Bloedafname

Jordy

New member
Hallo vanochtend moest ik dus een bloedtest laten afnemen voor o.a. cortisolwaarde,kalium,bijnieruitputting etc

Viel me alleen op dat diegene opmerkte dat mijn bloed er enigszins langzaam uitkwam en omdat ik aangegeven had dat ik slecht tegen bloedprikken kan zei ze liever dat ze het niet af wou raffelen om mij er sneller af van te laten zijn.

Komt dit door het vet wat ik meer eet, zoals roomboter,slagroom etc?

Lijkt mij zelf niet goed als het bloed meer stolt en langzamer eruit komt?

Ben toch maar even wat minder scheutig met,bv roomboter en slagroom even en zo om de dag toch maar wat kiwi's eten mis toch wel wat fruit zo.

Totslot, het vet van de roomboter zie er altijd rans uit na uitharding en dat krijg men in het lichaam, dus vies vet dacht dat goede vetten nooit rans werden? o.a kokosolie,olijfolie etc

Mijn ontbijt is meestal biologische spek met roomboter en glas water.

Voortaan maar ietswat fruit erbij? , zoals kiwi

 
Meer vet dus low carb zorgt voor minder trichlycerides (vet) in het bloed dus daar kan het niet aan liggen.

Wat bedoel je met rans vet ? Is het niet gewoon wat gestolde boter met stukjes spek en jus?

 
Ok hmmmmm misschien is mijn ochtend bloed traag van begrip :p heb namelijk erg moeite met de ochtend [zacht uitgedrukt nog]

Moet ook altijd even rustig zitten, voordat ik opsta.

Ja dus dat betekend niet perse dat het rans vet is?

Waaraan kan je zien dat het rans vet is of is dat lastig?

 
Jordy bedoel je ranzig vet of transvet? Transvet ontstaat door een bewerking in de fabriek waarbij er waterstof aan onverzadigde plantaardige vetten worden toegevoegd. Boter is een verzadigd vet en geen transvet. Melk bevat hooguit wat natuurlijke transvetten die juist goed voor je zijn.

 
Ok is daar iets aan te doen d.m.v voeding Lievergezond of beter gezegd doe jij er iets aan? :)

@Tanja ja ik bedoelde dat in de wokpan het er rans[ranzig] uit gaat zien het vet roomboter in dit geval bij het bakken van, bv spekjes

 
Jordy vet wordt ranzig door bederf of oxidatie, meestal gebeurt dit met onverzadigde vetten, verzadigde vetten zijn stabieler en oxideren niet snel. Ranzig vet stinkt.

 
Jordy, ik denk dat de boter te heet wordt en verbrand. Het vet van spek kan veel heter worden dan roomboter. De volgende keer het spek in z'n eigen vet bakken. Langzaam warm laten worden zodat eerst het vet er wat uitsmelt en dan pas verder verhitten om het echt uit te bakken.

 
Vind het soms wel tegenstrijdig hier.

Dacht dat in roomboter bakken [biologisch grasgevoerd] zo aangeraden werd?

Hou het wel lekker bij kokosolie ;)

Bedankt voor de reacties

 
in ieder geval moet je opletten dat vet nooit gaat walmen. (zwarte rook boven de pan)

Roomboter is supergezond. Je moet echter geen een vet laten verbranden.

 
Lijkt mij stug ik bak spekjes in roomboter een korte 5minuutjes zacht tot middelmatig.....

Zoals ik al zei ik vind roomboter een twijfel geval voor het bakken, sowieso bevalt kokosolie al tijden dus geen probleem, echter vind ik sommige dingen wel tegenstrijdig ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan