bitterzout en ziek

G

Guest

Guest
ik heb vrijdag op 1 dag 2x een eetlepel bitterzout met water gebruikt, omdat ik zo verstopt zat.

ben daarna er onwijs aan de dunne geweest zeker bijna 2dagen.

nu zondag heb ik griep verschijnselen, is dit puur toeval?? of heeft dat met de bitterzout te maken.

ook heb ik spierpijn in mijn onderrug, heel apart hoor

gr.lola

 
Ja, bitterzout is op basis van magnesium. Dit laxeert enorm, wat overigens geen kwaad kan. Omdat je ineens alles 'loost', raak je voor een korte duur ook alle voedingstoffen kwijt en is je maag- en darmstelsel kort van slag. Dit stimuleert echter wel om de balans te hervinden en sterker te worden.

Griepverschijnselen zoals koorts, braken, hoesten, zere keel etc.? Of enkel een beetje slapjes voelen, licht in je hoofd of een beetje hoofdpijn?

Waar de spierpijn vandaan komt, kan ik niet zo snel duiden.

 
Oh, ik heb op dit moment behoorlijk wat pijn in de onderrug. Ook in de lies en heup. Lopen gaat niet soepel.

 
Is het toeval dat ik bijnieruitputting noem naar eerst mijn antwoord naar jou toe (in een andere topic), Boschje, en vervolgens hier naar lola toe? Beiden hebben jullie pijn in de onderrug, een klassiek symptoom van zwakke bijnieren.

Mike

 
vrysuyver, ik heb idd de griepverschijnselen die jij hier boven op noemt maar ik hoefde gelukkig niet over te geven.

maar die bitterzout zeg, wat maakt dat een lawaai in je buik leek wel een orkest.

en die bijnieren??zou dat het echt zo zijn??ik bedoel ik moet zeggen dat ik het meer ervaar als een soort spierpijn, of is dat juist bij bijnieruitputting zo(moet mijn eigen maar is goed inlezen daarin.)

gr lola

 
Ik heb ook al 3 dagen verschrikkelijke pijn in de onderrug en ben moe en weinig eetlust zal toch ook niet de griep zijn?

Zit volop aan de mineralen(Keltisch Zeezout) vitaminen C,D,E en B!!

Heel vel drinken en veel kokosolie, maar ik voel me er steed meer misselijker door worden brrrrr misschie ben ik nu wel aan het ontgiften en mijn bijnieren aan het schoonmaken, nu nog maar eens wat Honing, kaneel, kokosolie, kamille thee, Tijm, en heel veel Keltisch zout korrels opeten hopelijk morgen beter...

 
Ik heb ook al 3 dagen verschrikkelijke pijn in de onderrug en ben moe en weinig eetlust zal toch ook niet de griep zijn?

Zit volop aan de mineralen(Keltisch Zeezout) vitaminen C,D,E en B!!

Heel veel drinken en veel kokosolie, maar ik voel me er steed meer misselijker door worden brrrrr misschien ben ik nu wel aan het ontgiften en mijn bijnieren aan het schoonmaken, nu nog maar eens wat Honing, kaneel, kokosolie, kamille thee, Tijm, kurkuma en heel veel Keltisch zout korrels, elk uur een eetlepel,opeten hopelijk morgen beter...

 
Heel simpel, pijn in de onderrug icm die bitterzout is leverstenen, deze drukken en dat voel je op deze manier in je onderrug, bijnierpijn voel je hoger, net onder je onderste ribben.

Die bitterzout maakt e.e.a. los en daarom dat griep gevoel, loskomende troep die je lichaam moet oprumen. Slaap paar nachten goed en doe niet te gek met ontgiftende voeding en het zal over zijn, die onderrug pijn moet je lekker levereinigen voor gaan doen!

Ga ook voor de lever en gal thee, niet gelijk liters maar elke dag kopje of twee, beetje opbouwen. Zo raakje ook al een en ander kwijt. Beste blijft die lever en gal zuiveringen van moritz...!

 
Gerrit, ik gebruik sinds een paar weken flinke theelepel bitterzout 's morgens, hierdoor hoef ik al ruim een week geen klysma's te doen. De ontlasting is nog wel diaree achtig, maar zonder de bijbehorende krampen en gewoon 1 maal per dag.

Ik heb wel vrijwel geen kracht in mijn spieren nu, kan dit ook met bitterzout te maken hebben?

Overigens, ik kan wel de milde reinigingen aan, niet die van moritz, aangezien ik daarvoor niet mobie genoeg ben.

lever/galthee drink ik wel en pijn onder in de rug is juist bijna weg.

 
Dirtsa,

Je zou de proef op de som kunnen nemen en stoppen met de bitterzout en weer de klysma's gaan doen. Kijken of je krachten weer terug komen. Maar ja, dat heb je misschien zelf ook al verzonnen.

 
Maar dat is weer zo moeilijk, ik moet weer ongesteld worden dit weekend, en tot nu toe gaat het dan altijd wat beter met mij. Dus dan zou ik de bitterzout weer weg moeten laten na de menstruatie.

Overigens kwam ik pas op het idee vh bitterzout toen ik hier over las, vandaag pas.

 
@Dirtsa,

Wij houden een dagboek bij. Ik schrijf elke dag op wat we eten en drinken maar ook als we iets hebben veranderd, toegevoegd of weggelaten hebben. Wij zijn bijvoorbeeld sinds vorige week begonnen met 's ochtends de H2O2 met regenwater en sole te drinken.

Ik schrijf apart op wanneer we een leverreiniging doen. Ik ben ooit begonnen met msm poeder. Dat soort dingen schrijf ik op.

Ik hou ook bij of we naar de wc kunnen en dan welk type het is en welke kleur. En ook schrijf ik 'extreme' reacties op.

Zo kun je altijd weer terug kijken, hoe of wat. En het is helemaal niet veel werk, je moet er alleen even om denken.

Doe ik gewoon op de computer in een word document.

 
8O De computer en ik...haha, gaat niet lukken. En schrijven ook niet. Maar je hebt helemaal gelijk, een dagboek zou wel goed zijn.

Toch ben ik benieuwd waar spierzwakte, plotselinge, mee te maken heeft.

 
Ook ik heb de ervaring met spierzwakte na het gebruik van bitterzout. Ik heb mijn hele leven al last van luxerende knieschijven. Nu ging het de laatste jaren goed. Maar toen ik een tijd intensief bitterzout gebruikte ging mijn knie enorm snel en een paar keer per dag uit de kom. TOen ik dat weer minderde werden mijn benen ook weer sterker en stabieler. Dus wie weet Dirtsa, het zou dus best wel kunnen...

 
Dankje Angela, ga ik toch maar eerst weer even de bitterzout weglaten, Kijken hoe het dan gaat.

Ik blijf benieuwd hoe dat dan werkt.

 
Dirtsa, niet gek nee, magnesium werkt ontspannend, sowieso moet je de magnesium en calcium met elkaar in balans houden, dit wordt gedaan door de bijschildklieren, deze maken het hormoon pth aan... Zo'n magnesium stoot bij een lever gal reiniging vind ik zelf al voldoende in een keer, daarna ook ff niet meer magnesium. Poosje weglaten is geen slecht idee nee.

 
Sterker nog, niet om je bang temaken, verre van... Maar bedenk dat het zo ontspannend kan werken dat je hartspier ook teveel ontspant, dat wil je niet :) calcium zorgt juist weer dat het hart krachtig kan samen spannen.. Daarom is die balans zo belangrijk...

 
Dankje Gerrit, niet dat ik het helemaal begrijp, maar ik ga het bitterzout toch maar weglaten en kiek'n wat't wordt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.808
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan