Bottenstructuur veranderd niet- wel meer botmassa?

kaasmeisje

New member
De bottenbouillon staat op en in de tussentijd lees ik op het forum.

Nu heb ik ergens gelezen dat je bottenstructuur niet meer kan veranderen. Ik heb gelezen dat de bottenstructuur zich ontwikkelt in de baarmoeder en in de eerste 8 jaar.

Nu las ik ook dat de botmassa kan toenemen. Hoe moet ik mij dit voorstellen. Want als je botmassa toeneemt dan wordt je toch voller, terwijl de structuur niet verandert. Als je dan een botscan zou maken, zou je dan kunnen zien dat je dikkere botten hebt?

Als vrouw merk ik dat ik het toch wel eng vind om het huidige schoonheidsideaal lgaatos te laten. Mijn taille is 67 cm, mijn heupomvang 97 cm. Een vier cm erbij sinds wapf. Mijn taille is aardig het zelfde gebleven. Ik ben alleen bang dat mijn taille mogelijk verdwijnt. Wat zijn de ervaringen op dit forum?

Wat mij opvalt is dat veel modellen nogal fan zijn van vegetarisch, raw food en groene sapjes. Valentina zelyaeva heeft een blog en leeft vooral op groene sapjes, Lonneke Engel heeft een website (www.organiceyourlife.com) en is ook van de groene sapjes. Abigail O'neill is australisch en heeft haar eigen website en schrijft veel over raw cacao en super foods. Ze hebben mooie gezichten. Voor ik wapf tegenkwam heb ik een tijd deze dames gevolgd. Nu denk ik dat zij vooral zo gek zijn op die groene sapjes omdat ze daardoor zo slank blijven. Als Mike deze dames bekijkt denk ik dat hij zeker zal zeggen dat ze ondervoed zijn. Toch blijf ik Valentina en Abigail erg mooi vinden en zie ik dit toch nog ergens als een ideaal. Ik zou er graag iets tegenover willen stellen. Een ander ideaal. Toch lukt dit niet.

 
hoi kaasmeisje,

denk dat ik ongeveer hetzelfde denk als jij haha.

frustratie en angst spelen op nu ik inmiddels na een maand wapf eten al de nodige kilo's ben aangekomen, terwijl ik juist altijd m'n lichte/ranke bouw wel mooi vond. bovendien is het allemaal vet wat er is aangekomen waar ik ook niet zo blij mee ben. toch probeer ik dit los te laten, omdat gezondheid natuurlijk belangrijker is dan schoonheid en ik merkte wel duidelijk dat je op een raw food dieet minder energie hebt.

 
Hoi eli,

Heb je eerder een raw food dieet gevolgd?

Wat zijn je maten?

Ik weet mijn kledingmaten omdat ik zelf mijn kleding maak. Wel frustrerend nu ik veel niet meer aan kan. Zelf heb ik altijd complimenten gehad over mijn figuur. Ook opmerkingen dat ik een figuur van een model heb. Dan is het raar om dat beeld los te laten.

 
Willen jullie je figuur zoveel mogelijk behouden, kijk dan naar Free The Animal:

Richard Nikoley, hij ging een melk kuur doen, hij was door Paleo en Wapf toch wel flink aangekomen, hij ging toen een melkkuur doen met weinig calorieen, maar ontdekte dat hij er veel meer mee terug kreeg dan hij dacht, ook zijn lichaam begon zich te herschikken.

Kijk ook naar de foto's en lees goed. Lees hier:

http://freetheanimal.com/2013/04/kefir-recomposition-progress.html

Ook hier:

http://freetheanimal.com/?s=milk

 
Nou ik wil ook graag mijn figuur behouden, maar dan omgekeerd. Ik zit er absoluut niet op te wachten dat ik ga afvallen. Lekker de loshangende huidflappen en tieten als uitgedroogde theezakjes, dank je de koekkoek!

 
Hier staan de botten klaar in het water met een scheut appelazijn. Wat heb ik zin aan soep!!!

Van mn schoonmoeder heb ik verse maggiplant uit de vriezer meegekregen, dat is er ook zo lekker door.

Ik ben nog niet aangekomen van het WAPS eten, ik val gelukkig nog steeds een beetje af, ong een ons per maand.

 
Ik denk dat je botten niet perse dikker in omvang hoeven te worden maar dat het bot op zich zwaarder wordt doordat het broze eraf gaat; meer massa of te wel compact.

 
Ik heb dat pas nog bij Pavlov gezien. Het gaat inderdaad om de botdichtheid. Dus je kunt wel zwaarder worden zonder dat je omvang toeneemt.

 
Ik ben niet zo goed in Engels,maar begrijp ik het goed dat de man leeft op alleen melk en kefir,afgevallen is maar een mooi figuur heeft gekregen zonder lubbers?

 
kaasmeisje,

mijn maten zijn (waren) ongeveer 80 63 90, ben alleen te klein voor model dus dat soort opmerkingen zijn tegen mij nooit gemaakt;) maar snap dat je het moeilijk vindt om het beeld los te laten. wel altijd al flinke bovenbenen gehad, dat was ook wat me het meest stoorde toen ik ben gaan afvallen (voorheen waren mijn maten, vooral ook de heupomvang wel breder). van boven wilde ik juist altijd voller zijn, maarja je hebt het niet voor het zeggen blijkbaar. Ik vond mn tengere lichaamsbouw wel mooi en bij me passen, dus nu heb ik het er ook moeilijk mee als alle 'moeite' (=een aantal jaren toch wel strikt op mn voeding letten om niet aan te komen) in ieder geval qua uiterlijk verloren lijkt te gaan.

 
Quote:
Wat mij opvalt is dat veel modellen nogal fan zijn van vegetarisch, raw food en groene sapjes. Valentina zelyaeva heeft een blog en leeft vooral op groene sapjes, Lonneke Engel heeft een website (www.organiceyourlife.com) en is ook van de groene sapjes. Abigail O'neill is australisch en heeft haar eigen website en schrijft veel over raw cacao en super foods. Ze hebben mooie gezichten. Voor ik wapf tegenkwam heb ik een tijd deze dames gevolgd. Nu denk ik dat zij vooral zo gek zijn op die groene sapjes omdat ze daardoor zo slank blijven. Als Mike deze dames bekijkt denk ik dat hij zeker zal zeggen dat ze ondervoed zijn. Toch blijf ik Valentina en Abigail erg mooi vinden en zie ik dit toch nog ergens als een ideaal. Ik zou er graag iets tegenover willen stellen. Een ander ideaal. Toch lukt dit niet.


Ik kende de namen niet en heb ze dus maar even ge-Googled. Mijn bevindingen:

Valentina Zelyaeva: mager en ondervoed, zie http://www.maggiesnotebook.com/2011/10/rule-5-saturday-night-valentina-zelyaeva/.

Lonneke Engel: mager en ondervoed, zie http://www.shockmansion.com/2010/11/29/hold-my-snorkel-lonneke-engel/.

Abigail o'Neill: mager en ondervoed, zie http://abigailoneill.net/sea-sun/

kaasmeisje en eli, jullie schoonheidsideaal is semi-anorexisch. Zie deze topics:

https://www.fatsforum.nl/topic/mager-maar-gezond

https://www.fatsforum.nl/topic/anorexisch-schoonheidsideaal

Nog een saillant detail is dat Abigail o'Neill doet aan one-eye symbolism. Hier houdt ze een chocolaatje voor 1 oog: http://www.facebook.com/abigail.oneill?filter=1. Niet alleen zijn deze modellen zelf niet gezond, maar heel vaak vervuilen ze onze geest met symbolen en tekens die voor de elite een speciale betekenis hebben. Op vigilantcitizen.com (Symbolic pics of the Month) wordt er maandelijks aandacht besteed aan dergelijke beelden waat we via de muziek- en modewereld mee worden overspoeld. Het kan geen toeval meer zijn als je ziet hoeveel muzieksterren en modellen 1 oog bedekken op de foto!

Mike

 
Wat een zegening dat ik me niet met die modellen en bijbehorende programma's bezig hou! Kan er ook niet naar kijken. Bijv. ANTM: met die gekke transseksueel o.i.d (jaren geleden keek ik het wel). Als er iets in die trant opkomt zap ik direct weg. Wat een onzin zeg. En nee, ben echt niet altijd happy met mijn figuur. Maar ga niet meer vergelijken met modellen. Voor de zwangerschap vond ik die onzinprogramma's trouwens al niet leuk meer, maar sinds ik bevallen ben kan ik ook geen modebladen meer lezen. Wat een geblaat! Scheelt me weer een hoop tijd ;-)

 
Een van de meest gezonde dingen die je kunt doen is je inderdaad niet afmeten tegen (semi)anorexische fotomodellen.

Mike

 
Quote:
Nog een saillant detail is dat Abigail o'Neill doet aan one-eye symbolism.

Mike, denk jij dat Abigail dit bewust doet? Hoe kan het dat mijn schoonheidsideaal zo sterk semi-anorexisch is? En mogelijk geldt dit ook voor anderen op het forum. Eli, schreef hierboven
Quote:
denk dat ik ongeveer hetzelfde denk als jij haha.

Misschien dat Eli van mijn leeftijd is? En San, naar de bjbehorende programma's heb ik niet gekeken. Het was meer dat ik vanuit een eerdere zoektocht naar raw food gekoppeld aan David Wolfe bij deze vrouwen terecht kwam. Deze vrouwen zijn idolaat van David Wolfe. Op hun website geven ze veel recepten weg en vertellen ze hoe ze leven qua gezondheid. Maar wel fijn dat je niet met dit ideaal bezighoudt.

Is het niet dat mannen van nu ook een semi-anorexisch schoonheidsideaal hebben? Bij een wat stevigere, volle vrouw hoor ik mannen al snel zeggen: 'kijk maar uit, nu is ze nog mooi, later is ze dik'. Of woorden van gelijke strekking.

 
@eli, als je van dikkere bovenbenen af wil, er vanuit gaande dat het om vet gaat dat je kwijt wil, dan kan ik je een serie van Starvac bindweefselmassage aanbevelen. Scheelt echt heel veel centimeters met blijvend resultaat!

 
Quote:
Mike, denk jij dat Abigail dit bewust doet?


Nee, modellen hebben maar te doen wat hen verteld wordt, het zijn marionettepoppetjes aan een touwtje die volledig inwisselbaar zijn. Ondertussen werken ze onbewust wel mee aan de inprenting van symboliek die de mensheid allesbehalve ten goede komt. En hoe meer deze modellen zichzelf uithongeren en uitputten, hoe meer ze meisjes die hen adoreren meeslepen in deze destructieve eet- en leefwijze!

Quote:
Hoe kan het dat mijn schoonheidsideaal zo sterk semi-anorexisch is?


Omdat dit de moderne norm is geworden voor 'schoonheid'. Een citaat uit Eet vet, word slank van Barry Groves hierover:

Quote:
Aan het begin van de twintigste eeuw was het nog steeds mode om weelderige vormen te hebben, maar in de jaren 1920 was een volborstig figuur uit en was het wederom mode om slank te zijn.

In de jaren 1930 veranderde de mode weer naar ronde vormen – en door het Britse model Twiggy in de jaren 1960 opnieuw naar slank. De Twiggy-look is blijven hangen.

We moeten ons echter minder bezig houden met wat in de mode is en meer met wat normaal en gezond is.

Bij beide geslachten speelt lichaamsvet een belangrijke rol: het vult holtes in het geraamte, de oogkassen, de gewrichten en de hals; het werkt dempend en beschermend voor de inwendige organen en vormt een energievoorraad; het is vet dat vorm geeft aan het lichaam.

Wanneer het lichaam vet verliest, zakt het in en worden de tekenen van ouderdom zichtbaar. Lichaamsvet wordt vereenzelvigd met het uiterlijk en handelen van de jeugd.

Vrouwen hebben meer vetcellen dan mannen. Bij een vrouw hoort tot wel vierentwintig van het lichaamsgewicht te bestaan uit vet; bij mannen hoort slechts twaalf procent te bestaan uit vet. Door middel van rondingen onderscheiden vrouwen zich van mannen.

Het extra vet dat vrouwen hebben is zowel een natuurlijk als een normaal verschijnsel, veroorzaakt door de geslachtshormonen tijdens de puberteit.

Behalve dat het een schoonheidsfunctie heeft, dient het een biologisch belang, namelijk het voorbereiden van de vrouw op het moederschap.

Een vrouwelijk lichaam is een lichaam met rondingen. Waarom zou je die kwijt willen raken? Een veel gezondere mentaliteit is om tevreden te zijn met wat je hebt, in plaats van dit alsmaar te willen veranderen.


Amen, had het zelf niet beter kunnen zeggen!

Quote:
En mogelijk geldt dit ook voor anderen op het forum.


Klopt. En daarom blijf ik dit hier onder de aandacht brengen. En alleen maar omdat meerdere mensen met deze waanbeelden rondlopen, wil nog niet zeggen dat ze kloppen. Dit forum doet niets anders dan mensen aangeleerde halve waarheden en hele leugens afleren!

Quote:
Is het niet dat mannen van nu ook een semi-anorexisch schoonheidsideaal hebben?


Het wordt vrouwen aangepraat door mannen, dus in zoverre klopt het wat je zegt. Wat echter in werking wordt gezet is een mechanisme waarbij vrouwen dit vooral zichzelf aanpraten en aandoen. Jullie laten je kop helemaal gek maken en dat moet m.i. maar eens afgelopen zijn. Wees zelfdenkend!

Overigens zien we nu ook steeds meer jongens met anorexische klachten. Ook zij zijn beinvloed door muzieksterren en een bepaald modebeeld. Het blad Men's Health helpt nu niet echt om jongens zekerder te maken van hun lichaam. Ook dit wordt op dit forum aan de orde gesteld:

https://www.fatsforum.nl/topic/sporten#post-25412

Bedenk dat schoon-heid slaat op de connectie tussen schoon van binnen zijn en mooi van buiten zijn!

Mike

 
@kaasmeisje: eerder deed ik dat wel hoor. En vroeg me altijd af hoe het kon dat die modellen zo'n mooie huid hadden (toen ik heel jong was). Later heb ik ook van alles gedaan om slanker te worden, en vergeleek me er ook volop mee. Maar nu ben ik er vanaf, met vergelijken, al ben ik heus niet altijd tevreden. En het is ook nooit goed: toen ik 11 kg zwaarder was was ik te mollig, nu vinden mensen me vaak te slank. Het zal wel allemaal, vind het wel gezegend ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan