Blue Zones

Hmm zo heb ik het verhaal nooit opgevat. Dat vooral vegetarisch/veganistisch eten een reden was voor de gezondheid en fitheid van de mensen in de Blue Zones. Ik ken alleen de verschijning van Dan bij Oprah lang geleden en het artikel in de National Geographic (NL november 2005). In dit artikel staat over de groep op Sardinie: "In hun dieet vormen fruit en groenten uit eigen tuin de hoofdmoot. ......op tafel treffen we ook veel zuivelproducten aan zoals melk van de met gras gevoede schapen en pecorinokaas." ook wordt er gesproken over een herder van schapen en het slachten van een kalf en over een varkensfokker.

Jammer dat in het boek blijkbaar de nadruk anders is komen te liggen.

 
Hahaha, leuke woordspeling Mike! :)

Goed dat dit onderwerp eens wordt benoemd. Ik had ook ooit van de "Blue zones" gehoord, maar wist niet dat het meer pro-vega was.

 
Typisch een voorbeeld van selectieve 'wetenschap', waarbij de andere kant op wordt gekeken bij het feit dat al deze Blue Zones een hoge consumptie van dierlijke voeding met elkaar gemeen hebben. Hetzelfde met het mediterrane dieet. Dat zou voornamelijk gezond zijn door consumptie van olijfolie, rode wijn en groente en fruit. En hoe zit het dan met de enorme hoeveelheden dierlijk voedsel die men in dergelijke landen consumeert? T. Colin Campbell is inmiddels gelukkig ontmaskerd met zijn uiterst selectieve, pseudowetenschappelijke China Study. Je ziet dat ook in alternatieve kringen er selectief met de waarheid wordt omgesprongen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.671
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan