Bloed, bloedtransfusie en slachten

simone

New member
Nu heb ik laatst met een Jehova gezin een best wel leuk gesprek gehad en vroeg waarom zij geen bloedtransfusie doen.

Zegt die aardige man, het is verboden in de bijbel omdat je dan ziektes van andere personen in je lichaam injecteert en op een dag je toch ziek wordt.Kan jaren later zijn.

Zij prefereren zoutoplossing toedien wat een goede zaak zou kunnen zijn als het maar onbewerkt zout was en niet de rommel wat ze nu hebben maar het idee is goed.

Hij gaf ook dezelfde dingen aan wat de Joden en de Islamieten verkondigen.

Geen aas eten. Geen zieke dieren eten en geen bloed drinken.

Als er wild gegeten wordt moet het bloed weggevloeid zijn en daarom wordt er dus ook helal geslacht, het bloed weg laten vloeien zodat evt. ziektes eruitgaan.

Gebeurt dat ook bij gewone slagers? Volgens mij wel.

Hoe staan jullie hier allemaal tegenover?

Ik koop altijd pure graze vlees maar weet eerlijk gezegd niet hoe die slagers het doen.

Wat ik wel weet is dat na het slachten het vlees twee weken te hangen staat.

Dit lijkt me wel een goed en gezond proces.

 
Bij vlees dat niet helal of kosjer geslacht wordt, laat men het dier niet leegbloeden. Dat vind ik persoonlijk een goede zaak, want heemijzer (ijzer uit bloed) is de best opneembare vorm van ijzer voor de mens. Daarnaast is het het bloed dat vlees juist zo mals maakt, een dier dat leeggebloed is heeft veel taaier vlees.

En wat ziektes betreft, die kunnen zich overal in concentreren, ook in de organen en spieren die men wel eet. Het is een beetje simplistisch om te stellen dat als het bloed wegstroomt daarmee ook evt. ziektes zouden wegstromen. Dat klinkt eerder als een 'zuiverings'ritueel dan dat het daadwerkelijk met bescherming tegen ziektes te maken heeft. Dan kun je beter ervoor zorgen dat het dier zo gezond mogelijk is, dan hoef je geen angst te hebben voor ziektes. Wie gezondheid eet krijgt gezondheid. Wie ziekte eet krijgt ziekte.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.859
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan