Blaasontsteking/urineweginfectie?

Angie87

New member
Beste Mike en mede-forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Angie, ik ben 28 jaar en zit momenteel met mijn handen in het haar. Sinds vorige week maandag heb ik klachten die duiden op een blaasontsteking/urineweginfectie. Dit komt wel eens vaker voor en normaliter gaan de klachten snel weg als ik cranberry pillen (uit de natuurvoedingswinkel) en veel vitamine C (acerola bes poeder) inneem. De klachten zijn echter nog steeds niet over en op 25 december werd de pijn heviger en plaste ik ook bloed. Ik ben toen naar de huisartsenpost gegaan en zij hebben mij (uiteraard) antibiotica voorgeschreven. Aangezien het later op de avond weer beter ging, heb ik de antibiotica niet ingenomen. Helaas werden de klachten gisteren gedurende de dag weer erger.

De huisartsenpost zei dat ze geen bacteriën hebben gevonden in mijn urine, dus dat ze niet zeker wisten of het om een blaasontsteking gaat. Echter waren er wel witte en rode bloedlichaampjes aanwezig, die wél op een ontsteking konden duiden, vandaar dat ze ervan uitgingen dat ik dus wél een blaasontsteking heb.

Toen ik gisteren de bijsluiter las van de antibiotica (Norfloxacine 400 mg) raakte ik volledig in paniek. De bijwerkingen kunnen echt heel ernstig zijn en ik durf dit middel niet in te nemen. 

Vanochtend was er geen bloed meer in mijn plas en de pijn was minder. Ik neem nog steeds een hoge dosis vitamine C en cranberry pillen in. Echter heb ik ook last van mijn onderrug (rechts), alhoewel dit vanuit mijn heup lijkt te komen en ook spierpijn/overbelasting zou kunnen zijn. Ik voel me niet koortsig en verder ook gewoon vitaal. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg bang ben op dit moment en niet weet wat ik moet doen. Ik wil geen gezondheidsrisico's nemen t.a.v. nierbekkenontsteking, maar durf de antibiotica niet in te nemen. Hebben jullie nog tips/adviezen voor mij?


Ik hoop het echt heel erg!

Alvast bedankt!