die wel dat bepaalde resultaat heeft?
Met dank en groet!