brood

duimpje

New member
sinds een tijdje eet ik rijst met roomboter en kzz voor de nodige koolhydraten.
graag zou ik dit ook eens willen vervangen door brood,maar waar moet ik op letten want ik neem aan dat zuurdesembrood ook niet altijd oke is.

http://www.natuurlijkenheerlijk.nl/over-ons/natuurlijk-h-eerlijk

zouden jullie eens willen kijken naar deze site?,leverancier zit bij mij om de hoek,of er eventueel een goed brood bij zit?

of is zuurdesem per defenitie goed omdat de ingredienten gefermenteerd zijn?
ik heb er totaal geen verstand van.

b.v.d.silvia
 
Je weet nooit of Desem echt Desem is, omdat de wet hierover niet duidelijk is.
Voor zover ik weet mag het al Desem genoemd worden als er een 'paar' % Desem of zelfs desempoeder in het brood verwerkt zit.

Wil je graag brood eten, neem dan het brood van Van Menno, hier bestel ik ook af en toe.
Kost wat, maar dan heb je wat!
 
ik heb begrepen dat desembrood een uur 8 nodig heeft om de fytine goed af te breken. (alleen de rijstijd of ook incl bakken??? dat weet ik niet). Mijn bakker doet er 6 uur over. Beter dan niets.
Vragen aan de bakker is de beste manier om er achter te komen.
Devotion, ik vraag als ik het wil weten of het brood gistvrij is.
 
Nou duimpje ik heb op een paar biobroden geklikt, maar als ik die ingrediëntenlijst zie, dan hebben ze de klepel nog niet gevonden
 
oke dank jullie wel ,ik zag inderdaad op de site ingrediënten die er niet in horen te zitten maar weet niet in hoeverre het desem deze onschadelijk maken.

brood van menno??

silvia
 
@duimpje: Brood van Menno is hier te vinden --> http://shop.vanmenno.nl

(heb ik toch net mijn oventje weggegeven :-? )
 
dat ziet er inderdaad een stuk beter uit het brood van menno,dank je voor de link.

ik heb nu twee broden van die andere site ,pff het is een hele zoektocht in het begin ,maar ja dan maar de kliko in.

ik neem aan dat dit wel een goede koolhydratenbron is volgens het wapf?,en dan ook gewoon 50 tot 100 gram droog gewicht aan houden?