Bloedsuiker slapeloosheid

missping

New member
Hallo allemaal

Ik heb de laatste tijd enorm last van slapeloosheid. Ik slaap heel licht, droom veel en word smorgens wakker met een enorm opgejaagd gevoel.

Ik heb een paar dagen mijn bloedsuiker gemeten bij wakker worden en die was elke keer tussen de 6 en 7. Is dat niet veel te hoog nuchter?

 
Dus je hebt hele dag door waarden tussen 6 en 7? Daalt het nooit tussen de 4 en 5?, kijk zo'n 2 uur na de maaltijd tussen 6 en 7 meten is prima, maar daarna moet het minimaal richting de 5 gaan dalen anders is het geen goed nieuws.
 
Onder de 6 heb ik nog niet gemeten. Maar ook niet hoger dan 7.1.

Moet ik hiermee naar de huisarts denk je? Zou dit de reden kunnen zijn dat ik met zo opgejaagd voel en juist totaal trek heb. Moet mezelf dwingen te eten.
 
Sinds hoelang meet je al tussen de 6 en 7? Als het al paar weken is zou ik idd even naar de huisarts gaan voor eventueel verdere duidelijkere diagnose, als het idd blijkt dat je diabetes hebt dan pas verder kijken of het natuurlijk opgelost kan worden.
 
Wie neemt de diabetesfonds nou zo serieus? Ikzelf niet iig, een nuchtere glucosespiegel tussen de 5 en 6 is prediabetisch en tussen de 6 en 7 gewoon diabetisch.
 
Ja alles komt door stress, maar zou je even jezelf willen voorstellen?, geslacht, leeftijd en voedingspatroon enz., dan kunnen we je beter van advies voorzien.
 
Hahaha ja alles komt door stress.

Ik ben een vrouw van 36, niet te dik, eet redelijk gezond, zo min mogelijk snelle suikers etc, beweeg wel wat weinig en voel me erg gestressed en opgejaagd de laatste maanden. En slaap dus heel erg slecht.
 
Wat is 'redelijk gezond'?
Omschrijf wat specifieker wat je dagelijks eet (ontbijt, lunch, avondeten), dan kunnen we zien of daar winst te halen is.

Mark
 
Ik haal hier al wel uit dat je een gewoon "gezond" standaard Nederlands voedingspatroon hebt en alleen wat minder snoep en koekjes eet (minder snelle suikers). Wat dus absoluut niet gezond is, er lopen niet voor niets zoveel mensen met allerlei klachten rond en diabetisch neemt ook steeds meer toe. Je moet veel meer vet eten en dan ook nog eens verzadigd vet. En dat is nog eens heel erg gezond ook nog. kijk deze presentatie maar eens:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan