brood

Angela

New member
"Tarwe kent echter tal van anti-nutriënten en zou niet zo vaak gegeten moeten worden als nu het geval is. "



Antwoord afkomstig van de uitkomst -gezondheidskennistest-

Ik ben benieuwd wat het alternatief is van brood. Iemand een idee?

 
Het forum staat er vol mee.

Kijk eens op de site van Poekie, www.voedingisgezondheid.nl

En vanuit daar de topics hier op het forum doorzoeken. Er is al ontzettend veel over brood en tarwe geschreven. Succes

 
weet iemand hoeveel koolhydraten 1 sneetje speltbrood ongeveer bevat ? ik kan het nergens vinden.

 
Dank je wel ! Ik drink namelijk de laatste week kefir ipv 2 speltboterhammen in de ochtend. Maar ik heb last van (te weinig-suiker ??)dips nu. Iemand een idee wat je daaraan kan doen ?

 
misschien kan je er wat rauwe honing of slagroom doordoen,

 
ik denk ongeveer 100 kh per dag. Op een geen-brood-dag minder.

Sheila, ik zal idd weer eens proberen slagroom door de kefir te doen. Kijken of dat helpt.

 
@ Zonne,

100 gr KH zal je in iedergeval ervan weerhouden om vlodoende ketonen aan te maken en je hersenen in een constante aanvoer van energie kunnen voorzien. 100 gr is dan ook weer te weining om je hersenen van glucose te voorzien.Natuurlijk kan dit voor een gedeelte opgevangen worden door lever glycogeen maar dit is beperkt en afhankelijk van oa goed werkende bijnieren.Ik denk dat dit de oorzaak van je dip gevoel is/was.

ad

 
Ik ben gestopt met slagroom door de kefir te doen omdat ik dicht groei. Pas mijn broeken niet meer en vind dit echt niet leuk. Maar heb dus ook last van dippen en heb dan mega behoefte aan suiker. Brood eet ik niet wel yoghurt met crème fraiche en kefir. Ben afgelopen vrijdag gestart met Adrenal 1 x daags. Ik merk daar nog weinig van...

 
belangrijk om te weten en bedenken is /blijft dat honger uiteindelijk zou moeten bepalen hoeveel er gegeten wordt. Uiteindelijk ook aan cal. Het lichaam moet dan wel uiteindelijk een gezonde stofwisseling hebben zodat de signalen van honger en verzadiging goed ontvangen worden.

Mega behoefte aan suiker geeft al aan dat de stofwisseling niet goed verloopt.Suiker en vet innemen is naar mijn mening gewoon niet goed.Suiker ,daarmee bedoel ik dan een hoeveelheid die verschilt per persoon.En dat is dan een hoeveelheid waarbij je merkt dat je de suiker niet met goed verwerkt cq de gevolgen van teveel insuline aanmaak.

Ik weet natuurlijk niet je specifieke probleem maar vermoedt wel dat de bijnier uitputting een rol speelt vandaar de adrenal. Maar nog niet merken na vrijdag lijkt me wel erg ongeduldig.

Bovendien kun je nog zo gezond eten wanneer je teveel aan cal. inneemt ongeacht de oorzaak ,komt er meer vet in je vetcellen dan er uit gaat.

ad

 
Ik ben nooit bezig geweest met cal en woog bij 1.80 al jarenlang 75 kg. Nu ga ik al over de 80 kg. Eet ip geen suiker maar met die dippen ben ik niet te houden. Dit speelt pas sinds deze week. Eet ik " ineens" weer een stroopwafel omdat die in huis zijn. Eet al jaren geen koek en snoep...dit wil ik helemaal niet. Het is ook niet eens honger; ik wil/moet gewoon iets zoets! Sowieso suiker en glutenvrij is iets wat al zo normaal was maar snap niet wat er nu aan de hand is. Eet veel roomboter en drink 1 liter kefir per dag. En 's morgens de yoghurt smoothie met zuur fruit en de hele rattaplan aan kruiden, levertraan en creme fraiche.

 
Ja, zou kunnen Ad. Ineens bedenk ik me dat ik de laatste tijd ook veel meer transpireer..goh die hormonspiegels...loop tegen de 50... Grappig dat jij als man mij daarop wijst :)

 
Aha.

Hoeft niet de oorzaak te zijn (ik heb geen glazen bol) maar ik heb zo'n vermoeden.

Oh,ook wij mannen ervaren die hormmonschommelingen van de vrouwen hoor.Ik blijf dus wel op de hoede en zoals je ziet speelt (levens) ervaring een belangrijke rol in een holistische visie. :D

Maar goed daar is je probleem niet mee opgelost.Hoe ga je nu verder?

ad

 
Ik ben gestopt met hardlopen en wandel nu dagelijks. Heb maandelijks last van migraine wat volgens Mike ook wijst op zwakke bijnieren. Nu dus gestart met de Adrenal. Verder veel vloeibare voeding (vind ik heerlijk) en stoofpotten. Veel kefir waar ik gek op ben, gemaakt van rauwe melk bij de bio boer vandaan. En verder...tsja...ga ik de Adrenal opvoeren en afwachten wat het met me doet. Daarbij nog de leverreiniging maar durf nog niet erg. Tenminste ik verschuif het steeds... :?

 
Ad, bedoel je dat 100 kh te veel is om in de ketonenstofwisseling te komen en te weinig om genoeg glucose binnen te krijgen ?

En wat doet leverglycogeen dan ? Ik zal eens googlen....

In ieder geval zijn mijn bijnieren niet helemaal in goede staat, maar adrenal zorgde voor hartkloppingen. Dus daar ben ik weer mee gestopt.

Wat zou een logische verdere stap zijn ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan