Hallo allemaal,
Wij leven inmiddels al een aantal jaar (zo veel mogelijk) volgens de Weston Price/Paleo principes. Omdat hier altijd veel extra over gevraagd wordt wil ik toch graag in dit onderwerp uitweidden over het gevolg ervan.
Ik kamp tot op heden nog steeds met een paniekstoornis, straatvrees en depressie.
Ik heb door de jaren heen alle psychische riedeltjes afgelopen, als therapieën en medicijnen.
Wij zijn van mening dat deze bovenstaande klachten voortkomen uit een schommelende suikerspiegel en bijnieruitputting. Deze is ook aangetoond maar bij een verhaal over bijnieren of hypoglycemie worden we scheef aangekeken en krijg ik het advies vooral door te gaan met alles wat ik al deed. (Toen ik anderhalf jaar geleden op huwelijksreis ging en een week "van god los" at was ik weer helemaal terug bij af; Zodra ik mij aan mijn principes houd, is het stabiel.
Ik heb op mijn 27e nog steeds last van acne. En weet door te lezen dat dit komt door een bacterie in de darmen. Ook hierbij heb ik alle riedels afgelopen welke de maatschappij te bieden heeft, antibioticakuur (van een paar maanden!!!) cremes met antibiotica en andere troep, chemische peelings etc etc... maar een darmonderzoek?
Naast sporten, ontspanning door te lezen, goede voeding, voldoende slaap etc heb ik laatst besloten bij de huisarts een bloedonderzoek te laten doen. Een deel van mijn onrust is het gezond willen zijn/worden en ik wil graag antwoorden en bevestigingen dat ik goed bezig ben. (Ik word zo moe van het constant uitleggen aan mijn omgeving dat ik geloof ik het veel eten van dierlijke vetten, keltisch zeezout niet slecht voor je is etc etc). Na een aantal jaar wordt ik daar aardig ontmoedigd van.
Mijn uitslagen van de bloedtest staan hier: (de waarde en erachter wat volgens de huisarts normale waardes zijn)
Hematologie
Bezinking (BSE): 5 Normaal 1/12
Hemoglobine (Hb): 7,8 Normaal 7/9,2
Hematocriet (Ht): 0,4 Normaal 0,32/0,44
Erytrocyten: 4,36 normaal 3,7/5
leukocyten: 7,9 normaal 4/10
trombocyten: 234 normaal 150/350
m.c.v.: 91 normaal 82/98
m.c.h.c.: 19,6 normaal < 20,3/22,2
m.c.h. : 1,79 normaal 1,7/2,1
Differentiatie
neutrofiele granulocyten, absoluut: 4,8 normaal 1,3/5,7
lymfocyten, absoluut: 2,1 normaal 0,8/3,7
Eosinofielen totaal: 0,32 normaal -/0,4
Basofiele granulocyten, absoluut: 0,1 normaal -/0,1
Monocyten, absoluut: 0,6 normaal 0,2/0,9
Chemie (had een kouwgom op voor de bloedtest dus bleek niet helemaal nuchter en verklaart de hoge waarde aspartaat)
Glucose nuchter: 4 normaal 4/6
Aspartaataminotransferase( ASAT;SGOT): 18 normaal -/31
Gamma-glutamyltransferase (GammaGT): 12 normaal -/38
Kreatinine: 55 normaal 44/80
CKD-EPI, eGFRKreatverklaring schatting: 124 normaal 60/-
Kreatinineklaring MDRD (GFR) uitslag : 115 normaal 60/-
Cholosterol totaal: 4 normaal -/6,5
HDL- cholesterol: 1,47 normaal 1,1/2
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio: 2,72
LDL- cholesterol: 2,2 normaal -/4,5
triglyceriden: 0,7 normaal -/2,2
thyroid stimulerend hormoon (TSH): 2,53 normaal 0,35/5,5
Vitamine D: 35,8 normaal <50/150
Vitamine B12: 187 normaal 138/652
Vitamine B12 holo-transcobalamine/actief: 59 normaal 21/117
Foliumzuur: 11,5 normaal 5,9/35,4
Ik kreeg te horen bij de huisarts alleen vit D bij te moeten slikken. De B12 is genoeg aktief? Ook mocht ik trots zijn op mijn cholesterol.
Graag hoor ik jullie mening en adviezen op mijn uitslagen. Schroom niet, ik doe dit als leerproces om gezonder te zijn en te worden.
Ook zou ik graag een darmomderzoek, onderzoek naar mijn bijnieren willen. Weet iemand waar ik dit het beste kan doen? Ben zelf woonachtig in Almere, Flevoland.
Heel graag jullie reacties!
Wij leven inmiddels al een aantal jaar (zo veel mogelijk) volgens de Weston Price/Paleo principes. Omdat hier altijd veel extra over gevraagd wordt wil ik toch graag in dit onderwerp uitweidden over het gevolg ervan.
Ik kamp tot op heden nog steeds met een paniekstoornis, straatvrees en depressie.
Ik heb door de jaren heen alle psychische riedeltjes afgelopen, als therapieën en medicijnen.
Wij zijn van mening dat deze bovenstaande klachten voortkomen uit een schommelende suikerspiegel en bijnieruitputting. Deze is ook aangetoond maar bij een verhaal over bijnieren of hypoglycemie worden we scheef aangekeken en krijg ik het advies vooral door te gaan met alles wat ik al deed. (Toen ik anderhalf jaar geleden op huwelijksreis ging en een week "van god los" at was ik weer helemaal terug bij af; Zodra ik mij aan mijn principes houd, is het stabiel.
Ik heb op mijn 27e nog steeds last van acne. En weet door te lezen dat dit komt door een bacterie in de darmen. Ook hierbij heb ik alle riedels afgelopen welke de maatschappij te bieden heeft, antibioticakuur (van een paar maanden!!!) cremes met antibiotica en andere troep, chemische peelings etc etc... maar een darmonderzoek?
Naast sporten, ontspanning door te lezen, goede voeding, voldoende slaap etc heb ik laatst besloten bij de huisarts een bloedonderzoek te laten doen. Een deel van mijn onrust is het gezond willen zijn/worden en ik wil graag antwoorden en bevestigingen dat ik goed bezig ben. (Ik word zo moe van het constant uitleggen aan mijn omgeving dat ik geloof ik het veel eten van dierlijke vetten, keltisch zeezout niet slecht voor je is etc etc). Na een aantal jaar wordt ik daar aardig ontmoedigd van.
Mijn uitslagen van de bloedtest staan hier: (de waarde en erachter wat volgens de huisarts normale waardes zijn)
Hematologie
Bezinking (BSE): 5 Normaal 1/12
Hemoglobine (Hb): 7,8 Normaal 7/9,2
Hematocriet (Ht): 0,4 Normaal 0,32/0,44
Erytrocyten: 4,36 normaal 3,7/5
leukocyten: 7,9 normaal 4/10
trombocyten: 234 normaal 150/350
m.c.v.: 91 normaal 82/98
m.c.h.c.: 19,6 normaal < 20,3/22,2
m.c.h. : 1,79 normaal 1,7/2,1
Differentiatie
neutrofiele granulocyten, absoluut: 4,8 normaal 1,3/5,7
lymfocyten, absoluut: 2,1 normaal 0,8/3,7
Eosinofielen totaal: 0,32 normaal -/0,4
Basofiele granulocyten, absoluut: 0,1 normaal -/0,1
Monocyten, absoluut: 0,6 normaal 0,2/0,9
Chemie (had een kouwgom op voor de bloedtest dus bleek niet helemaal nuchter en verklaart de hoge waarde aspartaat)
Glucose nuchter: 4 normaal 4/6
Aspartaataminotransferase( ASAT;SGOT): 18 normaal -/31
Gamma-glutamyltransferase (GammaGT): 12 normaal -/38
Kreatinine: 55 normaal 44/80
CKD-EPI, eGFRKreatverklaring schatting: 124 normaal 60/-
Kreatinineklaring MDRD (GFR) uitslag : 115 normaal 60/-
Cholosterol totaal: 4 normaal -/6,5
HDL- cholesterol: 1,47 normaal 1,1/2
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio: 2,72
LDL- cholesterol: 2,2 normaal -/4,5
triglyceriden: 0,7 normaal -/2,2
thyroid stimulerend hormoon (TSH): 2,53 normaal 0,35/5,5
Vitamine D: 35,8 normaal <50/150
Vitamine B12: 187 normaal 138/652
Vitamine B12 holo-transcobalamine/actief: 59 normaal 21/117
Foliumzuur: 11,5 normaal 5,9/35,4
Ik kreeg te horen bij de huisarts alleen vit D bij te moeten slikken. De B12 is genoeg aktief? Ook mocht ik trots zijn op mijn cholesterol.
Graag hoor ik jullie mening en adviezen op mijn uitslagen. Schroom niet, ik doe dit als leerproces om gezonder te zijn en te worden.
Ook zou ik graag een darmomderzoek, onderzoek naar mijn bijnieren willen. Weet iemand waar ik dit het beste kan doen? Ben zelf woonachtig in Almere, Flevoland.
Heel graag jullie reacties!