Boek : Nightshade Free Pain Free

G

Guest

Guest
Op dit forum wordt vaak gesproken over de gevaren van nachtschades.

De PDF-versie van het boek dat Michael Fowler hierover heeft geschreven (Nightshade Free Pain Free) vind je hier : http://iturl.nl/snLII

 
Bedankt voor de link maar mag dit? Zit er geen copyright op? Zou spijtig zijn al WAPF hierdoor in de problemen zouden komen

 
Zolang niemand ons dreigt met een rechtzaak vind ik het allemaal best. Het internet is een vrij medium.

Mike

 
Even wat doorgebladerd. Een erg interresant boek. Veel achtergrond info over de neurotoxines en verbanden met mosterdgas zoals in ww1. Wordt zelfs een bestorming van Groningen in beschreven in de middeleeuwen mbv nachtschades. Erg informatief.

In de serie Game of Thrones werd laatst een vergif gemaakt van nachtschades viel me op

 
Ik heb het boek ook bijna helemaal uitgelezen en wij eten al een tijdje geen nachtschades meer maar elke keer vraag ik me af hoe het dan kan dat sommige mensen toch heel oud worden terwijl ze toch nachtschades eten en niet bio eten en toch geen last hebben van dementie en de rest?

Een schoonzus van een kennis van mij is laatst op 98 jarige leeftijd overleden. Echt een Nederlandse boerin. Haar man is op 54 jarige leeftijd overleden door een ongeluk en voedsel is toch al aardig een tijdje bewerkt in Nederland en zij heeft ook veel pesticiden binnengekregen en hormonaal voedsel en ook veel vedriet meegemaakt.Door stress kan de cellen dichtzitten. Verder at ze haar hele leven graan en aardappels en de rest van de nachtschades.Ook haar voorouders.Nu zou je zeggen dat werkt cumulatief en dat elke generatie daarna steeds verder aftakelt maar zij was toch 98 en heel vit en vitaal tot haar dood.

Nu kan je niet meteen stellen dat als zij geen graan, nachtschades en bewerkt voedsel had gegeten ze mischien wel 110 was geworden.Was het maar zo makkelijk maar ik kan me wel voorstellen dat het grootste gedeelte van haar leven uit redelijk gezond eten bestond en dat dat haar heeft gered en natuurlijk ook geërfd van haar voorouders maar ook zij aten graan en nachtschades.

Kan het dan zo zijn dat als je het grootste gedeelte van je leven veel onbewerkt voedsel en veel verzadigde vetten en nog meer wapf hebt gegeten je lichaam het op kan vangen?

Mijn oma is 95 geworden en ook aardappels en graan gegeten en natuurlijk het laatste gedeelte van haar leven is zij meer schadelijke voedsel gaan eten. Zij is dan ook de laatste paar jaar van haar leven ziek geworden.

Het lijkt mij dat als je over het algemeen het grootste gedeelte van je leven wapf eet en je basis goed is je lichaam daarna best wel veel kan hebben als je maar niet overdrijft.

Mijn ouders komen van de highlands en daar eten ze heel veel verzadigd vet, vlees, orgaanvlees, vis en noem maar op maar ook graan en nachtschades en toch was de oude generatie heel vitaal en ziektevrij en werd men vrij oud.

 
hetzelfde hier in de correze frankrijk

het is hier lange tijd niet ontsloten geweest geen snelwegen

ze worden ook hier heel gezond oud 90 jaar en ouder is geen uitzondering

en zijn behoorlijk actief

ze eten zelfverbouwde groenten ( ook nachtschades maar niet veel ),witte bonen om te drogen om in te maken en aardappelen

houden een eigen varken voor de slacht

eten div.gevogelte schieten in de winter hun wild

verder vis en kreeftjes uit de rivieren en walnoten en hazelnoten

en kastanjes

helaas is dit in een rap tempo aan het veranderen ,er zijn wel 2 a3 supermarkten bij elke dorp

en de buurvrouw zegt " en geen cholesteroverhoging hè"

ze eten altijd vet en geen grote porties

en tenslotte ,

mijn oma zei altijd" margarine ,die troep eet ik niet"

 
Mike's antwoord hierop zal luiden:

Deze oude mensen zijn nog van de vooroorlogse generatie en waren niet dezelfde staat van degeneratie als wij nu. De vraag is dan: zouden wij er ook nog mee weg komen om zo veel granen en nachtsschades te eten en toch zulke leeftijden te bereiken. De tijd zal het ons leren. Zo zijn er ook altijd mensen die voorbeelden geven van een oude opa of oma die tot op hoge leeftijd rookte en geen longkanker of iets kreeg. Feit is denk ik wel dat onze generatie het er nu al een heel stuk slechter van af brengt, dan de mensen toen. Althans dat beeld heb ik.

Ik heb het boek van de nachtschades nog niet gelezen en zal dit ook niet zo gemakkelijk doen omdat het in het engels is; hooguit wat stukken eruit. Wat voor mij een moeilijk punt blijft is: wiens verhaal geloof je? Er worden ook veel goede dingen geschreven over nachtschadeplanten zoals tomaten en gojibessen. In die berichten worden de gezonde stoffen belicht. Hier op het forum en in dit boek worden de ongezonde stoffen belicht. Maar waar ligt dan de waarheid? Bij de een, bij de ander of ergens in het midden? Het gaat om het geheel. Wegen de schadelijke stoffen zwaarder dan de gezonde stoffen? Maken de gezonde stoffen de schadelijke stoffen onschadelijk? Misschien is dit wel in het boek te lezen. Totdat ik een duidelijk gevoel heb gekregen bij welke beslissing ik wil maken minimaliseer ik de inname van nachtschades en probeer ik zo zuiver mogelijk te voelen wat het me doet als ik ze dan wel een keer eet of als ik er dingen over lees. Ik blijf alert en observeer mezelf. En wie weet eet ik over een tijd ook geen nachtschades meer...

 
Dennis,

Dat is inderdaad ongeveer wat ik gezegd zou hebben. Hoe beter je eet, hoe meer bescherming je geniet. Voorwaarde is dat je vanaf de geboorte al over oersterke genen moet beschikken. En daarin zit hem het verschil met de naoorlogse generaties, die in rap tempo (we zitten nu in de vierde naoorlogse generatie) aan het degenereren zijn geslagen. Er gelden nu dus andere wetten; het is niet zinvol om voortdurend druppels toe te voegen aan een overvolle emmer.

Wat de goede en slechte kanten van nachtschades betreft, daar gaat het boek wel degelijk op in. Er staat te lezen dat nachtschades nooit tot het dagelijkse menu behoorden, in geen enkele cultuur, maar dat ze wel kortstondig als kuur werden ingezet voor medicinale doeleinden. De goji maakt onderdeel uit van de Traditionele Chinese Geneeskunst, als medicijn en niet als voedsel. Soms kan een beetje gif het immuunsysteem op de juiste manier activeren, waardoor het zelfgenezende vermogen van het lichaam wordt geprikkeld. In dat opzicht kunnen nachtschades van nut zijn, maar dus niet als dagelijkse druppels in een overvolle emmer.

Mike

 
Dankjewel voor de link! Ik ben nu nog bezig met Voeding en fysieke degeneratie, maar daarna kan ik dit dan mooi lezen :).

 
Eén van de gunstige eigenschappen van tomaten zou het hoge gehalte aan lycopeen zijn, wat gunstig zou uitpakken voor de prostaat (zou zelfs therapeutisch werken). Welke alternatieven zijn hiervoor?

 
Lycopeen is een rode caroteen en zit o.a. in rode palmolie. Dat is een veel beter alternatief dan tomaten!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.682
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan