Bottenbouillon

-B.arr

New member
Ik heb de bottenbouillon nu nog niet gemaakt.

Ik heb een tip nodig voor een andere gezonde avondmaaltijd. Ik neem aan dat er hier ook wel mensen zijn die niet elke dag de bouillons maken.

Ik kan natuurlijk niet alleen maar op eieren/groente/witte basmatirijst met roomboter en kaas leven. Daar word ik ook niet echt blij van....

 
Er is serieus iets mis met jouw hersenfunctie, celtycmyst. Ik begin het een beetje beu te worden.

Mike
 
Hallo,
ja dat begrijp ik wel, beetje een heel raar/overbodig topic achteraf gezien.... Ik weet na al jullie adviezen wel, hoe ik moet eten.

Ik had echt een foute dag kwa voeding vandaag, er zaten ook gluten in, en dat is mijn eigen schuld.
Ik moet echt nog beter voor mezelf gaan zorgen.

En er is niks mis met mijn hersenen hoor.
 
Ik ben niet overtuigd. Je begint steeds meer forumleden tegen de haren in te werken, inclusief Poekie, die echt een toonbeeld van geduld is!

Mike
 
dat was echt niet de bedoeling sorry!
Ik weet nu hoe ik moet eten en zal dat nog consequenter toe moeten passen en alleen ik kan dat doen.
Er zijn veel mensen die beweren dat dit een ongezonde manier van eten is en ik moet dan maar nog beter voor mezelf gaan zorgen. Mijn lichaam heeft nog steeds te korten die moet ik zelf gaan aanvullen.
 
Bij de slager in het winkelcentrum hadden ze botten van de dikbilkoe, niet officieel biologisch omdat hij via de keizersnee ter wereld is gekomen. Maar de slager zei hij heeft wel een goed leven gehad. Ik neem aan dat officieel biologisch altijd beter is.
Voor mij voelt dat iig veiliger.
 
Wat ik trouwens wel merk dat ik nu toch wel errrrg veel eieren eet steeds, ik heb zoveel tekorten, en ik heb zoiets van, wanneer houdt het nu eens op :(
 
Ben jij ooit gediagnosticeerd met autisme? Je bijt je extreem vast in bepaalde voedingsmiddelen (zuivel, eieren), of juist niet (bottenbouillon). Je manier van denken komt erg verstard over.

Mike
 
celticmist je zou eens kunnen beginnen met 5 eetlepels extra virgine kokosolie per dag in te nemen verdeeld over de dag en kijken of dit een voordeel voor je op gaat leveren in het helderder kunnen denken.

als dit je helpt kun je stapje voor stapje verder gaan in je zoektocht naar echt voedsel en de voordelen daarvan.

silvia
 
Dank je wel, goeie tip. Ik ben momenteel heel ziek, weinig kracht, pijn/jeuk in het lichaam, dus maar hopend dat het snel over gaat!
 
Mijn bottenbouillon moet ik deze keer opnieuw mee beginnen!!! Ik had hem a/d kook gebracht en ben toen gaan slapen (niet handig) maar ik had het gas te hoog gezet en nu is het water verdampt ;) wat stom !!!!!!!! Dat was na 2 uur koken. Ik denk dat ik nu niks meer kan doen om het te redden?

Kennelijk moet
- het gas lager
- een deksel op de pan

:)
 
Als ik jou was dan zou ik botten van grasgevoerde dieren nemen. En als ze dat niet bij de bio-slager of gewone slager hebben, via internet bestellen of naar de boerderij.


Gas op een laag pitje, eventueel warmhoudplaatje (bijvoorbeeld verkrijgbaar bij de blokker) deksel op de pan.

Meestal zet ik het om 19:00 uur in de avond op en dan om 23:00 uur weer uit en dan in de ochtend weer een uur of 5/6 en dan in de avond weer een paar uur en dit zo een paar dagen lang.
 
Oja wat betreft de onaangename geur die het wel eens kan hebben, daarvoor gooi ik er gelijk laurierbladeren en kruidnagels bij.
 
Oke!
Trouwens.... de gepasteuriseerde yoghurt ben ik mee gestopt ivm de heel heftige darmproblemen. De rauwe eieren met wat rijst en groente geven wel wat energie maar vind ik echtttt niet lekker meer, en omdat ik toch moet overleven (lol), wat eet jij als ontbijt?
Iets van kefir? Volle yoghurt?

Ik had net een goede vriend a/d telefoon en vertelde dat ik me zo slecht voel. Hij zei dat ik gewoon een boterham met kaas moet eten 's ochtends, en 's middags ook. Diepe zucht.

 
Ik zit even te denken .... Ik ga inderdaad niet weer hetzelfde vragen, maar rauwe eieren zo opdrinken.. getsie ;) Ik word daar niet meer zo heel blij van. hihi. De yoghurtsmoothie was mij trouwens destijds geadviseerd hier, maar veroorzaakt een blok in mijn buik.

Ik heb toen het advies gekregen van Mike om GAPS te gaan doen. Dat was ineens iets anders en dat ben ik niet gaan doen, vandaar dat ik jou vraag, Simon-G :), of jij nog 'n ideetje hebt (nu even voor het ontbijt). Ik zit een beetje te stressen.
 
mijn ontbijt appeltje, paar zachtgekookte eitjes, rauwmelkse kefir.
Vooral kefir is een echte hongerverzadiger, en gaat ook nog eens leververvetting tegen.

Van gewoon rauwe melk kan ik wel 3 liter op een dag drinken, maar met kefir red ik dat nooit.
 
Oke, dat klinkt goed.
een zure appel, granny smith. Wat is een paar? 2?
Ik heb nu geen kefir in huis.... ik haalde het eerst wel vaak, maar, ik dronk het los met niets erbij en krijg er dan een opgezette buik van, de verhoudingen waarin ik at waren dan dus niet goed. En niet, dat ik tegen melkproducten kan.

Wat zou ik kunnen doen ipv daarvan (denkt hardop) Ik heb geen zin om nog veel zieker te worden, lol. Toch maar de gepasteuriseerde bioyoghurt?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan