Branderige ogen

G

Guest

Guest
Sinds een paar dagen heb ik branderige ogen, wat kan hier de oorzaak van zijn en wat zou ik er aan kunnen doen?

Richard

 
Breng je veel tijd door achter de computer? Zelf heb ik er ook last van en één oog wordt dan zelfs wazig. Ik merk dat vel licht zoals dat van een beeldscherm het verergert.

Verder kan ik er niet veel over zeggen, te weinig verstand van.

 
Zeker 1 liter melk en 2 bekers thee en 3 glazen sole.

Ja werk de hele dag achter de pc.

 
Hoi Rapunzel,

Schreef ook al 'volgens mij', ik was er ook niet helemaal zeker van. Dank je voor de correctie.

Hoe gaat het met jouw ogen?

Lia

 
Veel knipperen brengt ook verlichting voor de ogen. Elke keer als je knippert breng je een nieuw laagje oogvloeistof op je oogbol aan.

Denk ook aan rust, probeer af en toe te palmeren. Dat is een rustig plekje zoeken, zitten met rechte rug en breng je handen voor je ogen zodat het lekker donker is. Doe je ogen daarbij dicht. Ontspan je middenrif en adem rustig. Doe dit een paar minuten of zoalng als je prettig vindt.

Zie bijvoorbeeld hier: Palmeren

 
Goed hoor! Die lichtflits in mijn rechteroog is nog steeds weg volgens mij. Heel af en toe denk ik dat ik weer iets zie, maar dat kan ook een bepaalde weerspiegeling van een lamp zijn. Het is soms wat moeilijk te bepalen. Maar één ding is zeker: het is lang niet meer zo erg als het geweest is! Ik blijf wel zitten met dat eyefloaterspul in mijn rechteroog. Dat zou verloop van tijd naar de bodem kunnen zakken zodat je er geen last meer van hebt.

Gelukkig zie ik verder hartstikke duidelijk als ik recht vooruit kijk.

 
Ik herken dat wel Rapunzel, dat je soms denkt dat het er weer is en het andere moment niet. Ik denk dat het bij soms de angst ook is omdat ik bang ben dat ik het weer krijg. De laatste keer dat ik het kreeg had ik na lange tijd weer een Adrenanorm genomen. Weet niet of de link daar ligt, maar ik heb toevallig vandaag weer eentje genomen, kijken hoe dit verder gaat...;) Verder heb ik de laatste week ook weer enorm veel lasten rode branderige ogen. Ik werk 8 uur per dag achter een beeldscherm, want dat is bij ons de telefooncentrale op het werk. Ik heb mijn ogen vroeger vaak laten onderzoeken nadat mijn rechter oog slechter is, maar dit kan niet gecorrigeerd worden met een bril. Aangezien ik de 40 ook gepasseerd ben heb ik ook weleens de indruk dat mijn ogen sneller vermoeid zijn, zeker als je er eentje hebt die niet helemaal goed mee kan doen.... Verder denk ik net als Rapunzel dat het met de lever te maken heeft. Ik heb nu weer een paar weken achter elkaar de milde leverreiniging gedaan, zonder eigeel, met bitterzout. Ik heb zeker de indruk dat mijn lever hierdoor getriggerd wordt. Maar of dit positief is?!?!? Ogen zijn roder, onder ribbenboog rechts s nachts pijn, schouderblad doet pijn. En af en toe voel ik op de plek van mijn lever iets trillen cq verschuiven. Ik hoop maar dat dat steentjes zijn die de uitgang weten te vinden. Dit weekend druk met mijn verjaardag, volgend weekend wil ik de echte leverreiniging doen, of zal dit nu teveel zijn?

 
Angela, ik geloof niet dat wij hetzelfde aan onze ogen mankeren, wel? Jij hebt last van migraine? Oogmigraine? Ik ben totaal geen hoofdpijn mens! 31 Oktober ga ik weer naar de osteopaat en dan wil ik hem toch eens vragen wat die lichtflits nou eigenlijk te betekenen heeft naar zijn mening. Ik heb dat licht vanaf 31 mei constant gehad wanneer ik rechts achterom kijk. Nu is het bijna weg. Wanneer ik in een donkere schuur ga staan en ik kijk heel ver achterom dan zie ik nog een klein lichtje. De kleur is ook veranderd: eerst was het meer oranje en nu geel. De oogartsen hebben het allemaal over netvliesloslating maar dat kan het dan onmogelijk zijn.

Wanneer je het aandurft, die grote leverreiniging, dan zou ik het als ik jou was gewoon doen!

 
Ik heb donderdag en vrijdag geen melk gedronken en op vrijdag had ik geen branderige ogen meer, gister weer melk gehaald nu bij een boer in Ingen en nu had ik gisteravond en nu nog steeds branderige ogen.

Zal dus te maken hebben met de eiwitten en vet die de lever niet verwerken kan,klopt dat ?

Richard

 
Poekie en Rapunzel hebben allebei gelijk: zowel de lever als de nieren hebben met de ogen te maken. Ook de bijnieren spelen een belangrijke rol.

Richard, het lijkt een nierprobleem te zijn, want er is hier al meer geschreven over de consumptie van rauwe melk en nierproblemen. Jouw oogproblematiek verdween toen je stopte met het drinken van rauwe melk, dat is voor mij een zeer krachtige indicatie dat je nieren de rauwe melk niet aankunnen en dit zich vertaalt naar oogproblematiek.

Mike

 
Mike,

Wat zou nu de volgende stap moeten zijn om het nierprobleem op te lossen ?

De leverreiniging ?

Ik weet het nu even niet meer.

Graag hulp.

Richard

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan