Biologische paddenstoelen, champignons

Misschien een late reactie, maar slakken houden absoluut niet van knoflook. De hosta's van mijn ouders zijn al een tijd slakvrij omdat mijn moeder er pal naast rondom knoflooktenen in de grond heeft geduwd.

Misschien een idee?

Verder, hartelijk bedankt voor de link naar die site. Lijkt me heel leuk om zelf paddestoelen te kweken en te gebruiken.

Als je ze niet zelf wilt kweken kun je ook het goede daarvan in supplementvorm krijgen.

Daarnaast is het de moeite waard om eens te kijken wat AHCC is en wat EpiCor is.

 
Recept: Japanse Souffle met Portabella en Shiitake: help je immuunsysteem een handje

1,5 eetlepel komijnzaad (ook erg lekker met zwarte komijnzaden)
1,5 eetlepel korianderzaad (korianderblaadjes ook goed als je geen zaad hebt)
1 eetlepel rode palmolie
beetje roomboter
2 flinke uien
2 tenen knoflook
250-350 gram shiitake en portabella (of een paddestoelenmix)
1 theelepel kurkuma
1 volle koffielepel verse geraspte gember
4 geklopte eiwitten
snufje gemalen chili
peper en zout ui de molen, naar eigen smaak
ter garnering een flinke hand peterselie of verse koriander en een paar eetlepels edelgistvlokken
eventueel nog een klein beetje olijfolie

Kneus de komijn- en korianderzaden en rooster ze in een koekenpan. Haal er 1 eetlepel uit die je later gebruikt voor de garnering. Doe vervolgens de fijngesneden uien en knoflook erbij en fruit dit in wat rode palmolie en roomboter. Voeg vervolgens de kurkuma, wat peper en zout en de in stukken gesneden paddenstoelen erbij en laat heel kort stoven. Klop intussen de eiwitten stijf in een schone kom, met een beetje peper en zout, en spatel dit door het ui-paadenstoelenmengsel (of spatel een deel erdoor en de rest er bovenop). Zet het een halfuur in een voorverwarmde oven op 150 graden. Garneer met de peterselie en de achtergehouden zaden. Sprenkel er eventueel een paar druppels olijfolie over. Serveer met spruitjes, broccoli, of een lekkere groene salade. De dooiers kun je gebruiken voor een omelet, mayonaise o.i.d. Rineke Dijkinga, Alles draait om je hormonen, p. 230.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.317
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan