Blindedarmontsteking?

edwin

Well-known member
Sinds vanmorgen/vanmiddag heb ik ineens pijn rechtsonderin mijn buik. Vanmiddag had ik een paar keer 🤮. Zelfs mijn rechter been omhoog doen doet pijn op die plek. Ik heb geen trek in eten.

Kan dit een blindedarmontsteking zijn?
Zo ja, is daar iets tegen te doen zonder de blindedarm te laten wegsnijden?
 
Sinds vanmorgen/vanmiddag heb ik ineens pijn rechtsonderin mijn buik. Vanmiddag had ik een paar keer 🤮. Zelfs mijn rechter been omhoog doen doet pijn op die plek. Ik heb geen trek in eten.

Kan dit een blindedarmontsteking zijn?
Zo ja, is daar iets tegen te doen zonder de blindedarm te laten wegsnijden?
Blaas eens zo hard mogelijk met je mond op je rechterhand, blijkbaar is dit een simpele test.
 
Als het een ontsteking zou zijn die acuut is dan is de pijn onhoudbaar voor zover ik weet.
Je hebt zeker al gegoogeld?
Er zit daar ook een overgang (klep van Baudin) van de dunne naar de dikke darm. Die voel ik soms. maar dat is draaglijk. Een soort verstopping daar zou kunnen. Masseren.
 
Blaas eens zo hard mogelijk met je mond op je rechterhand, blijkbaar is dit een simpele test.
Dat is voor een liesbreuk.

Een youtuber in Amerika waarvan ik een tijdje filmpjes heb gekeken (over tuinieren) had het ook en daar wilden ze het ook wel behandelen met antibiotica. Dus je kan er hier altijd naar vragen.
 
Hoe gaat het nu @edwin ?
Ik zat ook even te denken aan een blaasontsteking, maar misschien dat de pijn dan wat meer gecentreerd in het midden ligt.
Heb je koorts?
 
Tjee zeg, wat een schrik.....ben je al geopereerd?

Ja, vanmorgen om 9.30u al. Het bleek een grote ontsteking te zijn geweest. Als het niet snel was behandeld was het een buikvliesontsteking geworden, dat dodelijk kan zijn.

Ik denk dat dit niet anders behandeld had kunnen worden. Het behoud van lichaamsonderdelen heeft altijd mijn voorkeur, maar er was nu grote spoed.
 
Ja, vanmorgen om 9.30u al. Het bleek een grote ontsteking te zijn geweest. Als het niet snel was behandeld was het een buikvliesontsteking geworden, dat dodelijk kan zijn.

Ik denk dat dit niet anders behandeld had kunnen worden. Het behoud van lichaamsonderdelen heeft altijd mijn voorkeur, maar er was nu grote spoed.
Pffff, wees dan maar blij en dankbaar dat je er op tijd bij was! En dat allemaal op de eerste kerstdag.
 
Hoi Edwin, hoe gaat het er nu mee?
Je begon dit gesprek met de mededeling dat je pijn had.
Ik neem aan dat het niet zomaar een beetje pijn was.
Mooi dat je meteen in het ziekenhuis terecht kon.
Tegenwoordig moet je overal wachten.
En tegenwoordig mag je ook weer snel naar huis.
Oost west, thuis best.
Hopelijk herstel je weer snel.
 
Het gaat naar omstandigheden wel goed. Met de pijn valt het mee. Of ik heb een hoge pijngrens. Van 0 (niks) tot 10 (onhoudbaar) heb ik het allemaal niet erger dan een 5 ervaren.
Het ergste vind ik de antibiotica die wordt gegeven om ontstekingen als gevolg van de operatie te voorkomen. Dat wordt goed ontgiften en veel probiotica nemen als ik morgen weer thuis ben. Een paar uur na de operatie liep ik hier heen en weer op de gang. Dat is sneller dan gebruikelijk. Bewegen gaat steeds makkelijker.

Er zat een verstopping in de appendix, dat appendicitis heeft veroorzaakt.
Zo’n ontsteking is meestal acuut zonder dat er verschijnselen vooraf te merken zijn die hierop wijzen. Kan bij iedereen gebeuren.
Het was een kijkoperatie die ongeveer 1,5 uur heeft geduurd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.488
Berichten
511.572
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan