Boek: Albert von Haller "Macht und Geheimnis der Nahrung"

Godsgeschenk

Well-known member
Hallo Forumleden,

daar ben ik weer eens.

Ik ben net naar een gezond verstand middag van Mike in Heerlen geweest. Heel erg interessant. Ik ben lekker met de bus gegaan en heb de fijne toeristische route genoten, van Maastricht, via Gulpen, Wittem, Eys....naar Heerlen. Trouwens na mijn voorstellingsronde de vorige keer, heb ik veel veranderd. Ik het boek van Weston Price gekocht en gelezen, eet nu lever en bloedworst (van slager Joep Schürmann uit Maastricht die ambachtelijk en volgens slow food principes bereid en vlees heeft van Limousine Runderen, Het Krull Varken en Poulet dÝvonne kippen. Ik haal verder vlees bij boerderij Daalhoeve die Galloway rundvlees heeft en rauwe melk bij boer Keulen in Sint-Geertruid, mijn vriend maakt daar zelf yoghurt van (dus rauwmelkse yoghurt),we bereiden ons eten in goede (gras) boter en maken bottenbouillon. Ik heb dus veel omgezet en ....ja ik voel me goed.

Wat ik nog even wilde mededelen. Ik heb gekeken op de Duitse Site van Weston Price, daar heeft Albert von Haller het boek van Weston Price vertaald en hij heeft ook het boek "Macht und Geheimnis der Nahrung" geschreven. De beste man is helaas gestorven, maar is heel oud geworden en tot op het laatst gezond, lichamelijk en geestelijk fit geweest. Hij heeft bij de natuurvolkeren geleefd en hun leefwijze zelf toegepast. Hij komt eigenlijk tot dezelfde conclusies als Weston A. Price. In zijn boek is er ook een hoofdstuk aan Price gewijd. Ik ben pas met het boek bezig, maar het lijkt me zeer interessant en passen in dit forum. Nou, nu stop ik er voorlopig weer eens mee, totdat ik weer eens iets nuttigs te melden heb.

Ciao en tot dan,

dorothebjs

 
Hallo Dorothebjs,

laat je ons je conclusie over het boek weten wanneer je het uit hebt? Lijkt me erg interessant om te weten of er nog aanvullingen op het boek van Price uit te halen zijn.

Ad

 
Oh, ja het is heel interessant, maar ik moet bekennen dat ik ondertussen aan andere boeken ben begonnen. Er was een deel over Weston Price en de rest gaat over andere voedingsinzichten. Als ik het boek 'Eet vet en wordt slank' uit heb, ligt er nog het boek over die leverzuivering...dus het kan nog wel even op zich laten wachten. Wel leuk dat jullie er interesse in hebben. Omdat niemand had gereageerd dacht ik dat het voor WAPF niet interessant was.

Ik geloof dat dit mijn eerste topic was na mijn voorsteltopic. Hoe hoe komt het dat jullie dit ineens naar voren halen....?????

 
ik moet eerlijk bekennen dat ik dit hele boek vergeten was... :oops:

Het staat in mijn boekenkast, maar toen ben ik met het boek van Ramiel Nagel begonnen en er zijn nog boeken over vrijheid tussendoor gelezen geworden. Ik lees heel veel, is mijn hobby. Ik kijk eigenlijk geen TV (zelden, ik denk er nooit aan) en als alternatieve lees ik dus dan.

Maar ik heb het op mijn bureautafel gelegd en ik ga er binnenkort eens in bladeren en lezen natuurlijk. Want ja, het is een keigoed boek. Jammer dat het een beetje moeilijk geschreven is, klein lettertje en zo saai oudbollig Duits. Een beetje zeer serieus boek dus.

 
Hoi,

Op internet ben ik net terecht gekomen op het volgende boek:

Robert Wolff - oude wijsheid van natuurvolken:

http://www.bol.com/nl/p/oude-wijsheid-van-natuurvolken/1001004001834006/

De Sng'oi-stam in Maleisië leeft zonder auto's, telefoons, klokken of agenda's in een ongerepte groene wereld, waar stress, concurrentie en wantrouwen onbekende begrippen zijn. Dit inheemse volk ziet zichzelf - net als vele andere natuurvolken - als onderdeel van een groter geheel. Uit deze visie spruit hun scherp en onvertroebeld gevoel voort voor de energieën, emoties en intenties van hun leefomgeving en de wezens die daarin leven. Van deze intuïtieve verbondenheid maken ze volop gebruik in hun dagelijks bestaan. De psycholoog Robert Wolff, die zijn hele leven bij verschillende inheemse volken heeft doorgebracht, woonde ook een aantal jaren bij de Sng'oi. Hij leerde hun taal, at hun voedsel, sliep in hun hutten en kreeg grote bewondering voor deze mensen en ging van ze houden. De Sng'oi respecteren de stilte en vertrouwen erop dat de tijd de dingen openbaart en wonden heelt. Ze leven volledig en vreugdevol in het hier-en-nu. Wolff besefte hoever wij van deze manier van leven zijn vervreemd. Dit boek houdt ons een spiegel voor, waarin we geconfronteerd worden met die vervreemding. Tegelijkertijd daagt het ons uit in onze versplinterde wereld menselijkheid en vertrouwen én onze verbondenheid met de schepping te herontdekken.

Heeft er al iemand iets gehoord van dit boek?

Is dit een boek wat aan te raden is?

 
Ja, dan ga ik me dat in de toekomst misschien eens halen. Op het moment liggen er nog 5 boeken op mijn nachtkastje, dus heb wel even wat te doen.

Maar als jij denkt dat het interessant is, en ik denk dat zelf ook, dan is 't het wel waard om het te kopen.

Gr

Dorothé

 
Quote:
Hoi,

Op internet ben ik net terecht gekomen op het volgende boek:

Robert Wolff - oude wijsheid van natuurvolken:

http://www.bol.com/nl/p/oude-wijsheid-van-natuurvolken/1001004001834006/

De Sng'oi-stam in Maleisië leeft zonder auto's, telefoons, klokken of agenda's in een ongerepte groene wereld, waar stress, concurrentie en wantrouwen onbekende begrippen zijn. Dit inheemse volk ziet zichzelf - net als vele andere natuurvolken - als onderdeel van een groter geheel. Uit deze visie spruit hun scherp en onvertroebeld gevoel voort voor de energieën, emoties en intenties van hun leefomgeving en de wezens die daarin leven. Van deze intuïtieve verbondenheid maken ze volop gebruik in hun dagelijks bestaan. De psycholoog Robert Wolff, die zijn hele leven bij verschillende inheemse volken heeft doorgebracht, woonde ook een aantal jaren bij de Sng'oi. Hij leerde hun taal, at hun voedsel, sliep in hun hutten en kreeg grote bewondering voor deze mensen en ging van ze houden. De Sng'oi respecteren de stilte en vertrouwen erop dat de tijd de dingen openbaart en wonden heelt. Ze leven volledig en vreugdevol in het hier-en-nu. Wolff besefte hoever wij van deze manier van leven zijn vervreemd. Dit boek houdt ons een spiegel voor, waarin we geconfronteerd worden met die vervreemding. Tegelijkertijd daagt het ons uit in onze versplinterde wereld menselijkheid en vertrouwen én onze verbondenheid met de schepping te herontdekken.

Heeft er al iemand iets gehoord van dit boek?

Is dit een boek wat aan te raden is?


Net binnen gekomen, ik ga hem lezen en kom er op terug!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan