bitterzout tijdens borstvoeding?

G

Guest

Guest
Hallo,

Ik heb de laatste tijd wat last van lichte verstopping. Ik bedacht me dat bitterzout daar bij kan helpen. Nu is het zo dat ik borstvoeding geef aan mijn 6 maanden oude zoontje.

Kan ik het bitterzout beter laten staan omwille van de borstvoeding, of kan dit geen kwaad?

Groetjes

 
Ik denk dat een theelepel op een glas water op nuchtere maag geen kwaad kan voor een keertje. Wat is in jouw geval een lichte verstopping?

 
Dat ik het gevoel heb dat ik naar de wc moet, maar als ik dan zit, komt er niets. Morgenochtend waarschijnlijk weer wel. Vaak dan eerst wat keuteltjes (met moeite) Waarna er (hopelijk) wat meer volgt.

Eigenlijk 'lukt' het me elke dag wel, maar zit soms wel 15 minuten op de wc zonder dat er iets komt....

 
Toen ik het in de natuurvoedingswinkel wilde halen, kreeg ik te horen dat dat niet verstandig was! Heb je al een glas met sole/appelazijn/citroensap geprobeerd op de nuchtere maag?

 
Als je iedere dag naar de wc kunt, zou ik zeker niet aan bitterzout of andere stimulerende middelen gaan. Geduld is blijkbaar genoeg in jouw geval.

 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik drink elke ochtend appelazijn op de nuchtere maag. Ik laat de bitterzout nog maar even achterwege.

Ik houd het maar bij de methode 'geduld'. Geduld is dus nog steeds een schone (in dit geval iets minder....;) zaak.

 
Wat je wel veilig kunt gebruiken is magnesiumcitraat, dat mag zelfs in de zwangerschap, heb ik zelf ook gebruikt. Nooit last gehad van verstopping toen. Misschien ook iets voor jou, of gebruik je het al? Succes!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan