blaaskanker - hoe zit het nu echt met die abrikozenpitten?

elsaram

New member
Mijn vader heeft blaaskanker. Mijn verhaal staat bij ' Stel je even voor'. Nu zou ik voor hem ook nog abrikozenpitten willen aanschaffen maar het schrikt me wel af ivm de vorming van blauwzuur. Bindt blauwzuur aan het zuurstof in het bloed? Stel dat ik hem ozontherapie zou laten doen, doet het blauwzuur dit dan niet teniet? Hoe schadelijk is het echt? Zou ik er meer voordeel dan nadeel uithalen?
 
Hoi Elsaram, het gebruik is sterk af te raden, ik had er hier elders al eens over geschreven. Even met 'knip en plak':

Dit is juist geen hoax, want er is wel degelijk onderzoek naar gedaan.

Het stond me bij vanwege mijn achtergrond in de vlees- en levensmiddelentechnologie, en abrikozen en amandelen zijn nu eenmaal levensmiddelen. Het aparte is nu juist dat onderzoek wat er naar gedaan is. Dat is een goed voorbeeld waarbij reguliere geneeskunde en de complementaire nu eindelijk wel eens hand in hand konden gaan, en waarbij er heel goed onderzoek is gedaan.

Dat was ingegeven door het celvernietigende vermogen van amygladine, in deze een fytotherapeutisch middel, ontleend aan die abrikozen/amandelpitten.

In een ‘notendop’: in vitro (Latijn voor ‘in glas’, dus regeerbuis, petrischaal e.d.) gaf het hieruit ontwikkelde geneesmiddel Laetrile hoopgevende verwachtingen. Echter, ‘in vivo’ (latijn voor ‘in het leven’) dus in levende weefsels bleek het middel uiteindelijk evenzeer schadelijke, tot dodelijke effecten te hebben op de goede cellen.

Typisch geval van helaas, zoals het met veel elan en kunde geopperde therapieën om deze aandoening onder de knie te krijgen. Maar het blijft een goed voorbeeld hoe er door diverse partijen serieus gestreefd werd naar het zoeken van een oplossing, waarbij fytotherapeutische routes niet ‘per definitie’ werden afgewezen. Dat zou vaker moeten gebeuren…

Wel nu, het is gezien de hoog gespannen verwachtingen vanuit beide disciplines, nimmer een “hoax” geweest. Want die zijn gebaseerd op werkelijk niets.

Het lijkt mij, in mijn bescheiden opinie, meer juist om van een soort van ‘urban legend’ te spreken. Er is namelijk een bron geweest van verantwoord onderzoek, die in de praktijk helaas niet bracht wat er van verlangt werd.

Wat ik er nu met enig snel zoeken over terug vind is een algemeen artikel, maar je kunt er middels de voetnoten wel een goede bronvermelding uit halen: http://www.voedingenkankerinfo.nl/kunnen-abrikozenpitten-helpen-tegen-kanker/

Wouter




 
Maar eens even belichten vanuit een heel andere hoek:
http://zaplog.nl/zaplog/article/bittere_abrikozenpitten_ervaringen#first_comment
 
Dat forum zal opgeheven zijn. Ze zijn opgehouden om zich actief in te zetten, maar de info is hier en daar dus nog wel beschikbaar.
De zoektocht naar de juiste weg kan lang zijn met veel zijwegen, maar op een gegeven moment krijg je het gevoel goed bezig te zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan