BMI

G

Guest

Guest
Wat is nu eigenlijk een juiste bmi?
Als ik goed gerekend heb zit ik inmiddels op een bmi van 26.
Ik weeg nu 75 kilo en ben 1.68 lang.
Word dit inmiddels niet een beetje een te hoge bmi?
Voordat ik aan begon te komen was mijn gewicht op zijn top 60 kilo. Soms iets minder.
Ik wilde wel aan komen en dat is dus gelukt.
Maar waar ligt de grens?
Moet ik mezelf zorgen maken?
En is het ook mogelijk dat ik gewoon teveel vet eet? Ik word er niet misselijk van of zo.
 
Hoi Binc, ik heb op mijn zwaarst 75 kg gewogen en had in de taille maat 46. Verder maat 44. Ik ben 165 cm.
Nu weeg ik al heel lang 70 kg, vind ik een mooi gewicht maar mijn BMI is wel te hoog vinden artsen. Ik heb het zelf niet nagerekend. Ik heb geen dikke armen of benen, altijd in de taille naar verhouding te dik. Als ik het vergelijk met mijn zus die aanmerkelijk zwaarder is, zeg maar dik, dan is het bij haar veel beter over het hele lichaam verdeeld.
Inmiddels ben ik wonder boven wonder een kilo,tje minder, dus nu 69.
Is het bij jou goed verdeeld? Welke maat draag je en ben je tevreden ermee?.
Ik dacht ook dat ik teveel vet eet want mijn cholesterol is te hoog (vinden artsen) Ik heb een maandje de levertraan laten staan maar nu neem ik het weer.
Want als ik darmen aan de gang wil brengen zou ik een zg. Budwigpapje moeten eten en daar zit lijnzaadolie in, dus ...
 
Mijn armen en benen zijn wel dikker geworden. Alles is dikker geworden. Ook mijn buik. En die laatste vind ik, die kan wel wat minder.
Voor wat betreft kleding maat, maten zeggen natuurlijk niet zo heel veel. Verschilt ook per merk of winkel. Toen ik nog maat 36 had paste ook niet alles van maatje 36 en had ik wel eens 40 nodig. Ik zal nu maat 40/42 hebben.
Ik pas in elk geval de kleding van vorig jaar niet meer.
Veel nieuwe dingen aan moeten schaffen.
Het is niet zo dat ik dagelijks op de weegschaal sta.
Ik moest in het ziekenhuis op de weegschaal en die gaf 75 kilo aan.
Toen schrok ik eigenlijk wel een beetje. 15 kilo erbij in verhouding tot mijn gewicht vorig jaar. Er is niet gesproken over overgewicht maar de laatste tijd merk ik wel dat ik behoorlijk last heb van mijn knieën.
En mede om die reden rijst bij mij de vraag of ik het allemaal wel goed doe. Wel heb ik mijn voedselinname naar beneden bij gesteld. Ik at 3 keer op een dag.
Nu ga in echt pas ontbijten als ik trek krijg. En dat is pas ergens in de middag.
Behalve als ik op tijd weg moet. Dan eet ik eerder maar trek heb ik dan nog niet. De reden dat ik dat doe is omdat ik niet weet wat ik mee zal nemen onderweg, en omdat het Soms afspraken zijn waar je niet dood leuk even kan gaan eten.
Die 15 kilo is er in 9 maanden bij gekomen en het zou wel iets meer in verhouding kunnen wat mij betreft. Ik kom aardig in de buurt van een bmi van 30 inmiddels en vraag mezelf af of dat zorgwekkend begint te worden
 
Oke. Dus ik heb een gezond gewicht.
Maar om dat zo te houden en niet te zwaar te worden vrees ik dat enige beweging wel nodig is.
Wat voor beweging/sport is dan oke om te doen?
 
Wandelen, fietsen, zwemmen. Ik ben voor beweging die je gewrichten niet overbelast (zoals oa hardlopen dat wel doet).
Sowieso is buitenlucht goed voor je.
 
Wandelen doe ik idd wel.
Fietsen lukt niet ivm pijn klachten.
Zwemmen zou ook nog kunnen idd.
De laatste dagen eet ik niet zoveel. Alleen ontbijt en avond eten. Ontbijt pas rond een uur of 13.00 tegenwoordig.
Mijn probleem is wel dat ik altijd kan eten. Ook al heb ik geen trek.
 
Ja daar dacht ik idd ook aan.
Maar wat is het alternatief?
Er zijn niet veel zwembaden die geen chloor in het water hebben.
Zucht, wat word het ons lastig gemaakt.
 
Ben ik de enige hier op het forum die als ze bij een arts zit, het advies krijgt om af te vallen?

Veel mensen op dit forum eten volgens Weston price. Ik ook. Dat leverd mij een bmi van 26. 77 kilo en 1.70 lang.
Eerder was die bmi hoger. 28.
Ik vind het knap vervelend dat dat toch telkens het advies van artsen is terwijl ik mezelf juist beter voel met een bmi van 26. Volgens de huidige norm dus te zwaar.

Ben ik hier de enige die dat advies steeds krijgt?
 
Ik kom nooit bij een arts ...dus krijg dat advies niet:) maar ik heb een slank postuur, mèt WAP. Laat die arts toch kletsen.
 
de berekening van bmi houdt geen enkele rekening met je postuur. Ben je slank gebouwd, of breed .. Als ik kijk na hou ik mij met alle bmi's gevoeld hebt, dan denk ik dat een gezond gewicht voor mij begint bij een bmi van 23.
En dat ze zeggen dat 19 gezond is? Het lijkt mij stug dat dat gezond is.
Luister liever naar jezelf, waar jij je goed bij voelt, dat is goed.
 
Binc ik heb hierboven ook al eens gereageerd op gewicht. De zg bouw van iemand is ook belangrijk. Ik heb slanke handen en voeten, slanke polsen enz. Als ik dikker wordt is het ALTIJD op mijn buik/taille. Afvallen lukt niet, zeker niet op mijn buik. Met nu een gewicht van 69 kg en lengte 165 kan ik me er niet meer druk om maken. Er zijn andere dingen belangrijker. Wat me wel opvalt de laatste tijd, ik eet weinig, heb zelden echt trek. Maar val niet af. Blijkbaar is het goed zoals ik het doe. Laatst was er wel iemand die zei dat ik moest afvallen. Laat maar kletsen dacht ik.
 
Bij mij overal. Echt overal Liesje. Het was erger maar ben wel wat afgevallen.
Desondanks irriteert het mij dat de artsen zeggen dat mijn klachten komen door mijn gewicht en niet sporten.
 
Ik stel me zo voor dat je overal een beetje "rond" bent zoals dat bij mijn zus het geval is. Dan is je gewicht dus mooi verdeeld over het totaal. Kijk maar eens om je heen hoeveel mensen er werkelijk een "ideaal" figuur hebben. Echt maar heel weinig. Je gezondheid is veeeel belangrijker.
 
Alleen ietsje minder bij mijn buik zou fijn zijn. Platte buik en de rest wat voller. Wat niet is kan ooit nog komen. Hoop ik.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan