blaasontsteking aanpakken, gevolg daardoor galstenen???

G

Guest

Guest
Ik heb sinds vrijdagochtend vermoeden van een blaasontsteking'.

Meteen cranberrysap gehaald, vit C (acerola) verhoogd en meer water met sole gaan drinken.

Ook appelazijn met wat water gaan drinken en zoals gewoonlijk kefir.

Ook heb ik van solgar probiotica gehaald voor de darmen (capsules)

Vannacht werd ik wakker met lichte pijnscheuten in de rechterkant van mijn buik. Ongeveer een cm of 2 onder mijn ribben.

Ik vermoed galstenen, maar weet dit niet zeker.

Mijn vriend wil dat ik de dokter bel en stop met zelf proberen...........

Het werd vanmiddag erger, we waren op weg naar huis en net thuis gekomen heb ik zo'n 10 minuten geleden een eetlepel bitterzout genomen met water.

Wie o wie herkent dit of kan mij helpen te ontdekken hoe het kan zijn.

Klopt het wat ik denk?

Als de pijn erger wordt ga ik toch de ha bellen, maar ben dit nu aan het rekken.

Het is net te doen qua pijn, moet niet erger worden pfffffff

hellup?

ratel

 
Heb je nu nog pijn aan je blaas of alleen onder je ribben? Ik zou wel naar de HA-post gaan: kun je je urine laten testen, en laten checken op galstenen. Ik maakte me laatst ook bezorgd over m'n darmen, ben ook naar de HA gegaan omdat ik twijfelde of het wel mijn darmen waren (bleek wel zo te zijn). Gewoon ff gaan hoor, is toch wel geruststelling als ze even "drukken" en je kunnen zeggen of het ernstig is.

(Toevallig hier nu ook een blaasontsteking, en drink enorm veel water en blaas- en nierthee icm cranberry pillen).

 
Guldenroede-thee, flinke hoeveelheden een maandje volhouden, dat vergruist een hoop stenen in de nier / blaas. Goedkope oud-Hollandse remedie.

 
Hallo Rateltje, door het vele zure spul heb je misschien ook je lever nu aan het ontgiften/opspelen gekregen denk ik (dat moet de pijn zijn twee centimeter onder je rechterrib schat ik in).

Ik begrijp het ook niet helemaal of je de blaas bedoelt van je urineblaas of de galblaas van de lever.

Met de middelen die je noemt kun je de blaasontsteking, die van de urinebuisblaas bedoel ik, wel onderdrukken, maar misschien niet echt helemaal wegkrijgen.

D-mannose kan wel eens helpen bij een aantal mensen, maar bij mij hielp het niet om de blaasontsteking echt weg te krijgen, of ik moest er echt heel vroeg bij zijn.

Antibiotica hielp me trouwens wel, maar tegelijk stimuleert het wel de kans dat de blaasontsteking weer terug gaat komen in een latere fase door schimmelvorming.

Dus probiotica kan ook hard nodig zijn.

 
Ach arme ratel! Zit ik zo dichtbij en kan ik niks doen:(

Ik denk dat je zelf wel voelt of dit niet meer gaat stoppen of dat je misschien met al je middeltjes de boel te veel hebt geactiveerd?

Galstenen voel je tussen je schouderbladen en aan het topje van je rechter schouderblad. Dus ik denk meer aan je darmen.

Ik stap zelf alleen maar naar de ha als ik echt het gevoel heb dat er iets ergs is wat niet over gaat.

Misschien een idee om een leverpacking op de plek van de pijn te leggen?

Dat is een warme natte doek met een kruik erin, tegen de plek aanleggen en jezelf inwikkelen met een badhanddoek.

Misschien heb je er wat aan...

Sterkte!

 
ben sinds vanmorgen aan de dunne, pies net als door het andere buisje ;-)

Het is donker van kleur.

Mijn blaas of de urinebuis, zo voelt het lijkt wat branderig, maar veel minder dan gisteren. Toen had ik ook veel aandrang terwijl er weinig urine kwam.

Ik vond donderdag al dat het wat anders rook.

Door het bitterzout is de pijn van onder de ribbenkast (galblaas of lever idd) wat weg gegezakt, maar wel aanwezig, te doen zeg maar.

Ik heb geen alternatieven qua thee enz. momenteel, het is pinksteren dus dat zal wel ff duren.

Ik wil (nog) niet naar de huisarts.

@Lievergezond het is idd navel naar rechts 3 cm en 2 cm onder de rechterrib, als ik druk voel ik het.

Het lijkt af en toe iets naar de zijkant te gaan, maar als het pijn doen is het moeilijker de plek precies aan te wijzen.

Kan ik nog een keer bitterzout doen? een eetlepel op een glas water.

Heb al een pittenzak warm gemaakt.

Ook borrelt het nu als een gek onder mijn maagkuiltje/middenrif (alvleesklier?) en ga ik om de 5-10 minuten naar de wc pffffff

ik voel me zeker iets beter dan rond de klok van 6.

Mijn darmen draaien op volle toeren...........

 
Hoi Rateltje, Ik hoop dat je goed op je gezondheid let (ik geloof het wel gezien je post). Zelf heb ik ooit te lang doorgelopen met een blaasontsteking die zich verder heeft ontwikkeld tot een nierbekkenontsteking. Ik ben geen fan van antibiotica maar voor mij is cranberries geen alternatief. Ik snap dat je niet naar de huisarts wil. Lastig voor je.

 
@kaasmeisje mijn gevoel zegt geen nierbekken, heb ook geen rugklachten.

Heb nu sinds een kwartier ook steken helemaal onderin de buik, rechts.

Alsof het naar beneden zakt heel langzaam,maar de plek die ik eerder beschreef blijft gevoelig en bij indrukken nog erger.

Ik heb het idee van stenen in mijn hoofd, maar galstenen gaan door de galwegen in de 12 vingerige darm en via de ontlasting, als je mazzel hebt, er weer uit.

Nier stenen via de urineleiders naar de blaas eruit.

Net als met de longontsteking speelde mijn rug een paar dagen van te voren wat op, zo ook deze week.

Door de klachten die mij doen overkomen en redelijk herkenbaar zijn vanuit het verleden dacht ik aan de blaas.

Volgens mij zit ik hiermee goed, de andere klachten kunnen er los van staan en dus de galblaas zijn of lever.

Maar die pijn en pijn scheuten rechts buik zitten me dwars.

Kan ik nogmaals bitterzout doen? (half 6 ong gedaan 1 lepel op glas water)

 
Als de pijn gezakt is, maar nog wel gevoelig is, zou ik zeker nog een glas bitterzout nemen.

Ik weet niet wat je de afgelopen tijd gegeten hebt, maar het klinkt als een flinke verschuiving en ontgifting. Ik heb tijdens de grote leverzuivering de laatste keren steeds het gevoel van een lichte blaasontsteking. Is gewoonweg ontgiting met zure urine.

Ik ben het niet met Angela eens, ik voel galstenen absoluut ook aan de voorkant. Vaker en erger dan aan de achterkant.

Ik snap je partner wel Rateltje, iemand in pijn zien is zeer zeker niet leuk. Mijn ergste aanvallen heb ik gelukkig alleen doorgemaakt, ik ben ervan overtuigd dat in mijn geval iemand echt wel 112 had gebeld. Ik heb 1 keer een vriendin on hold bij de telefoon gehad, als back-up. Maar iedere aanval overleefd, ga aan het bitterzout. Soms is 1 glad gewoonweg niet genoeg.

En je ontlasting als water heeft de donkere kleur nog van voedselresten. Wordt in de loop van de avond waarschijnlijk lichter en lichter. Als je behoefte hebt aan vet zou ik daar zeker aan toegeven. Voor mij persoonlijk helpt een beker slagroom ook bij grote plotselinge gevoeligheid bij de lever/galblaas.

Succes en sterkte!

 
Nog een keer is echt geen probleem, ik neem bij erge aanvallen om de drie kwartier. Heb het geluk gehad dat 2 keer innemen genoeg is geweest. Maar zolang je merkt dat het helpt zou ik gewoon in blijven nemen.

 
Omdat ik tegenwoordig wel weet hoe ik op bitterzout reageer (ongeveer dan, kan iedere keer stiekem toch weer anders zijn....) ben ik niet zo angstig om het te gebruiken. Bij 1 glas met 1 eetleepel weet ik dat ik niet leegloop op de wc. Maar ik heb dagen gehad dan nam ik het een aantal keer op een dag, gewoonweg om pijnvrij te worden en te blijven. Als ik dan leeg genoeg was durfde ik voor het slapen gaan ook nog wel een glas te nemen, zodat ik ook pijnvrij zou slapen.

Ik heb het idee dat er ook een licht pijnstillende/verdovende werking is van het bitterzout. Ik kan er ook een beetje roezig van worden. Ik ervaar het als een positieve bijwerking, zeker als je al een tijdje met pijn rondloopt. Dan is een beetje een roesje wel lekker :wink:

 
Hi Rateltje, ben je nu een spontane gal en leverreiniging aan het doen? ;) Ik hoop voor je dat je het met bitterzout kunt verhelpen/verlichten. Ik heb verder ook geen tips voor je, maar herken het wel van mijn man die ongeveer hetzelfde had vorige week, namelijk ineens hevige buikkrampen, ook in die streek. Ik heb hem toen een glas water met een flinke theelepel kzz gegeven, want bitterzout wilde hij niet nemen. Het was de volgende dag nog wel gevoelig maar het is vanzelf over gegaan.

Gelukkig is onze Alexandra stand-by.

Sterkte meid!

 
@TanJa ik hou wel van spontaniteit, maar morgen mag mijn vriend optreden met de band tijdens pinksterfeest "flinkepink" en als dit zo doorgaat weet ik niet of ik erbij ben :-(

Ik hou me staande, maar ben blij dak thuis ben.

Laat vriendlief niet heel veel merken, wordt hij onrustig van.

Dat het giswerk is is zozo, maar mijn gevoel zegt dat ik aardig in de richting zit, kan ook nog nierstenen zijn, voel me rug nu ook.

Als het maar lang genoeg duurt wordt het steeds onduidelijker met de pijn.

Ik hoef alleen niet in mijn rechterbuik/richting zij te duwen au au au.......

de bitterzout van daarnet werkt alweer.

Wie heeft er hier eigenlijk nachtdienst wahaha

ik neem straks nog wat en een glas rose, slaap vast als een roosje en anders ben ik morgen ratel de nachtbraker ;-)

 
Grote kans dat je morgen nog aan de dunne zit als je al dit bitterzout niet gewend bent :( Zelf kan ik de volgende dag alweer de deur uit en ik hoop dat jij dat morgen ook kan! Lekker even relaxen bij de muziek van pa :D

Maar aangezien het bitterzout aanslaat is het dus zeker wel een verstopping in de galwegen of galblaas. Ondanks dat ik soms pijnvrij was, denk ik dat de boel ook weleens ontstoken was, ik moest dan vooral niet op die plekken voelen, drukken of wrijven.

Herkenbaar hoor, dat er op den duur vanalles mee gaat doen. Maar ook wel logisch. Je lever en galblaas zijn verbonden met je alvleesklier (geen idee waarom of hoe precies) en gaat meedoen. Dat heb ik wel vaak ervaren. En dat het naar je onderrug gaat kan ik me ook iets bij voorstellen. Je lijf is hard aan het werken om weer enigzins in balans te komen en je (bij)nieren maken onderdeel uit van het geheel.

Als je net als ik een gevoel van blaasontsteking hebt door de zure urine van ontgifting is het logisch dat je nieren zich ook laten horen/voelen. Je zwakke plekken worden op dit moment duidelijk. Niet fijn, je kan er wel door uitzoeken wat het is dat je nodig hebt.

Euh, rose als in een glas alcohol voor het slapen gaan? Je lever/galblaas laat je weten dat het niet lekker gaat. Ik zou er dan geen alcohol op gooien. Nu ben ik ook zeker bevooroordeeld, want ik kan de geur van alcohol niet eens meer verdragen. Maar een lege maag, lege darmen, pijnlijke leverstreek. Klinkt niet als een ideale omgeving voor alcohol.

Dankzij de adrenal die goed aanslaat geen nachtbraken meer. Ik val straks letterlijk om :p

 
ik heb geen lege maag hoor, spelt zuurdesem met dik boter en leverworst, biefstukje gehad en daarnet weer kefir, appelazijn, bitterzout.

Ik kan heel goed de appelazijn en bitterzout weg krijgen, net niet puur, daarna veel water.

Even niet nadenken en weg is het, gelukkig maar.

Vanmiddag was ik wat misselijk, van het niet lekker voelen, maar geen overgeefnijgingen hoor.

de blaasontsteking daar begon het mee, moet wel eerlijk bekennen dat de darmen al een tijdje borrelen en gassen, had dat al eens geschreven geloof ik.

Ergens las ik van Magnesium en borrelen en darmen die gek doen, dus dacht dat kan, ik heb magnesium opgehoogd de afgelopen 2-3 weken.

Als dit het is dan is het net te doen, hopelijk slaap ik straks lekker, slechte nacht gehad, je zou zeggen dat het moet lukken.

thx voor de reacties!

Steunt me wel en maakt dat ik minder snel aan "de bel" trek, ik geloof instinctief dat mijn hoofd wel aangeeft wanneer het niet goed zit, net als de pijn van de longontsteking die niet te herkennen was.

Niks vergeleken met dit trouwens.

 
Lol, lege maag komt doordat ik het volgede dacht: Je gaat vaak naar de wc, dus (!) je hebt een lege maag. Maar dat is een redenatie die natuurlijk helemaal niet klopt! Het bitterzout helpt echt niet om het eten te verteren en er razendsnel te verteren. Dat stukje gaat gewoon een normaal tempo.

Mijn fantasie sloeg even op hol.

 
had gekund natuurlijk ;-)

ik geloof niet dat ik nog vaak naar de wc moet gaan, anders moet ik op zoek naar iets verzachtends.

Zolang ik niet misselijk ben eet ik, begon met wat frietjes van de kids en besefte me dat ik wellicht op zoek was naar vet.

Vandaar toch gegeten.

De bitterzout staat klaar, ben nu toch al de pisang qua ontgiften lijkt het.

Is olijfolie morgenochtend ook een optie denk je?

ratel die de moed erin houd........... lachen als een boer met kiespijn ;-)

 
(Ja!)

Ik had me ook niet voorgesteld dat je met krampen zit en dan een biefstukje gaat eten ? , iedereen is anders... Ik zou de boel even rust gunnen en alleen vloeibaar eten bij honger en geen wijn (zei de dochter van de slijter). Ik hoop voor je dat je lekker slaapt en morgen naar je vader kan kijken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan