Boekentip: MENOPAUZE, Alles wat je dokter je niet vertelt. Voor vrouwen van alle leeftijden.

Angela

New member
Ik ben het boek aan het lezen en ik verslind hem bijna;-) Erg interessant! En het valt me steeds meer op dat bijnieruitputting en schildklieronderfunctie zó vaak voorkomen en door het reguliere circuit praktisch nooit erkend worden. Ook dit boek gaat hier weer over! Ik ben zo blij dat ik steeds meer puzzelstukjes krijg! :lol: Puzzel is nog lang niet af, maar er begint zich een mooi plaatje te vormen! :D



De Amerikaanse arts dr. John R. Lee heeft onderzoek verricht naar de effecten van natuurlijk progesteron op overgangsklachten. Kunstmatig geproduceerd progesteron heeft niet dezelfde werking als natuurlijk progesteron. Kunstmatig progesteron kent veel mogelijke bijwerkingen, zoals vocht vasthouden, depressiviteit, gevoelige borsten, geelzucht en trombose. En er is het risico van een beroerte.



Natuurlijk progesteron heeft geen bijwerkingen en werkt zeer goed bij opvliegers en andere overgangsklachten. Natuurlijk progesteron beschermt ook tegen osteoperose (botontkalking). Volgens dr. Lee is progesteroncreme de beste remedie bij overgangsklachten. Deze creme wordt via de huid in de bloedbaan opgenomen. Dr. Lee heeft ontdekt dat niet een tekort aan oestrogeen, maar een relatief tekort aan progesteron overgangsklachten veroorzaakt.



* Neem geen chemische medicijnen en vermijd de bijwerkingen.

* Opvliegers en andere overgangsklachten zijn niet nodig.



Een revolutionair boek over natuurlijk progesteron als alternatief voor chemische middelen met bijwerkingen.



Dr. Lee legt, in gewone taal, duidelijk uit wat de voordelen van zijn aanpak zijn. Hij benadrukt dat we geen symptomen moeten blijven bestrijden, maar gezondheidsproblemen in de kern dienen aan te pakken, met natuurlijke middelen!





 
@ Wilma: hier nog een tip van Joy:
Quote:
Nog een boekentip voor vrouwen in de overgang en/of met hormonale problemen.

De kracht van vrouwelijke hormonen, Prof.Dr. Sylvie Demers.

Het boek is uit 2009, vertaald in het nederlands in 2012 en gaat over bio identieke hormonen (waar zij voor is) en dan niet alleen de progesteron.

Veel dingen van Dr.Lee zijn achterhaald en zij geeft een nieuwe visie.

https://www.fatsforum.nl/topic/overgang/page/2

 
Staat er in het boek ook hoe hoog je progesteron waarde hoort te zijn voor de overgang ?

 
hoi Zonne ik neem aan van wel maar ik heb ze nu allebei besteld: ik kom erop terug.

 
Quote:
De kracht van vrouwelijke hormonen


Dat vind ik zo'n kul he, vrouwelijke hormonen. Alle hormonen komen in ieder mens voor alleen is de ene hormoon dominanter aanwezig dan de ander bij de vrouw en weer andere dominanter aanwezig dan de ander bij de man.

Maar men doet voor komen alsof bepaalde hormonen bij mannen helemaal niet voor horen te komen, terwijl ik zonder oestrogeen ook problemen zou krijgen.

Een gemiste kans om je boek zo te noemen en mensen iets bij te brengen over hormonen.

 
Ik ben het met je eens. En het is ook nog eens een vrouw die dit boek heeft geschreven! Maar misschien is het een mannelijke uitgever die de titel heeft bedacht, wie weet.

Mike

 
Lees ik het nou goed dat fyto-oestrogenen als 'beschermend' worden geacht?

 
Stel dat je laag zit in oestrogenen, hoe zit het dan met bijv. lijnzaad (fyto-oestrogenen) eten?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.734
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan