Bitterzout tip.

Heidefiets

New member
Ik heb een tip voor mensen die bitterzout niet

S avonds je tandenborstel nat maken en dan in bitterzout dopen.

Langzaam poetsen met het bitterzout.

Je speeklsel neemt dan al flink wat zouten op. De eerste vertering start immers in de mond.

Geheid dat je de volgende dag goed naar t toilet kunt. Bijkomend voordeel is natuurlijk, dat het je leidingen open zet.

Suc6

 
Lukt trouwens ook met zuiveringszout.

Als t echt niet lukt kun je ook nog heel klein beetje tandpasta gebruiken.

Suc6.

 
Quote:
Lukt trouwens ook met zuiveringszout.


Dus als ik met nabica poets hoef ik niet met bitterzout te poetsen, heeft hetzelfde resultaat?

 
Ik heb ook met zuiveringszout gepoetst, kan ik dat dan beter laten?

Ik heb het niet gecombineerd. Maar het viel op hoe de smaak in de mond vervlakt, maar wel effectief..

Zuiveringszout is toch ook een onderdeel van tandpasta?

Het bleekt.

Het effect was er, duidelijk.

Ik was daar blij mee :)

 
nog even een vraag hierover; moet je je speeksel en het bitterzout wel weer gewoon uitspugen (zoals je normaal bij tanden poetsen ook doet) of juist doorslikken? (omdat je dan dus het bitterzout gaat verteren?

 
Zuiveringszout is natriumbicarbonaat en bitterzout is magnesiumsulfaat. Dat zijn twee verschillende dingen.

Mike

 
Eli,

Ik spuig gewoon uit.

De eerste vertering start in de mond, dus je neemt het altijd in je systeem op.

Waarom denk je dat tandpasta ze slecht is? Niet omdat je het doorslikt, maar omdat je lichaam er altijd iets van opneemt.

Grtz

 
Het gaat dwars door de slijmvliezen heen en komt rechtstreeks in het bloed. Andersom werkt oil pulling daarom ook zo ontgiftend.

Mike

 
Ik ben wel benieuwd naar bitterzout en heb het ook liggen, maar kan ik dat ook gebruiken als ik borstvoeding geef? Innemen lijkt me niet wegens ontgifting maar tanden mee poetsen is misschien wel een idee? of beter van niet?

 
@eli,

Ik poets net zo lang als anders.

Niet overdreven lang, je tandvlees wil je wel heel houden.

Het "overige" spuug je uit.

Oil pulling doe ik idd ook regelmatig. Zeker als de tong beslagen is.

Dat ontgift geweldig. Wel het olieschuim uitspugen.

Suc6

 
Ik dacht eigenlijk dat je bitterzout gebruikt om de galblaas te openen en te laxeren en dat je het niet teveel moet gebruiken omdat het de opname van voedingsstoffen in de darmen verminderd.

Zuiveringszout is om te ontzuren en 'schuurt' ook je tanden schoon.

Dus tandenpoetsen met zuiveringszout kan ik begrijpen, maar met bitterzout lijkt me niet goed.

 
Indigo,

Nee, een enkele keer poetsen met bitterzout om de vieze smaak te omzeilen.

En idd, zuiveringszout kun je wat vaker gebruiken. Je ontzuurt en de tanden worden mooi schoon en witter.

Maar ook niet te vaak.

 
Ik zie nu het verschil pas tussen bitterzout en zuiveringszout.... :roll:

Heb ik toch al jaaaaaren bitterzout in mijn baksels gedaan als rijsmiddel in plaats van zuiveringszout :lol:

 
jaaaaaren bitterzout? ging je dan ook extra naar de WC. Vind het wel grappig!

 
Nee dat niet eens :p

Misschien doordat het mee gebakken is is het niet zo laxerend geweest :wink:

Morgen maar eens zuiveringszout halen... Haha!!

 
ik dacht dat zowel zuiveringszout alsook bitterzout slecht is voor het glazuur van je tanden of is dat niet zo? :?:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan