Bloggen

Food en Mood

New member
Het is zover. Ik heb de raad van Poekie serieus genomen en ben ( met veel pijn en moeite) een blog begonnen.

Het is volgens mij meer een E- book aan het worden, zoveel tekst staat er al op :) maar ja, ik heb niet zoveel verstand van dit soort zaken.

Ik hoop stiekem wel dat ik auteursrecht heb op mijn blog. Maar dat zal ik even uit gaan zoeken. Of weet iemand van jullie dat?

En Mike, dit wil ik alvast even zeggen. De gezondheidstips die ik tot nu toe erop geschreven heb zijn niet helemáál volgens WAP.

Ik schrijf op mijn blog over mijn ervaringen met het omgooien van ons voedingspatroon van ongezond naar gezond. Hoe ik dat persoonlijk in het begin heb aangepakt.

Dat ging dus met hele kleine ( vaak moeizame)stapjes. Het grootste deel is WAP gerelateerd maar er kan nog wel eens iets tussen staan zoals een bakje met nootjes en rozijntjes om kinderen van het snoepen af te helpen,omdat dat mijn ervaringen waren op dat moment.

En natuurlijk ( zuur) fruit in de smoothies of tussendoor.

Ik wil zo eerlijk mogelijk over mijn moederschap van dat moment berichten.

Maar ik zal op de vetten blijven hameren en goede zuivel en biologisch vlees.

Ik heb ook al een link van jouw forum erop gezet, tenminste in een post.

De rest moet ik nog allemaal uitzoeken.

Hier komt het adres www.ondermoedersvleugels.wordpress.com

 
Leuk! En je hebt meteen 10 teksten geschreven!

Er bestaat zoiets als 'fair use', een Amerikaans wetsartikel dat gaat hierover. In Nederland is dat artikel 15a van de auteurswet (citaatrecht).

Jouw tekst staat op het net, dus iedereen mag jou citeren, en andersom mag jij ook iedereen citeren, als je maar aangeeft waar het vandaan komt, als het ten dienste staat van iets nieuws (een bespreking o.i.d.), en als er maar geen uitgever tussen staat. Zo mag je geen nieuw boek overtypen en op je blog zetten natuurlijk. Maar zoals jij het doet is er geen probleem. Bij mij heb ik er voor alle zekerheid dit ondergezet: Auteursrechtelijk beschermd, i.e. art. 15a citaatrecht, fair use. Klinkt goed he?

 
F&M,

Gefeliciteerd met je blog! Maak je niet druk over of wat je schrijft nu wel of niet 'WAPF-approved' is. het is immers JOUW BLOG!

Mike

 
Bedankt Thijs. Waar heb je dit ondergezet?: Auteursrechtelijk beschermd, i.e. art. 15a citaatrecht, fair use

Kan ik dat ook doen?

 
In de lay-out helemaal onderin, één keer. Ja dat lijkt me wel. Ik had iets gelezen over de blogwereld, en dat het eigenlijk allemaal wel prima loopt. Als mensen niet willen dat ik hun filmpjes plaats, halen ze die maar weg of nemen ze contact op. En andersom ook, je hebt als blogger auteursrecht, maar mensen mogen jou ook citeren toch?

 
F&M, wat goed van je, dat heb je snel voor elkaar zeg. Het ziet er leuk uit ook, past echt bij je.

 
F&M, wat ziet jouw blog er ontzettend lief/leuk uit, aantrekkelijk ook, ik heb nu even geen tijd (even gauw gescand) maar ga het zeker uitgebreid lezen.

 
Wat een complimenten, mijn dank is dan ook groot.

Geeft echt een beetje een kick zo'n blog. Het voelt een beetje alsof ik ineens een stem heb en gehoord wordt. Cool :lol: Het is wel enorm verslavend....

 
Een heel mooie blog en het leest heerlijk weg. Open, eerlijk en naar eigen idee geschreven...daar hou ik van :)

Ook heel mooi opgezet en ik weet dat het verslavend kan werken...ooit heb ik een soort blog over Bachbloesems gehad, mijn stokpaardje en ook de jouwe.

Liefs Peti

 
Je zult me hier niet alleen nog zien maar ook van me horen. :wink:

Alhoewel het iets minder zal zijn.

Dat heeft niet alleen te maken met mijn blog maar meer met het feit dat ik binnenkort weer de tuin in kan.

Lekker wroeten in de aarde, zon op mijn huid, frisse bries door mijn haren, o wat heb ik dit gemist.

 
Jullie mogen je reacties ook op mijn blog zetten :wink:

Rechtsboven in het bericht staat een hartje met daarin een cijfer, als je daarop klikt kun je een reactie plaatsen.

Dank je Peti. Leuk dat het open en eerlijk overkomt want dat is ook mijn bedoeling.

 
Food en Mood: Gefeliciteerd met je blog; als je begint te lezen kun je niet meer stoppen!

 
Dus het spreekt jou wel aan Marianu? Super! Daar doe ik het voor. Kom je een beetje wijs uit de opbouw?

Ik begrijp dat het laatst geposte bericht als eerste verschijnt dat is soms een beetje onhandig omdat ik dan het idee heb dat het verwarrend werkt voor de lezers, dat er niet meer echt een lijn inzit zeg maar.

Daarom heb ik links op de pagina onderwerpen staan, dit lijkt me overzichtelijker.

Maar whatever...ik ben blij dat het je weet te boeien.

 
Dank je San. Ik heb al veel reacties gekregen. Vooral van vriendinnen van mijn dochter die nu voor de keuze staan. " Neem " ik kinderen of wacht ik nog. Thuisblijgmoeder of carrière of beiden maar hoe dan en wil ik dat wel?

Ik wist niet dat het hebben van een blog zo leuk kon zijn.

 
Goed om te horen. En ook al willen deze aanstaande moeders misschien toch (deels) blijven werken, hoeveel winst is er al niet behaald als zij hun kinderen goede voeding geven en opletten dat de balans behouden blijft!

 
Hoi FoodenMood,

Ik heb het gevonden hoor je blog, super mooi mies.

Heb het even vluchtig doorgekeken maar ga er zeker op lezen.

Het is een mooie, frisse layout en ziet er prettig uit.

Veel plezier met je eigen 'blog' 'website'., ik heb juist een reactie geschreven in je blog.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan