Quote:
Na mijn internet onderzoek ben ik er achtergekomen dat de boterolie 5 tot 8 keer meer gecontreerd is dan roomboter, dus per gram slechts 5 tot 8 keer meer vitaminen bevat
Heb je daar een link bij?
Ik gebruik die k2 van Thorn ook, naast skate liver oil trouwens.
Volgens mij is boterolie altijd beter dan deze k2 maar het is inderdaad duur. Omdat er bij mij een tekort aan k2 is vastgesteld neem ik voor de zekerheid deze k2 van thorn extra.
Het is niet echt synthetisch maar een bacterie cultuur als ik het goed heb.
Quote:
Doe ik er verstandig aan om de boterolie terug te sturen, goede grasgevoede rauwmelkse roomboter te zoeken en bij te supplementeren met Thorne Research vitamine K2 (MK-4)?
Uit het oogpunt van (noodzakelijke) kostenbesparing lijkt mij dat geen slecht idee. Als je daar dan de levertraan van green pastures bij neemt heb je heel veel van de voordelen van de blue ice royal voor een veel voordeliger prijs.
Quote:
Het schijnt bovendien dat de vitamine K2 waarden die je uit een paar gram boterolie haalt maar enkele procenten zijn van de ADH.
Het is waarschijnlijk wel zo dat er nog veel meer in die boterolie zit dat nog niet onderzocht/ontdekt is maar met de k2 van Thorn heb je iig wel de k2.
Quote:
Het lijkt erop dat Thorne Research vitamine K2 (MK-4) synthetisch is, gaat dit dan toch nog het gewenste effect bereiken in je lichaam?
Ja het doet volgens onderzoek dat wat 'normale' k2 ook doet.