blaaskanker - 1 nier over - wat met megadoses vit C

elsaram

New member
Hoi,

Mijn vader heeft blaaskanker en waarschijnlijk moet er zeer binnenkort een urineleider plus nier uit. Mijn verhaal staat bij ' Stel je even voor'. Dus hij gaat voor zijn overgebleven nier extra zorg moeten dragen. Maar mag hij dan nog megadoses vitC nemen onder de vorm van liposomaal vitC? Ik denk dan aan het risico op nierstenen...
 
Hoi Elsaram, ik zit in een wat vergelijkbare situatie, pap heeft prostaat kanker waar ie 17 jaar geleden zeer succesvol voor bestraald is. Helaas is een jaar of vier geleden die prostaat weer gaan groeien waardoor de plasbuis afgekneld wordt. Chirurgisch ingrijpen was geen optie vanwege zijn cardiologische medicatie, dus dat werd nu hormoontherapie om het cruciale prostaat specifiek antigeen onder controle te houden.

Welnu, ik ben geen arts, maar heb me naar mijn verstand daar ook wat dieper op ingelezen. En gelieve mijn beschouwingen dan ook vanuit die optiek te zien.

Als bij blaaskanker er ook 'iets' ingrijpends aan de nieren en urineleiders moet gebeuren, dan is het waarschijnlijk ook nog een stuk complexer dan je nu hier beschrijft.

Het risico van nierstenen door mega-doseringen vitamine C is vanuit de bio-chemie van het lichaam zeker niet denkbeeldig, maar het hangt van heel veel externe factoren af. En daardoor kom je studies tegen waarbij beide visies ondersteund worden.

Een ding is zeker, vitamine C is zeker geen geneesmiddel tegen een bestaande kanker. Hooguit dat het mogelijk kan helpen om kanker te voorkomen, en ook dat is niet eens zeker. Ongeacht met wat voor testemonials/getuigenissen die je aangelepeld worden. Helaas nimmer te traceren personen waarvan je ook geen objectieve/betrouwbare beschrijving van hun ziektebeschrijving zult krijgen.