blaaskanker - 1 nier over - wat met megadoses vit C

elsaram

New member
Hoi,

Mijn vader heeft blaaskanker en waarschijnlijk moet er zeer binnenkort een urineleider plus nier uit. Mijn verhaal staat bij ' Stel je even voor'. Dus hij gaat voor zijn overgebleven nier extra zorg moeten dragen. Maar mag hij dan nog megadoses vitC nemen onder de vorm van liposomaal vitC? Ik denk dan aan het risico op nierstenen...
 
Hoi Elsaram, ik zit in een wat vergelijkbare situatie, pap heeft prostaat kanker waar ie 17 jaar geleden zeer succesvol voor bestraald is. Helaas is een jaar of vier geleden die prostaat weer gaan groeien waardoor de plasbuis afgekneld wordt. Chirurgisch ingrijpen was geen optie vanwege zijn cardiologische medicatie, dus dat werd nu hormoontherapie om het cruciale prostaat specifiek antigeen onder controle te houden.

Welnu, ik ben geen arts, maar heb me naar mijn verstand daar ook wat dieper op ingelezen. En gelieve mijn beschouwingen dan ook vanuit die optiek te zien.

Als bij blaaskanker er ook 'iets' ingrijpends aan de nieren en urineleiders moet gebeuren, dan is het waarschijnlijk ook nog een stuk complexer dan je nu hier beschrijft.

Het risico van nierstenen door mega-doseringen vitamine C is vanuit de bio-chemie van het lichaam zeker niet denkbeeldig, maar het hangt van heel veel externe factoren af. En daardoor kom je studies tegen waarbij beide visies ondersteund worden.

Een ding is zeker, vitamine C is zeker geen geneesmiddel tegen een bestaande kanker. Hooguit dat het mogelijk kan helpen om kanker te voorkomen, en ook dat is niet eens zeker. Ongeacht met wat voor testemonials/getuigenissen die je aangelepeld worden. Helaas nimmer te traceren personen waarvan je ook geen objectieve/betrouwbare beschrijving van hun ziektebeschrijving zult krijgen.

Zulke reacties komen meestal uit de koker van mensen die niet beseffen dat er naast "Big Pharma" ondertussen ook een giga "Big Alternative Business" is, die alle andere behandelingen graag met het woord 'gif' in een kwaad daglicht willen stellen. En helaas, dat lukt soms heel goed, maar de patiënt gaat wel gewoon dood (bv. Mark Bos, die bleek ook niet te redden). Dat zo'n patiënt wel de regie mag hebben over hoe zijn laatste levenseinde (en de kwaliteit daarvan) er uit moet zien, is natuurlijk zijn eigen keuze. Maar je dient erg op te passen om valse hoop te kweken, en dat gebeurt helaas...

Wat me meer evident bij de behandeling van jouw vader lijkt, is om in goed overleg met zijn behandelende artsen zijn vitamine B12 en D3 status zeer goed in de gaten te krijgen. Die artsen staan nu juist daarbij niet stil, juist door onwetendheid.

Met name die B12 is zeer belangrijk om zijn slijmvliezen in een zo optimaal mogelijke conditie te krijgen, want ik ben bang dat die wat te verduren gaan krijgen.

D3 is ook belangrijk in de hele bijbehorende 'hormonenwinkel' en ook al is het pas in de vierde of vijfde biochemische slag in combinatie met B12.

Ik waarschuw je hierna voor een paar diepe valkuilen:

-de referentiewaardes voor totaal B12 zijn eigenlijk te laag, men wordt in het beste geval pas wakker als die waardes onder de 150 pmol/L (pico Mol per liter) zitten. Voor gezonde mensen is tussen de 300 en de 500 gewoon, als je jouw pap voor de behandeling 'op orde' wilt hebben, dan is een waarde tussen de 500 en 1000 zeker te verkiezen.

Zit jouw pap onder de 300 mol/L dan is het aanbevelenswaardig om aan en goede nul-meeting voor de behandeling ook het methylmalonzuur (MMA), de homocysteine, en het foliumzuur te laten bepalen. Waar dat al 'lullen als Brugman' wordt, kers op de taart in het B12 verhaal is de Holo TC test. Die geeft aan in hoeverre er op celniveau echt werkelijk voldoende B12 aanwezig is. En dan weet je nog niet of het op celniveau ook daadwerkelijk opgenomen wordt. In deze problematiek zijn bloedwaardes niet 'alles zeggend', de doortastende klinische beschouwing van de patient moet leidend zijn.

Lees je zeer goed in op de juiste manier van suppleren van B12, maak je eigen wat de verschillen zijn tussen methylcobalamine, adenosylcobalamine, hydroxocobalamine en cyanocobalamine. En zoek uit waarom je die laatste echt niet wil gebruiken.

Ook bij D3 zit er een 'nestje jonge addertjes onder het gras'. Helaas is het algemene advies van de Gezondheidsraad om een streefwaarde van 80 pmol/L te komen, bij de meeste huisartsenlaboratoriums nog steeds niet op gevolgd, zij houden nog steeds een waarde van 50 aan.

Ook niet heel vreemd, er zijn mensen die bij een waarde van 30 pmol/L geen problemen hoeven te hebben.

Echter, alertheid is geboden indien er zich allerlei andere vage/niet-benoembare klachten voordoen. In dat geval is het zeer belangrijk om naast de standaardbepaling van de basisconcentratie vitamine D3 uitgedrukt als 25 OH (cholecalciferol), ook de bepaling pp het actieve vitamine D3 als calcetirol (1,25 OH) te laten doen. Dat wordt meestal ook weer lullen als Brugman. Of de weg weten op zo'n prikformulier en dezelfde kleur pen hebben....

Afijn, je hebt een hele lange weg aan goed inlezen te gaan in de oprechte zorg naar je vader. En daar zitten ook valkuilen in.

Het heeft mij zowat een jaar gekost om uit te vinden wat nou echt nep was, of waar je in serieuze complementaire zorg nu mee verder komt.

Anyway, ben nu zo ver met mijn pap, dat ik nu ook (wegens incompetentie van de huisarts die eigenlijk de spil in kennisverdeling zou moeten zijn) serieuze monitoring krijg van een academisch ziekenhuis heb (op basis van inhoudelijke argumenten, en de constateringen van de thuiszorgverplegenden. Dit ter uitsluiting van het argument dat een alternatieve benadering de wens tot verbetering al snel de 'vader' van de gedachte kan worden. Die 'run' is hier dus objectief uitgesloten, en leidt tot gedachten over andere patienten waar een behandeling mogelijk ook optimaler zou kunnen.

En die gedachte dito voor onze apotheker, het lukt hem officieel hem niet om op een betaalbare en snelle manier aan de direct biologische opneembare injecteerbare varianten van B12 te komen, maar waar nodig faciliteert ie wel, en hij geeft tips hoe het wel uit de ziektekostenverzekering vergoed te krijgen.

Resume: Lees je heel erg goed in!

Tip: In je zoektocht kun je de volgende namen tegenkomen, en die schermen met (soms-)pseudo interessante onderbouwingen/filosofieën. Be aware, als ze niet dood zijn, zijn het ordinaire geldmakers uit een nog niet-bevroede andere 'wereldorde'

Mathias Rath
Dietrich Klinghart
Mike Adams, AKA the Health Ranger, AKA the Death Ranger
Roy Martina en familie
Andreas Moritz
Joseph Mercola

Het probleem is dat men in hoop naar 'beter' worden blindelings vertrouwd op dergelijke types, maar als je de moeite neemt om eens dieper in die materie door te graven, kom je tot de conclusie dat ze werkelijk niets inhoudelijks te bieden hebben.

Beste Elsaram, veel sterkte in de begeleiding van je vader. En blijf vooral kritische vragen stellen. Mijn pap is er verbijsterd van tot waar we nu zijn gekomen, maar is onthutst waarom hij, en vooral anderen bij gebrek aan adequate kennis niet automatisch die zorg krijgen....

Wouter




 
Mathias Rath, Mike Adams en Joseph Mercola verklaren tot kletsmajoren op gezondheidsgebied? Jij durft, Wouter! Maar het is een vrij land en ook jij hebt recht op je mening. Ik mag hopen dat elsaram in haar informatierondje deze nensen juist wel meeneemt.

Mike
 
@Wouter B,
Wat mij opvalt aan jouw verhaal, je hebt je ingelezen en info verzameld over vit B12, (ik heb laatst zelf ook al iets uitgeprint hierover) maar als iemand anders ook meer info zoekt dan moet die dus opnieuw "het wiel uitvinden".
Bij mij was de reguliere bloedtest aan de hoge kant en toen ben ik gestopt met B-12 maar ga het nu weer nemen, mede door de info die ik lees over dit onderwerp op dit forum. "Even" het juiste supplement zoeken. Soms zijn er boeken die het hele onderwerp in 1x bespreken, vind ik wel handiger. Dan hoef ik niet alles uit te printen. (om het te onthouden).
Sterkte met je vader en mooi dat je je inspant om hem te helpen.
 
Er is inderdaad een boekje van arts Hans Reijnen over B12. Is zelfs in mijn Bib
zie ook Menssana vit. B12
 
Elsaram, goed dat je je vader wilt helpen.
Als ik het goed heb moet je ook opletten bij supplementen:
- ga je D3 aanvullen denk dan ook aan A (1:10), dus overweeg bijv. gefermenteerde levertraan daar zitten beide in juiste verhouding in,
- ga je B12 aanvullen doe dat in een B complex omdat de B's allemaal samenwerken.

Sterkte!
 
Goeiemorgen,

Je de website www.cancertutor.com aan hetdoornemen. Iemand die ervaring met deze website heeft en weet hoe betrouwbaar de info is die erin staat? Als ik via Mathias rath zoek, kom ik ook veel zaken tegen die jij, Wouter, als correct aanschouwd.
Blijkbaar zit ik met mijn voeding en supplementen die ik nu voorzie voor mijn vader enkel met het topje van de ijsberg. Ik ben een plan aan het klaarstomen voor hem maar heb nog veel puzzelwerk...

- colondetox met leverdetox aansluitend
- kankerschimmel wegkrijgen
- enzymes toevoegen
- immuniteit sterk opbouwen
- kankertherapie kiezen uit die die vermeld staan op de cancertutor website en opvolgen van aanwezigheid van kanker in het lichaam door middel van urinetest?
- nazorg

De operatie zal hoogstwaarschijnlijk wel doorgaan in enkele weken, daar ga ik niet tegen kunnen vechten...mijn vader gaat te veel risico zien van zijn ziekte als de operatie niet wordt uitgevoerd.... (ofwel urineleider en nier weg OF urineleider, niet, blaas, prostaat weg...)
 
Ik ken de site niet maar zie er een aantal dingen op staan zoals de global quest die zeker interessant zijn.
Heftige reinigingen/detox zou ik voorzichtig mee zijn. Het lichaam regelt het zelf wel als je het ondersteund met de juiste middelen.
Ik vind het hartverwarmend om te zien hoe fanatiek je erin duikt en hoop dat je vader net zo gemotiveerd is om zijn gezondheid te ondersteunen. Ieder mens is anders en er is geen 1 middel dat voor iedereen werkt, dat maakt het lastig. Ook de emotionele/geestelijke kant van het verhaal speelt vaak een belangrijke rol naast de voeding.

Zelf zou ik bottenbouillon en gefermenteerde voeding op het menu zetten naast het gebruik van wietolie en etherische olie.
 
Bottenbouillon kende ik niet. Kan ik dit bijvoorbeeld gebruiken als basus voir mijn soep dat ik dagelijks maak voor mijn vader? Want zo puur bottenbouillon ga ik er niet inkrijgen...
Wat betreft wietolie, mijn plantje kan deze week beginnen groeien dus ik hoop juli te kunnen oogsten, drogen en dan zelf mijn olie te maken. Waar kan ik het thc gehalte laten bepalen? (Labo)?
Gefermenteerde voeding zoek ik nog op.

 
Kippensoep, runderbouillon, ossenstaartsoep, ander naampje en iedereen (her)kent het wel van vroeger/oma. Maar kan ook als basis voor andere soep ja.
http://gezondgestel.nl/fermenteren/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan