Boekwerk over verband tussen werking dikke darm en het ontstaan van fibromyalgie en CVS

G

Guest

Guest
Vandaag is het in Vlaanderen de mars tegen chronische vermoeidheid en fibromyalgie, die nog altijd niet als ziekte erkend wordt.

Na het lezen van veel boeken en het forum is me inmiddels duidelijk geworden dat de oorzaak van deze aandoening in genetisch gemanipuleerde voeding zit (veelvuldig gebruik van granen en soja zit). Zelf heb ik de pijnklachten onder controle gekregen door het schrappen van tarwe en melk uit mijn voeding.

Hier een interview met neuropsycholoog Dr. Maes die net zoals Andreas Moritz het verband legt met een niet goede darmwerking en als arts in Vlaanderen niet serieus genomen wordt.

Voor meer informatie zie :

http://www.wakeupcallbeweging.be/index.php?page=interview-met-dr-maes

Ik hoop dat er in de lage landen op het hoog niveau het verband gelegd gaat worden tussen de genetisch gemanipuleerde van o.a. Monsanto en het ontstaan van ziektebeelden.

 
Vandaag is er in het kader van het wereldwijde protest ook de demonstratie over de falende diagnostiek en behandelingen bij de ziekte van lyme!

Op het plein in Den Haag demonstreert men nu https://www.facebook.com/WereldwijdLymeProtestNederland .

https://www.facebook.com/photo.php?...;set=p.511011408963793&type=1&theater

In de ME/CVS-scene begint men nu de ogen steeds meer te openen voor wat de rol is van de genetisch gemodificeerde biowapen genaamd de borreliabacterie bij ME/CVS:
Quote:
According to Dr. Klinghardt, most people's Lyme disease symptoms are not from Lyme. The primary role of Lyme disease is to suppress the immune system so that other bugs and factors can cause symptoms.

http://www.wellsphere.com/lyme-disease-article/highlights-from-a-deep-look-beyond-lyme/1427576

 
Interesant! ik heb ook fybromyalgie volgens mij qua klachten..{nooit getest}..zit wel in de famillie.En bij mij is het inderdaad "ontstaan" nadat ik eerst dus darmproblemen kreeg..maar goed,de belangrijkste vraag is natuurlijk..hoe kom je er vanaf af..

 
http://fibromyalgie.pilliewillie.nl/fibromyalgie/behandeling.fibromyalgie.7.php

Kwam ook deze tegen..vraag me gelijk af of waterstofperioxide hier ook bij zou kunnen helpen..

 
Er staat dat een fybromyalgiepatient zijn adem langer moet inhouden. Dit klinkt als wat Buteyko beweert, nl. dat je langer je adem moet inhouden om CO2 zo lang mogelijk binne te houden voor de loskoppewling van zuurstof van hemoglobin. Het blijkt dat de zuurstofoverdracht bij fybromyalgiepatienten te wensen over laat.

Zo bezien heeft H2O2 dan ook geen zin, omdat meer zuurstof in het bloed nog niet hetzelfde is als meer zuurstof naar de cellen. Natriumbicarbonaat zou een beter alternatief kunnen zijn. Zie ook de recente posts in de topic over natriumbicarbonaat hierover. De voorlopige theorie is dat bica wel eens een zeer effectief transportmiddel van voedingsstoffen zou kunnen zijn.

Mike

 
Even over die wereld demonstratiedag ziekte van Lyme.

dat er iets niet klopt bij de diagnoses en behandelingen lijkt me duidelijk. Ik hoor veel meer over deze ziekte

Dan vroeger.

Ik liep vandaag op blote voeten door het park en werd gelijk gewaarschuwd voor teken.

Ik had meteen zoiets van bangmakerij, de natuur keert zich niet tegen mij.

Kan iemand meer over vertellen?

 
Quote:
de natuur keert zich niet tegen mij.


Hoi Madelief, in principe heb je gelijk: de natuur keert zich niet tegen je.

Het punt is alleen: in hoeverre heb je, als het gaat alleen al gaat om de huidige vorm van de bacterie van de ziekte van lyme, nog te maken met "de natuur"?

Dit is een genetisch gemanipuleerde bacterie uit een laboratorium Madelief.

 
Oeps, we zijn hier weer terug.

Het gaat om inderdaad het boek met de titel " Nooit meer moe ".

 
Hoi Zonne: van iemand die dit boek las, kreeg ik het volgende te horen: die zei dit nav een conversatie over de hoge darmspoeling waar ik geen beste ervaring mee had:

Quote:
¨... wat darmspeoeling betreft, ik zit net een boek te lezen van Proff. Mischael Maes over het immuunsysteen wat 80 % in de darmen aangemaakt wordt. En de barrieres waar en bacterie doorheen moet voordat hij leaky gut ontwikkelt, dit zijn 4 lagen. Deze lagen (voornamelijk slijm) was je ook schoon met een darmspoeling en die moet je juist niet verwijderen uit het lichaam, daar nestelen zich de goede bacterieen in die je immuunsysteem bevorderen. Een gezond mens kan opzich die goede bacterieen wel weer aanvullen, maar een ziek mens krijgt dat niet voor elkaar, dus je moet meteen aan een de immuunherstellers. Dit zijn selenium, zink, NAC, DHEA, Q10 (200 mg), taurine, gluthation. Het duurt gemiddeld 2 jaar voordat de darmen weer hersteld zijn, en het immuunsysteem zichzelf weer kan bedruipen.¨


 
Hoi Lievergezond !

Dank je voor je antwoord. Dus darmspoeling + die supplementen voor 2 jaar lang zou de oplossing moeten zijn ? Of nog meer ?

 
Zonne, nee juist expliciet geen hoge darmspoeling volgens Michael Maes van het boek Nooit meer moe bij een lekke darm.

De lage darmspoeling (die beperkt blijft tot de endeldarm) is echt iets anders qua impact en is juist wel aan te raden bij een lekke darm, met name de koffieklysma die de lever reinigt, alleen al vanwege de enorme boost in glutathion waar Michael Maes het dus ook over heeft bij het herstel van de darmwand.

Ik heb het boek dus zelf niet gelezen Zonne, excuses, ik reproduceer een verhaal uit de eerste hand van iemand die het boek gelezen heeft.

 
Mike, Dr. Buteyko beweert niet dat je adem moet inhouden, hij zegt dat je na de lange uitademing een korte pauze moet inlassen, dat is heel iets anders. Adem inhouden kan gevaarlijk zijn. Een korte inademing, gevolgd door een langere uitademing (minimaal twee keer zolang als de inademing) en een kleine pauze. Dit is de cyclus van de ademhaling waar zuurstof en koolzuurgas samen kunnen werken.

In de uitademing doet koolzuurgas zijn werk en dan is het belangrijk dat dit koolzuurgas de tijd krijgt om zijn werk te kunnen uitvoeren en dat gebeurt niet als iemand 16 keer per minuut ademt. Het koolzuur verlaat dan weer net gauw je lichaam als het er in komt.

Gevolg: er gebeurt niet veel met de zuurstof... heel jammer want dit zuurstof is gratis en heel veel natuurlijker dan de waterstofperoxide die de meeste hier innemen (wat ik trouwens doodeng vind, maar dat is mijn mening)

En ja...zuurstof is goed voor fybromyalgie

 
Ik heb ooit 1x een hoge darmspoeling gedaan. Ging helemaal goed. Echter, volgens mij komt dat water alleen maar in de dikke darm en de kleur heb ik nooit kunnen zien. En de ontl. wordt ook niet naar een laboratorium gestuurd om te controleren.

Als ik het vergelijk met mijn eigen dagelijkse spoelingen, nooit zwarte rommel. Alleen gewone poepkleur.

Mijn eigen 1,5 liter is in 5 minuten naar binnen. Hoge darmsp. duurt langer, 20 minuten. Kan zijn dat er ook nog iets in het water is gedaan om ontl. los te weken. En dat er meer dan 1,5 liter ingaat door bv. water in te laten lopen, weer eruit en een nieuwe lading er weer in. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Zelf spoel ik nu iedere dag mijn darmen en er gaat 1,5 liter in (is perse nodig) met een volle theelepel H202. Volgens mij is de hele dikke darm dan gevuld met water, ik heb nog nooit zwarte rommel gezien. Wel met vasten/reinigingskuren door het bitterzout. Ik slik nu wel pro-biotica.

Het kost in ieder geval wel veel geld. Destijds was ik ook niet zo kritisch als nu. Je gaat ervan uit dat de mensen/dokters die van alles beweren wel gelijk hebben. Zelfs Mike bijft zeggen: je moet niet alles geloven.

Dan zou je dus ook geen bitterzout kunnen nemen. Kijk maar eens wat voor een mooi kleurtje dat bitterzout geeft.

Ik heb destijds wel door vasten/reinigingskuren een beter ontlastingspatroon gekregen. Van tamelijk traag naar iedere dag.

Dat boek interesseert me overigens wel. Misschien heeft de Bib het wel ter leen.

 
Liesje, waarom doe jij iedere dag darmspoelingen ( en waarmee doe je dat ?) ?

En klopt het dat oxy powder een alternatief is voor de darmspoelingen ??

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan