Brian Peskin - vetzuren

G

Guest

Guest
Hi, net gestart op dit forum nadat ik de supersmoothie van Mike ontdekt had en nu ook zelf maak. Over de omega 6 en omega 3 verhouding die Brian Peskin vooropstelt zijn er buiten positieve reacties ook wel een pak negatieve. Ik vind persoonlijk die aanvulling van zuurstof een goed idee, met daar tegenover het standpunt van Mike die een absloute liefhebber blijkt te zijn van de gefermenteerde levertraan met de boterolie. Lijkt mij inderdaad de betere oplossing te zijn om o.a. een vit. D tekort aan te vullen. Hetgeen ik me toch blijf afvragen is of er geen "best of both worlds" bestaat tussen de dierlijke en die plantaardige vetzuren van Peskin, want op het internet vind ik ook nog eens het "Peskin Protocol" waarbij de samenstelling van PEO's uit 5 oliën bestaat http://peskinprotocol.com/.

Nadat ik toevallig een artikel over alle bijwerkingen van Lipitor gelezen had heb ik sinds februari van dit jaar systematisch al mijn andere medicatie zolas voor glucose (Metformax), Asaflow (bloedverdunner) Atacandplus (bloeddruk) stopgezet en vervangen door gezondere voeding, biovlees, grasboter, bioyoghurt, amandel- of rijstmelk. Ik heb mijn huisdokter hiervan op de hoogte gebracht en die vond dat geen slecht idee omdat ik om de 3 maanden een bloedonderzoek zou laten uitvoeren. Bij het 1° was een van de flagrante items dat de befaamde Lipitor (cholesterolbeheerser) waardoor ik bij gebruik spectaculaire resultaten scoorde 126, HDL 58, LDL 68 ! Na stopzetting (circa 1 1/2 maand) bleek mijn cholesterolwaarde al terug op zijn oorspronkelijk niveau van 209 te staan en mijn LDL terug op 136, m.a.w. dit medicament camoufleert feitelijk heel die cholesterolspiegel maar geneest niets !!!

Dus Mike als jij f een ander forumlid een ad rem antwoord/suggestie hebt op die contradictie tussen de PEO EFA's van Peskin en die betere levertraanolie van Blue Ice TM Royal Therapeutics, dan ben ik daar heel dankbaar voor.

Ik heb feitelijk ook nog een vraag over dat al dan niet nuttigen van "rauwe voeding" waar er ook weer 2 kampen schijnen te bestaan (momenteel juice ik mijn rauwe groenten, soms stoom ik ze eerst,rode pepers en tomaten, voor ze te juicen), maar die vraag kan misschien beter in een nieuw item stellen.

Groetjes,

Gentile

 
rode pepers en tomaten worden eigenlijk zowieso niet aangeraden, dit zijn nl nachtschades/neurotoxines.

Ik eet zelf de groente niet rauw, maar wel de melk en de eierdooiers.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan