Black Magic/Zwarte Magie

Reiziger,

Je schreef dat de duivel een levend wezen is.
Wat kan ik me daarbij voorstellen? Kunnen we de duivel op straat tegenkomen? Of bedoel je daarmee dat iemand die "bezeten" is een duivel is geworden?

De duivels of demonen zijn een levend wezen. Dat betekent dus dat het niet perse een synoniem is voor het kwaad, wat sommige mensen denken. Ze bestaan dus echt en gaan ook dood, zoals mensen en dieren dood gaan.
Ze zijn dus geschapen door onze Schepper, net zoals mensen en dieren.
Met een duivel bedoel ik dus niet een persoon die bezeten is.

Ik weet het, dit is wakker worden uit de slaap waar we in gesust zijn.
 
Ik wil graag een antwoord geven hierop, maar ik snap in het eerste gedeelte waar je aangeeft "Niet mee eens", niet het verband met wat ik heb vermeld en jou toelichting daarop. Ik zie even de logica niet. Kun je me even uitleggen waar je het niet mee eens bent, want ik volg het niet.

Waar ik het mee oneens ben is dat satanisten hun acties vooraf kenbaar maken middels symboliek, numerologie etc. om hun 'overlords' te behagen. Ze doen dit om onze medeplichtigheid op basis van vrije wil, niets meer of minder.

Op het tweede gedeelte waar je antwoord "Ook mee oneens", kan ik een wat zinniger antwoord op geven omdat ik je daar iets beter volg.
Tovenarij kent meerdere vormen, en illusie is slechts een vorm van tovenarij. Je hebt ook tovenarij waar mensen ernstig ziek mee worden gemaakt, tovenarij die bedoelt is om scheidingen tussen getrouwde mensen te veroorzaken etc etc. Uit je stuk maak ik op, dat je niet op de hoogte van de vele vormen van tovenarij, daardoor verval je in de misvatting dat tovenarij niet bestaat en dat het slechts op illusie is gebaseerd.
Tovenarij bestaat dus wel degelijk, ik denk dat je hier wat zaken door elkaar heen haalt. Verwar mind control trouwens niet met tovenarij, ze hebben niet altijd met elkaar te maken. Met tovenarij kan mindcontrol uitgoefend worden (als dat het beoogde doel is), maar mind control hoef niet perse met tovenarij plaats te vinden, het kan ook bijvoorbeeld doormiddel van bijv. NLP technieken.
Het stuk wat ik schreef, zie ik ook niet het verband met jou antwoord daarop. Ik sprak namelijk over dat het een misvatting is dat er een goed en slechte (zwarte) magie bestaat. Magie is per definitie slecht, als je begrijpt "hoe" en met "wie" het tot stand komt, dat was mijn punt.

Ik ben van nening dat magie wel degelijk bestaat. Maar laten we eerst definieren waar we het eigenlijk over hebben. Met 'magie' bedoel ik het ontastbare, dus immateriele energie. Witte magie is dan de scheppende energie die wij mensen hebben meegekregen via onze Schepper. Zwarte magie is niet scheppend en dus per definitie parasitair. Parasitair op ons scheppingspotentieel, ze stelen onze levensenergie, ook wel 'ziel' genoemd, want wij zijn bezield en zij niet. Hun zwarte magie is misleiding en bedrog, meer is er niet. Er bestaan niet meer varianten op tovenarij, het komt op mij over dat je ze meer macht toekent dan ze werkelijk hebben.

Mike
 
De duivels of demonen zijn een levend wezen. Dat betekent dus dat het niet perse een synoniem is voor het kwaad, wat sommige mensen denken. Ze bestaan dus echt en gaan ook dood, zoals mensen en dieren dood gaan.
Ze zijn dus geschapen door onze Schepper, net zoals mensen en dieren.

Het zijn gevallen engelen, creaties van de Schepper maar in verval geraakt op basis van de eveneens goddelijke gave van vrije wil.

Mike
 
Hoe zit het eigenlijk met magnetiseren en bijvoorbeeld reiki. Is dat ook een vorm van magie of is dat weer iets anders?

Er bestaat ook zoiets als gebedsgenezing. Dat is toch juist het aanroepen van God. Hoe moet ik dat zien in deze discussie ?
 
Het inzetten van menselijke scheppingskracht voor kwaadaardige doeleinden is zwarte magie. Handoplegging is zo oud als de mens en van alle culturen, Jezus deed het ook. Hierbij is de INTENTIE van de beoefenaar uiterst belangrijk. Hetzelfde geldt voor mediumschap, eveneens heel oud en ook afhankelijk van de intentie. De bijbel waarschuwt voor tovenarij in dit verband en in die tijd rustte er ook een groot sociaal taboe op. Ik maak hieruit op dat er helaas velen zijn die tot op de dag van vandaag misbruik maken van deze gave voor persoonlijk gewin. Reiki is m.i. nuet per definitie fout, mediumschap ook niet. Het ligt aan de INTENTIE van degene die het toepast.

Mike
 
Waar ik het mee oneens ben is dat satanisten hun acties vooraf kenbaar maken middels symboliek, numerologie etc. om hun 'overlords' te behagen. Ze doen dit om onze medeplichtigheid op basis van vrije wil, niets meer of minder.



Ik ben van nening dat magie wel degelijk bestaat. Maar laten we eerst definieren waar we het eigenlijk over hebben. Met 'magie' bedoel ik het ontastbare, dus immateriele energie. Witte magie is dan de scheppende energie die wij mensen hebben meegekregen via onze Schepper. Zwarte magie is niet scheppend en dus per definitie parasitair. Parasitair op ons scheppingspotentieel, ze stelen onze levensenergie, ook wel 'ziel' genoemd, want wij zijn bezield en zij niet. Hun zwarte magie is misleiding en bedrog, meer is er niet. Er bestaan niet meer varianten op tovenarij, het komt op mij over dat je ze meer macht toekent dan ze werkelijk hebben.

Mike

De reden dat zij (de satanisten) dit doen, heeft niks met medeplichtigheid te maken Mike. De numerologie en symboliek, bijvoorbeeld in talismannen is puur als aanbidding/aanroeping bedoelt, dit word hen(de mensen) gevraagd om de tovenarij tot stand te laten komen in ruil voor datgene wat de mens dan behaagd.

Nogmaals er bestaat geen witte magie, magie is per definitie kwaad en duister als je weet hoe en met wie het tot stand komt.
Door dat je duidelijk hier nog weinig van weet, geef je er een eigen interpretatie en definitie aan.
Dat er meerdere varianten van tovenarij bestaan is een feit, een aantal voorbeelden heb ik al gegeven.
Dit heeft dus totaal niks te maken met ze meer macht toekennen dan ze werkelijk hebben, het is gewoon een objectieve kijk op de feiten.
 
De reden dat zij (de satanisten) dit doen, heeft niks met medeplichtigheid te maken Mike. De numerologie en symboliek, bijvoorbeeld in talismannen is puur als aanbidding/aanroeping bedoelt, dit word hen(de mensen) gevraagd om de tovenarij tot stand te laten komen in ruil voor datgene wat de mens dan behaagd.

Nogmaals er bestaat geen witte magie, magie is per definitie kwaad en duister als je weet hoe en met wie het tot stand komt.
Door dat je duidelijk hier nog weinig van weet, geef je er een eigen interpretatie en definitie aan.
Dat er meerdere varianten van tovenarij bestaan is een feit, een aantal voorbeelden heb ik al gegeven.
Dit heeft dus totaal niks te maken met ze meer macht toekennen dan ze werkelijk hebben, het is gewoon een objectieve kijk op de feiten.
Ik waardeer je posts, maar waar haal jij je kennis vandaan?
 
Het zijn gevallen engelen, creaties van de Schepper maar in verval geraakt op basis van de eveneens goddelijke gave van vrije wil.

Mike


Demonen/duivels zijn geen engelen, dat is een misvatting.
Engelen zijn uit "licht" geschapen en demonen/duivels uit "vuur".
Een duivel/demoon kan dus geen gevallen engel zijn op basis van het verschil in creatie.
 
Demonen/duivels zijn geen engelen, dat is een misvatting.
Engelen zijn uit "licht" geschapen en demonen/duivels uit "vuur".
Een duivel/demoon kan dus geen gevallen engel zijn op basis van het verschil in creatie.
Ga de Bijbel lezen de duivel en zijn demonen zijn gevallen engelen.
 
Ga de Bijbel lezen de duivel en zijn demonen zijn gevallen engelen.
Ter aanvulling:

Openbaring 12:9 is de duidelijkste Schrifttekst over de identiteit van demonen: “De grote draak werd op de aarde gegooid. Hij is de slang van weleer, die duivel of Satan wordt genoemd en die de hele wereld misleidt. Samen met zijn engelen werd hij op de aarde gegooid.” De Bijbel geeft aan dat de demonen gevallen engelen zijn – engelen die samen met Satan tegen God in opstand waren gekomen. Satans val uit de hemel wordt in Jesaja 14:12-15 en Ezechiël 28:12-15 beschreven. Openbaring 12:4 lijkt aan te geven dat Satan een derde deel van de engelen met zich meenam toen hij zondigde. Judas 1:6 heeft het over engelen die zondigden. Het is dus waarschijnlijk dat demonen de engelen zijn die Satan in zijn zonde tegenover God volgden.

Satan en zijn demonen zijn er nu op uit om alle mensen die God volgen en aanbidden te vernietigen en te bedriegen (1 Petrus 5:8; 2 Korintiërs 11:14-15). De demonen worden beschreven als kwaadaardige of onreine geesten (Matteüs 10:1, Marcus 1:27) en engelen van Satan (Openbaring 12:9). Satan en zijn demonen bedriegen de wereld (2 Korintiërs 4:4), vallen Christenen aan (2 Korintiërs 12:7; 1 Petrus 5:8) en strijden met de heilige engelen (Openbaring 12:4-9). Demonen zijn geestelijke wezens, maar kunnen in een lichamelijke vorm verschijnen (2 Korintiërs 11:14-15). De demonen / gevallen engelen zijn vijanden van God – maar zij zijn verslagen vijanden. "Hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst." (1 Johannes 4:4)
 
Het inzetten van menselijke scheppingskracht voor kwaadaardige doeleinden is zwarte magie. Handoplegging is zo oud als de mens en van alle culturen, Jezus deed het ook. Hierbij is de INTENTIE van de beoefenaar uiterst belangrijk. Hetzelfde geldt voor mediumschap, eveneens heel oud en ook afhankelijk van de intentie. De bijbel waarschuwt voor tovenarij in dit verband en in die tijd rustte er ook een groot sociaal taboe op. Ik maak hieruit op dat er helaas velen zijn die tot op de dag van vandaag misbruik maken van deze gave voor persoonlijk gewin. Reiki is m.i. nuet per definitie fout, mediumschap ook niet. Het ligt aan de INTENTIE van degene die het toepast.

Mike

Ik ga in herhaling vallen Mike, " magie is per definitie kwaad en duister als je weet hoe en met wie het tot stand komt.
De vergelijking in deze met Jezus vrede zij met hem, is dan ook absoluut een fout. Wat Jezus deed was een wonder die God hem heeft geschonken, zoals het weer laten zien van de blinden en het doen herleven van de doden, dit was bedoelt als teken (van God) voor de mensheid en om de overtuiging van de mensen in zijn boodschap te versterken. Verwar dit dus niet met magie, daar is dat verre van.
Dit staat ook los van de intentie, de intentie heiligt hier niet het doel mee. Nogmaals er moet begrepen met wie en hoe het tot stand komt. Magie komt altijd tot stand met duivels en is daarom per definitie duister en kwaad, hoe goed de intentie ook mag zijn, dit zelfde geld ook voor mediumschap, het blijft een samenwerking met demonen/duivels hoe mooie namen ze er ook aangeven. Trap daar dus niet in!
 
Ik waardeer je posts, maar waar haal jij je kennis vandaan?

Dank je wel.
Vanuit mijn islamitische geloof heb ik het een en ander geleerd, in de praktijk heb ik ook heel wat ervaring opgedaan met mensen die bezeten waren en/of met tovenarij te maken hebben gehad.
Vandaar dat ik hier het nodig over kan vertellen.
 
Ter aanvulling:

Openbaring 12:9 is de duidelijkste Schrifttekst over de identiteit van demonen: “De grote draak werd op de aarde gegooid. Hij is de slang van weleer, die duivel of Satan wordt genoemd en die de hele wereld misleidt. Samen met zijn engelen werd hij op de aarde gegooid.” De Bijbel geeft aan dat de demonen gevallen engelen zijn – engelen die samen met Satan tegen God in opstand waren gekomen. Satans val uit de hemel wordt in Jesaja 14:12-15 en Ezechiël 28:12-15 beschreven. Openbaring 12:4 lijkt aan te geven dat Satan een derde deel van de engelen met zich meenam toen hij zondigde. Judas 1:6 heeft het over engelen die zondigden. Het is dus waarschijnlijk dat demonen de engelen zijn die Satan in zijn zonde tegenover God volgden.

Satan en zijn demonen zijn er nu op uit om alle mensen die God volgen en aanbidden te vernietigen en te bedriegen (1 Petrus 5:8; 2 Korintiërs 11:14-15). De demonen worden beschreven als kwaadaardige of onreine geesten (Matteüs 10:1, Marcus 1:27) en engelen van Satan (Openbaring 12:9). Satan en zijn demonen bedriegen de wereld (2 Korintiërs 4:4), vallen Christenen aan (2 Korintiërs 12:7; 1 Petrus 5:8) en strijden met de heilige engelen (Openbaring 12:4-9). Demonen zijn geestelijke wezens, maar kunnen in een lichamelijke vorm verschijnen (2 Korintiërs 11:14-15). De demonen / gevallen engelen zijn vijanden van God – maar zij zijn verslagen vijanden. "Hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst." (1 Johannes 4:4)

Bedankt voor je constructieve bijdrage Fries Foar Frijhiid.
Ik heb uiteraard mijn referentie gebruikt vanuit de Islam, zoals jij dat nu uit het Christendom doet, geen probleem, de kern blijft hier wat mij betreft gewoon bestaan. En zonder hier een theologische discussie van te maken, zal ik voor de volledigheid ook het stuk bewijs gebruiken vanuit de bron die ik geraadpleegd heb.

And (remember) when We said to the angels: “Prostrate yourselves unto Adam.” So they prostrated themselves except Iblîs (Satan). He was one of the jinn; he disobeyed the Command of his Lord.” Justifying his refusal to prostrate himself to Adam, according to the Qur’anic text, Iblis (Satan) addresses Allah (Exalted be He) saying: “You created me from fire, and him You created from clay” Surat al Kahf 18:50

“The angels were created from light, the jinn were created from smokeless fire"...

Jinn (Vertaald naar het Nederlands, vallen hier o.a de duivels en demonen onder)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ging ff googlen, was nieuwsgierig en hier zeggen ze dat het niet in de bijbel staat, althans niet met zekerheid.


Er is dus binnen het Christendom geen consensus over of de duivel/demonen gevallen engelen zijn of niet.

Even een vooruitziende blik en gelijkertijd belangrijke note voor iedereen:

We zijn hier een goede en volwassen discussie aan het voeren, ik zie goed bijdrages en terechte vragen die worden gesteld, dit wil ik zo houden.
Vergeet niet waar we hier alle voor staan, we hebben allemaal hier wat gemeen.
Ik wil deze of welke discussie dan ook (zoals ik al een tijd terug in een andere topic aangaf) niet laten verpesten door mensen die emotioneel nog niet volwassen zijn en hun ego in de weg staat.
Laten we de verschillen in geloof, kleur, nationaliteit of wat dan ook niet ons uit elkaar laten drijven, want dan ben je niet wakker en doe je juist datgene waar de cabal op uit is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot nu toe is de discussie heel volwassen, dus je disclaimer is rijkelijk te vroeg, mocht deze al nodig zijn. Je zegt dat ik over (te) weinig kennis beschik en presenteert jezelf als een expert op dit gebied, maar ik baseer me op de bijbel. Zonder jou te willen beledigen beschouw ik de islam als een satanisch nepgeloof gecreeerd door het Vaticaan. Ook wil ik waarschuwen voor het gemaakte punt dat christelijke theologen het oneens zouden zijn over gevallen engelen. Dat is babylonische verwarring zaaien, trap er niet in!

Mike
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe is de discussie heel volwassen, dus je disclaimer is rijkelijk te vroeg, mocht deze al nodig zijn. Je zegt dat ik over (te) weinig kennis beschik en presenteert jezelf als een expert op dit gebied, maar ik baseer me op de bijbel. Zonder jou te willen beledigen beschouw ik de islam als een satanisch nepgeloof gecreeerd door het Vaticaan. Ook wil ik waarschuwen voor het gemaakte punt dat christelijke theologen het oneens zouden zijn over gevallen engelen. Dat is babylonische verwarring zaaien, trap er niet in!

Mike

Have a break Mike, je laat je duidelijk in het moment mee slepen.
In een andere topic waar ik een disclaimer plaatste, was je er wel lovend over, nu laat je je duidelijk door je emoties mee slepen. Waarom zou zo'n disclaimer die goed bedoelt is voor het collectief, nu wel opeens te vroeg zijn of niet nodig zijn?

Mike even ter herinnering, ik heb me nergens als de expert gepresenteerd, jij was diegene die aan mij aangaf dat het belangrijk was om te weten wat er al zolang gaande is en dat ik me niet moet inhouden.
Dat ik opmerk dat jij hier nog weinig over weet op basis van jou definities en interpretaties, is niks persoonlijks, maar slechts een constatering.
Ik wacht nog op een inhoudelijke en onderbouwde reactie op post #253, daarnaast heb je tot nu toe nog geen feitelijke en onderbouwde argument kunnen geven op dat tovenarij uit slecht 1 vorm bestaat, dit is wat jij beweerd, ik heb mijn argumenten gegeven tovenarij uit meerdere vormen bestaat. De bewijslast ligt bij jou.

Ik creëer geen "Babylonische" verwarring, ik heb slechts aangegeven dat er geen consensus is in het Christendom over of de duivel een gevallen engel is, dat is geen verwijt, dit was puur een reactie op wat Warrior of light zei in haar stuk.
Voor de rest ga ik niet in op wat jij van de Islam vind, ik ga me niet verlagen tot een dergelijk niveau. Jou Schepper is mijn Schepper en mijn Schepper is jou Schepper Mike en tot Hem zullen we allen terug keren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was aanvankelijk geinteresseerd in jouw visie, maar kom gaandeweg steeds meer tot de conclusie dat er zich een bepaalde arrogantie van jou meester heeft gemaakt. Ook was ik benieuwd waar je je beweringen op baseerde. Nu is het duidelijk dat het te maken heeft met jouw valse religie, die zich kenmerkt door arrogantie en intolerantie naar andersdenkenden. Jouw Schepper is de mijne wel en niet: er is maar 1 ware God en die heeft jou en mij geschapen, maar helaas ben jij gevallen voor een satanische kaping van die ware God. Dan wordt het erg lastig om je argumenten nog serieus te nemen over magie en tovenarij. Je blies hoog van de toren en wekte de indruk veel over dit onderwerp te weten en dat wekte weer mijn interesse, maar nu blijkt dat het grotendeels gebakken lucht is. Ik haak nu af, maar wellicht houd je hier nog een aandachtig publiek over, dus be my guest.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan