borstinfectie

G

Guest

Guest
Ben niet zeker of het een infectie heb, maar volgens wat ik lees op het internet wel.

Mijn linkerborst sinds enkele dagen pijn (hoewel de pijn nu wel minder is), maar nu ziet hij meer rood, vooral aan de linkerkant en op de tepel zelf. Die plaats voelt ook hard aan, net als een harde waterballon. Als ik op die rode plaatsen druk, doet het ook wat pijn.

Ik had ook wat gelezen over 'fibrocystic breast disease' en ook dat alle cystes te maken hebben met een gebrek aan jodium dus dacht ik eerst misschien moet ik weer wat bij supplementeren met jodium, heb ik een druppeltje lugol's op de pols gesmeerd en de dag erna nog eens.

Nu ben ik het niet meer zeker, maar ik dacht dat de pijn begonnen was voor ik de lugol's onlangs gebruikte en ben ik niet zeker of de roodheid een reactie op de jodium (detox) is of een signaal van een gebrek of een ontsteking of nog iets anders. Jodium kun je ook gebruiken als natuurlijke antibiotica, dus ik zou het misschien rechtstreeks op de borst moeten smeren om de ontsteking tegen te gaan, maar zoals ik al zei misschien is dit al een detox reactie op de jodium die ik eergisteren en de dag ervoor heb gebruikt en maak ik het nog erger?

H2O2 3% heb ik er ook al op gedaan. En ik wilde vandaag ook nog de leverreiniging doen. Geen goed idee?

 
Masseren met kokosolie, meerdere keren er dag. Ik heb een borstontsteking gehad, ik gaf wel borstvoeding, en masseren hielp erg goed.

Leverreiniging kan volgens mij geen kwaad hoor, en H202 erop ook niet.

 
Je had onlangs toch ook een rode plek in je nek van de jodium? Waarschijnlijk s het voor jou dus veel te heftig. Waarom gebruik je het uitwendig? Of waarom gebruik je het als je er zo heftig op reageert? Ik zou het maar wt rustiger aan doen;) en dan kijken of het weggaat en wegblijft :wink:

 
@ Dirtsa,

ga ik proberen, had nog geen kokosolie geprobeerd.

@Angela,

Als ik die lugol's nu nog gebruik is het echt maar 1 druppeltje per dag en ook niet elke dag, vorige keer had ik meer gebruikt en nu denk ik dat de borstpijn was begonnen nog voor ik de lugol's onlangs gebruikte en dacht ik dat ik misschien een cyste had wat dus wijst op een jodium gebrek, vandaar ik de lugol's terug gebruikte. Nu laat ik het wel eventjes gerust en gebruik de kokosolie.

 
Volgens mij adviseert Mike 2 druppels per week, maar weet het niet zeker :wink: Heb je ook een zapper? Mischien heb je daar baat bij? Beterschap in ieder geval!

 
Ik heb een zapper ja, maar nog niet veel op die plaats gelegd.

Nu voel ik geen pijn of jeuk meer, maar als ik op de borst druk, op een bepaalde plaats voelt het hard aan. Ik denk dat het een cyste is?

Ik doe daarom toch dagelijks een druppel lugol's op. Ik ga ook serrapeptase bestellen, schijnt ook te helpen tegen cystes.

 
@ Lekkerromig

Anderhalf jaar geleden heeft mijn huisarts mij de diagnose 'fibrocystic breast disease' gegeven. Ik had heel veel cysten en die waren ook nog pijnlijk. Volgens de huisarts was het erfelijk om het op jonge leeftijd te krijgen. Na wat navraag bij mijn familieleden, bleek niemand dit ook te hebben gehad op jonge leeftijd. Ook was er volgens de huisarts natuurlijk niets aan te doen....

Maar wat is nu het geval? Ik kan geen cysten meer vinden. Anderhalf jaar later is het weg! Niets erfelijkheid, gewoon 1 jaar van goede WAPF voeding! Ik moet trouwens echt een lijst gaan maken met gezondheidsklachten die zijn verbeterd of verdwenen.

Ik gebruik geen jodium supplement, maar er zal jodium in mijn voeding zitten. Dus Lekkerromig, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Met deze levensstijl kan je lichaam niet anders dan genezen. Check gewoon af en toe hoe het met de cyste gaat, maar richt je er maar niet teveel op.

Aanvulling: ik ben na 13 jaar diane pil slikken, gestopt met de pil bijna anderhalf jaar geleden. Naast de voeding, zal dit ook vast hebben meegeholpen.

 
@ Louise,

dat is goed nieuws! Bij mijn weten is er ook niemand in de familie die 'fibrocystic breast disease' heeft (gehad), maar ik heb het nu ook wel niet gevraagd.

Had je hiernaast ook nog andere gezondheidsproblemen zoals bijnieruitputting en schildklierproblemen?

En kwam die pijn ook enkel aanzetten op bepaalde tijden van je cyclus (voor de menstruatie bv) ?

 
Ik heb nog steeds bijnieruitputting en voor zover ik weet is mijn schildklier weer in orde. Die bijnieruitputting is mijn grootste gezondheidsprobleem nu, momenteel veroorzaakt door stress. Maar binnenkort zal er 1 grote stress-factor vervallen, dus hopelijk zal dat helpen. Maar goed, ik wil sowieso beter leren omgaan met stress.

Na de 'fibrocystic breast disease' diagnose van de huisarts, ben ik alleen gestopt met de pil om te kijken of dat hielp om de vele cysten te verminderen. Verder heb ik er geen aandacht eraan gegeven, met het idee dat er toch weinig aan te doen viel. De gigantische verbetering is vanzelf gekomen sinds de levensstijl verandering. Nu kijk ik heel anders tegen gezondheid aan dan anderhalf jaar geleden.

De pijn kwam inderdaad afhankelijk van de tijd van de maand opzetten. Ik weet alleen nu niet meer wanneer het was. Achteraf gezien was mijn hele hormonale huishouden totaal ontregeld, want ik werd zonder de pil ook bijna niet meer ongesteld.

Heb je nog veel pijn aan je borst? Ik wens je er veel succes en gezondheid mee!

 
Nee ik heb geen pijn of jeuk meer, enkel als ik er op druk voelt een gedeelte hard aan. Ik zal wel zien hoe het verder verloopt.

Jij ook veel succes toegewenst in de laatste stappen van je herstel!

 
Ik had af en toe met lugol's jodium een paar druppels op de linkerborst gewreven en momenteel geen last van, maar sinds gisteren doet de rechterborst nu pijn! Vreemd dat daar precies uit het niets cystes in worden gevormd. Of ze zetten misschien uit en krimpen terug in naargelang je cyclus? Maar voorheen had ik nooit last van de rechterborst. Hopelijk is het een kwestie van eerst te verslechteren voor het verbeterd door de lugol's.

Ik ga nu dus ook lugol's op de rechterborst wrijven en binnenkort komt mijn serrapeptase supplement toe, dit zou ook moeten helpen tegen cystes.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan