Boterolie

Icky,

De produkten die je hier en in het andere topic noemt zijn wel allemaal veel duurder dan degene die ik noemde hoor. Plus dat daar ook nog eens de vitamine D bij zit.

Kijk maar eens goed naar de hoeveelheid per druppel.

Als je nu deze neemt dan heb je vitamine D, A en K ineen.

http://www.vitavie.nl/webshop/Visolie/product/Cholesterol,_hart_en_bloedvaten/Blue_Ice_Royal_240_ml_gel.html

Als je dan die van Iherb daar nog bij neemt heb je genoeg extra D plus extra K en A

 
Nou moet niet perse maar Icky wilde graag veel meer extra vitamine D, dus als je dan de blue ice Royal neemt (waar A/D/K in zit) plus deze:

http://www.iherb.com/Thorne-Research-Vitamin-D-K2-1-fl-oz-30-ml/23517

Dan heb je iig redelijk wat A en D uit de blue ice plus de gewenste extra D en K uit die van Iherb

In die van Iherb zit dus voor 600 dagen 1000IU vitamine D en 200mcg K2.

Beide 250 % van de ADH.

Dus voor een anderhalf jaar voor ongeveer 17 euro..

 
Ja dat zou kunnen maar Icky wilde graag extra D gebruiken, buiten wat je met levertraan alleen binnen krijgt.

Dus als je deze twee combineert heb je in ieder geval flink wat A erbij.

Dat is beter dan alleen extra vitamine D nemen in hoge dosis.

Als je daarbij nog wekelijks wat runderlever eet zit je met de vitamine A wel goed.

 
Pike snapt mij! Super haha. tnx! De D heb ik hier al staan.. (druppels in extra viege olijfolie) geen toegevoegde dingen, alleen die 2(bonusan). Maar dan weet ik nog niet hoeveel K ik binnenkrijg met de levertraan.. Alleen hoeveel A en D. En.. via iherb is buitenlands toch? extra verzendkosten enzo? Bonusan is hollands.. Hoewel de verhouding van Thorne wel goed is en t mij wel aanspreekt.. Weet jij zo of dit merk vrij is van GMO producten? anders zoek ik morgen zelf wel ff:)

 
Quote:
Dus voor een anderhalf jaar voor ongeveer 17 euro..



Plus 4 euro verzendkosten geloof ik.

GMO dacht ik eerst wel maar durf ik nu niet meer met zekerheid te zeggen.

Vitamine k2 is heel belangrijk maar je hebt in principe niet meer nodig omdat je meer vitamine D gaat slikken zoals je dan wel meer A nodig hebt.

Hoeveel k er in levertraan of boterolie zit is helaas niet precies te zeggen, ik heb dat nog nooit ergens zien staan.

Het is wel zo dat je niet snel teveel k2 krijgt. Er zijn test gedaan tot 45 miligram inplaats van microgram en daaruit bleek geen nadelig gevolg.

Als je de blue ice royal neemt, grasgevoerde lever eet, goede kaas en kefir bijvoorbeeld dan krijg je waarschijnlijk ook al heel veel K binnen.

 
Bedankt Pike!. Ik heb een mooi adres voor Pure Graze Hereford runderen(gras gevoerd, geen gmo,geen antibiotica) gevonden.. Ben al actief aan de kefir.. smaakt verrassend lekker!

Net nu ik spul wou inslaan is de boel weer op bij vitavie. Is Qnaturals ook gewoon te vertrouwen?

 
Maak je de kefir zelf of koop je die? En is deze gemaakt van rauwe melk?

Ik eet zelf ook vaak vlees van Hereford koeien. Erg lekker vlees .

Woon je toevallig ergens in het oosten des lands? Zo ja dan weet ik misschien nog wel wat handige adresjes voor je.

 
Kopen.. zelf fermenteren enz ben k altijd bang dat t verkeerd gaat..:/ dus geen rauwmelkse.. wel bio.. Ik koop bijna alles bij de ekoplaza(let wel op de toevoegingen!) en soms bij een ecocetrum (emma's).. af en toe neemt mijn moeder wat mee uit Dalfsen bij Landjuweel de hoeve Maar dat is toch nog een Dikke uur rijden. Ik woon zelf in Hengelo:) Handige adresjes zijn altijd meer dan welkom! Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik inzie dat ik over moet gaan op nog weer andere dingen, of in id geval andere verhoudingen:p.

 
Op 20 km afstand van jou in Weerselo zit een hele goede boer. Hier koop ik af en toe wel eens een vleespakket, 15 kilo voor 9 euro per kilo.

Het is 100% grasgevoerd maar niet biologisch maar deze mensen zijn wel 'goed bezig'.

http://www.mastohereford.nl/

Dan iets verder weg maar hier kan je ook hereford vlees kopen, deze is wel bio en ook grasgevoerd;

http://www.natuurboeren.nl/verkooppunten/huisverkoop/boer-wim/

In Wijthmen kan je ook kefir van rauwe melk kopen, wel ver weg maar net zo ver als Dalfsen ongeveer:

http://www.ecoloar.nl/pagina/nl/9/4/home.html

En kefir is vrij lang houdbaar.

 
Tnx pike! sla ze op bij favorieten:) straks met mooi weer ist geen drama om een stukje te touren;)

 
ter info:

K had ze een mailtje gestuurd..

Activator X, is nogsteeds activator X. In de zin van. Ze gaan er van uit dat het K is maar zeker weten doen ze het niet;)..

Dear Nicky,

Thank you for your question:

Dear Green Pasture, I was wondering How much(approximately) vitamin K is in the X- Factor High Vitamin Butter Oil. Cause it's been told as Activator X. But there is no reverence on the package Like there is for A and D. Thank you in front for looking in to it. Its much appreciated. Kind regards, Nicky

Our Answer:

Nicky,

That the X-Factor may be vitamin K is a hypothesis. This not to say that we do not find vitamin K in the HVBO, we do, but we are not convinced that simply labeling the X-Factor with a new label is the whole story.

Please review our test data here:http://www.greenpasture.org/public/Products/TestData/index.cfm

Scroll down and look in the far right column for vitamin K levels.

With best wishes,

Green Pasture

 
Ik heb onlangs enkele flesjes boterolie gekocht (een rip uit m'n lijf :lol: ). Nu ben ik bang dat het wel eens een "rip off" zou kunnen zijn en denk eraan om het product te retourneren. (Als arme student moet je wat. :p)

Na mijn internet onderzoek ben ik er achtergekomen dat de boterolie 5 tot 8 keer meer gecontreerd is dan roomboter, dus per gram slechts 5 tot 8 keer meer vitaminen bevat. Laat zeggen dat ik 2 gram boterolie per dag consumeer, dan is het toch veel economischer om 10 - 16 gram (lente/zomer)grasgevoede rauwmelkste roomboter te consumeren, nietwaar?

Bovendien zijn de vitamine K2 waarden in de boterolie van Green Pasture nooit getest. Als activator-x in boterolie zit dan zit het mijninziens ook in grasgevoede roomboter.

Het schijnt bovendien dat de vitamine K2 waarden die je uit een paar gram boterolie haalt maar enkele procenten zijn van de ADH. Vandaar dat ik dacht om in plaats van boterolie Thorne Research vitamine K2 (MK-4) (zie site) te gaan gebruiken. Ik heb namelijk het gevoel dat ik vit k2 tekort kom.

Doe ik er verstandig aan om de boterolie terug te sturen, goede grasgevoede rauwmelkse roomboter te zoeken en bij te supplementeren met Thorne Research vitamine K2 (MK-4)?

 
Zou iemand mijn vorige vraag willen beantwoorden? Bij voorbaat dank.

Het lijkt erop dat Thorne Research vitamine K2 (MK-4) synthetisch is, gaat dit dan toch nog het gewenste effect bereiken in je lichaam?

 
Quote:
Na mijn internet onderzoek ben ik er achtergekomen dat de boterolie 5 tot 8 keer meer gecontreerd is dan roomboter, dus per gram slechts 5 tot 8 keer meer vitaminen bevat



Heb je daar een link bij?

Ik gebruik die k2 van Thorn ook, naast skate liver oil trouwens.

Volgens mij is boterolie altijd beter dan deze k2 maar het is inderdaad duur. Omdat er bij mij een tekort aan k2 is vastgesteld neem ik voor de zekerheid deze k2 van thorn extra.

Het is niet echt synthetisch maar een bacterie cultuur als ik het goed heb.

Quote:
Doe ik er verstandig aan om de boterolie terug te sturen, goede grasgevoede rauwmelkse roomboter te zoeken en bij te supplementeren met Thorne Research vitamine K2 (MK-4)?



Uit het oogpunt van (noodzakelijke) kostenbesparing lijkt mij dat geen slecht idee. Als je daar dan de levertraan van green pastures bij neemt heb je heel veel van de voordelen van de blue ice royal voor een veel voordeliger prijs.

Quote:
Het schijnt bovendien dat de vitamine K2 waarden die je uit een paar gram boterolie haalt maar enkele procenten zijn van de ADH.



Het is waarschijnlijk wel zo dat er nog veel meer in die boterolie zit dat nog niet onderzocht/ontdekt is maar met de k2 van Thorn heb je iig wel de k2.

Quote:
Het lijkt erop dat Thorne Research vitamine K2 (MK-4) synthetisch is, gaat dit dan toch nog het gewenste effect bereiken in je lichaam?



Ja het doet volgens onderzoek dat wat 'normale' k2 ook doet.

 
Ik wil graag later uitgebreid reageren.

Ik vond het al heel onwaarschijnlijk dat die boterolie z,n geld zou opleveren.

Het is heel goed maar niet z,n geld waar in mijn optiek.

Later een reactie van me. ( ik heb ook die pot in huis met die belachelijke 500mg capsules. alsof het goud is.)en tevens de laatste keer ook )

Pike greetz from me.

Groeten Leon

 
Quote:
Ja het doet volgens onderzoek dat wat 'normale' k2 ook doet.



Ik denk dat ik dit dan ook maar eens aan den lijve ga ondervinden. Hoeveel druppels gebruik jij per dag Pike? En waar bestel je het?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan