Brood

Angela

New member
Ik heb inmiddels begrepen dat zuurdesembrood beter/gezonder is dan 'gewoon' brood.

Nou heb ik een bakker gevonden die alleen maar biologisch meel gebruikt en zuurdesem (ZONDER gist) in al zijn broden. Wellicht handige tip voor mensen die in Zuiden wonen.

http://www.broodvankoos.nl/smaak

Normaal at ik 6 boterhammen per dag, ga nu proberen max 2 sneetjes van dit brood te eten. Helemaal geen brood eten is voor mij ook geen optie.

Wel zit in elk brood tarwe, ik weet niet hoe 'erg' dat is?




even off-topic: het valt mij op dat het forum erg rommelig is. Er is heel veel informatie, maar er zit totaal geen structuur in kwa onderwerpen. Er is wel een zoekfunctie, maar die werk ook niet heel handig. Is er geen mogelijkheid om een andere structuur of forumsoftware te gebruiken?

Dus enkele hoofdtopics maar daaronder subtopics:

- voorstellen

- voeding (groenten - fruit - vlees etc...)

- medicijnen

- literatuur (tijdschriften - boeken - social media)

- lichaam (hart - nieren - longen - etc...)

- agenda Mike

- adressen (voor biologische winkels, slager, reformazaak etc..)

- etc....

Het is maar een idee :)ik ben pas nieuw en viel me op dat er weinig structuur is en in veel topics dezelfde discussies terugkomen.

 
Grappig, je hebt het over structuur op t forum en begint twee topics in 1. Om t lekker overzichtelijk te houden :p

Zoekfunctie werkt inderdaad erg slecht. Je kan beter via google zoeken, met de toevoeging westonprice.nl Dan doorzoek je t forum.

 
Naja, ik had geen zin om er apart topic over te openen. Ik dacht dat die discussie over forum opzet als een gevoerd was.

 
Dit is gratis forumsoftware die anderhalf jaar geleden door forumlid Gerrit is geinstalleerd. De mogelijkheden van deze software zijn zeer beperkt, zo kun je elkaar ook geen personal message sturen en ik kan niet posts die in een verkeerde topic loshalen en in de juiste topic plaatsen. Nu is het te laat, we zullen het ermee moeten doen.

Bovendien gedij ik persoonlijk in chaos en vind het eigenlijk wel prima zo. De informatie-uitwisseling mag dan niet altijd even gestructureerd zijn, maar daar staat tegenover dat dit forum wel heel organisch wordt ingevuld door de forumleden. het stimuleert je om uit je linkerhersenhelft te stappen (die structuur wil) en meer in je creatieve rechterhersenhekft!

Mike

 
@Lievergezond: hmm....dan maar verder zoeken naar zuurdesembrood zonder tarwe. Moet zeggen dat brood van Koos is echt heerlijk.

 
Ik heb vorige week zo n brood gehaald van Menno, maat hoe bewaren jullie het? Ik had hem in plakken gesneden en ingevroren. Maar bij het snijden valt het brood een beetje uit elkaar.

 
@Debsy: het brood kun je gewoon op kamertemp bewaren, een aangezien het zuurdesem is het wel een dag of 6 houdbaar.

 
Jeetje, het water gaat me door de mond al dat gepraat over brood. Ben ik er net helemaal van af aaaah :mrgreen: Was toch wel erg gehecht aan mijn zuurdesemboterhammetje met roomboter.

 
Het beste brood is (spelt)kiembrood.

Als het om gewoon brood gaat is het niet bepaald duurzaam om het meel uit Frankrijk te halen, zeker omdat er lokaal genoeg te vinden is.

http://www.erkendstreekproduct.nl/index.php?mact=News,cntnt01,print,0&cntnt01articleid=3&cntnt01showtemplate=false&cntnt01returnid=35

Beste Brood van Nederland:

http://us1.campaign-archive1.com/?u=91ffff7bfd16e26db7bee63af&id=a9cc54ff6d&e=46588a629e

Gemaakt van oudere graansoorten, o.a. van boerderij De Kruytbosch in Hall, waar het brood ook te koop is. (ook vlees en melk, dit is 1 van mijn 2 melkadressen)

 
@Debsy

Ik koop nu ook af en toe zo'n brood van bakker Menno.

Hier in Leiden hebben ze ook de desem variant met spelt, en die koop ik dan en de bakker snijdt um ff...(had al bedacht dat als hij het niet wil doen, ik dan even naar de broodafdeling van de supermarkt zou lopen en dan vragen of zij het even willen snijden). Bij mij zouden het alleen maar rare hompen worden :)

En ook ik vries het in.

 
Spelt is de voorloper van tarwe, een oudere graansoort, welke minder allergenen bevat als tarwe, maar tegenwoordig wordt het weer een hype, en de spelt gekruist met tarwe, dus zaligmakend is het zeker niet.

http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/78719-spelt-wat-is-spelt.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan