Blaasontsteking/urineweginfectie?

Angie87

New member
Beste Mike en mede-forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Angie, ik ben 28 jaar en zit momenteel met mijn handen in het haar. Sinds vorige week maandag heb ik klachten die duiden op een blaasontsteking/urineweginfectie. Dit komt wel eens vaker voor en normaliter gaan de klachten snel weg als ik cranberry pillen (uit de natuurvoedingswinkel) en veel vitamine C (acerola bes poeder) inneem. De klachten zijn echter nog steeds niet over en op 25 december werd de pijn heviger en plaste ik ook bloed. Ik ben toen naar de huisartsenpost gegaan en zij hebben mij (uiteraard) antibiotica voorgeschreven. Aangezien het later op de avond weer beter ging, heb ik de antibiotica niet ingenomen. Helaas werden de klachten gisteren gedurende de dag weer erger.

De huisartsenpost zei dat ze geen bacteriën hebben gevonden in mijn urine, dus dat ze niet zeker wisten of het om een blaasontsteking gaat. Echter waren er wel witte en rode bloedlichaampjes aanwezig, die wél op een ontsteking konden duiden, vandaar dat ze ervan uitgingen dat ik dus wél een blaasontsteking heb.

Toen ik gisteren de bijsluiter las van de antibiotica (Norfloxacine 400 mg) raakte ik volledig in paniek. De bijwerkingen kunnen echt heel ernstig zijn en ik durf dit middel niet in te nemen. 

Vanochtend was er geen bloed meer in mijn plas en de pijn was minder. Ik neem nog steeds een hoge dosis vitamine C en cranberry pillen in. Echter heb ik ook last van mijn onderrug (rechts), alhoewel dit vanuit mijn heup lijkt te komen en ook spierpijn/overbelasting zou kunnen zijn. Ik voel me niet koortsig en verder ook gewoon vitaal. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg bang ben op dit moment en niet weet wat ik moet doen. Ik wil geen gezondheidsrisico's nemen t.a.v. nierbekkenontsteking, maar durf de antibiotica niet in te nemen. Hebben jullie nog tips/adviezen voor mij?


Ik hoop het echt heel erg!

Alvast bedankt!
 
hoi Angie, over blaasontstekingen hebben we hier een uitgebreide rubriek: http://tinyurl.com/jb3jyuz

Op zich is het zo dat als je een antibioticakuur begint bij blaasonstekingen dat je die dan ook moet afmaken, anders komt de infectie gelijk weer terug. Omdat je ook bloed plastte lijkt het wel iets meer dan een blaasontsteking: misschien is de ontsteking al uitgezet naar je nierbekken? Je hebt zeker ook probiotica nodig die je 2 uur bij de antibiotica vandaan moet slikken (mocht je die kuur weer op willen pakken, wat misschien in dit geval toch raadzaam is). De probiotica kun je misschien beter langer door blijven gebruiken: bijv. van het merk orthica de basisprobiotica van orthiflor. 1 pil voor het slapen gaan. Ik zou ook natriumbicarbonaat gaan gebruiken (hoe je dat moet doen: staat hier ook beschreven bij de rubriek van de link hierboven): wel telkens een half uur bij de vitamine c vandaan gebruiken. Oja als men niet direct een bacterie vindt, wil dat niet zijn dat die er niet zit. Je kunt vragen of men je urine 2 weken op kweek zet. Bij mij kwam die bacterie er toen pas uit.
 
hallo Angie,

klinkt ernstig.
Je schrijft ook dat het vaker voorkomt, dat is ook ernstig, en niet normaal.

Lees die link eens door die lievergezond neergezet heeft.
Je zou ook eens kokosolie extra vierge in kunnen brengen, is niet afdoende maar kan verzachten.

Het komt van binnen uit dus wat eet en drink je allemaal?

Lia
 
Beste Lievergezond,

Ontzettend bedankt voor de tips en de link. Ik ben inmiddels begonnen met het innemen van H2O2. Het gaat sinds gisteren de goede kant op met mijn klachten en ik merk ook al wat ontgiftingsverschijnselen.

Wat mijn voeding betreft Lia: ik weet dat ik heel erg moet oppassen met suikers, tarwe en zuivelproducten van koeien. Met de feestdagen heb ik sinds lange tijd weer een beetje gesnoept en dan is het dus meteen weer raak.

Mijn voedingspatroon ziet er over het algemeen als volgt uit:
- Voordat ik ontbijt drink ik een lauwwarm glas water met het citroensap van een halve citroen en een glas water met twee theelepeltjes sole.
- 's Ochtends start ik de dag met een smoothie (joghurt, afwisselend verschillende soorten fruit; banaan, appel, peer, frambozen, mango, avocado, lijnzaad, geraspte kokos, soms gedroogde vijgen of mulberries. Ik eet meestal pas tussen 11.00 en 12.00 uur.
- Op het werk eet ik meestal tussen de twee en vier spelt boterhammen en meestal probeer ik iets van rauwkost mee te nemen: tomaat, komkommer, salade, wortel of paprika. Op mijn brood eet ik afwisselend jam (zonder toegevoegde suikers), pindakaas, een blikje tonijn/zalm of bijvoorbeeld een boerenomelet.
- 's Avonds eet ik afwisselend soep (pompoensoep met crème fraîche), spelt pasta met verschillende groenten, basmati rijst met groenten en kip, aardappelen + vlees en verschillende groenten en ik probeer ook een stukje wilde zalm te eten iedere week. Er zijn ook dagen waarop ik geen vlees eet, omdat ik met name op rood vlees soms heftig reageer; pijn in mijn gewrichten. Ik bak mijn eten in extra vierge olijfolie en roomboter en probeer zoveel mogelijk biologisch te eten.
- Naast mijn voedingspatroon neem ik iedere dag acerola bes poeder voor de vitamine C in, vitamine D druppels, levertraan en chlorella.
- Oh ja, ik drink hoofdzakelijk water en kruidenthee: brandnetelthee.

Ik hoop dat ik zo een beetje een duidelijk beeld heb kunnen schetsen?

Groet,

Angie.

 
Verder rook en drink ik niet. Ik drink ook geen koffie. Dat is misschien ook nog wel belangrijke informatie.
 
Hoi Angie, bij mijn moeder was uiteindelijk de E.coli bacterie geconstateerd die ook continue last had.
De ene AB kuur na de andere deden niets.
Nu gebruikt ze al een vrij lange tijd D-mannose en heeft geen last meer.
Dit komt ook voor in cranberries maar dan in een veel lagere dosering.
 
Hallo Angie,
het heeft geen zin om continue dezelfde kruiden te gebruiken. Je lichaam reageert er dan niet meer op. De regel is 1-2 weken wel en dan weer even 1-3 weken niet.
 
Bedankt voor de tip Cholesteroliscool. Waar kan ik D-mannose het beste bestellen?

Naief ook bedankt voor de tip. Ik zal de kruidenthee gaan afwisselen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan