Biologische land- en tuinbouw in gevaar: zitvlees 2e Kamer/CTGB moet in beweging

ruud

New member
Nieuws: Doe mee en blokkeer de zogeheten RUB-intrekking uiterlijk 14 maart a.s. omwille van het voortbestaan van de flora en de fauna: het gaat hier over het ondergraven van de biologische landbouw en de bijenteelt.

Leesvoer:

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/doe-mee-en-blokkeer-de-rub-intrekking/

http://www.bijenstichting.nl/index.php/nieuws/actie-rub-moet-blijven

Stuur naar alle ondergenoemde kamerleden de briefinhoud zoals van de voorbeeldbrief bij bovengaande link van wanttoknow:

s.gesthuizen@tweedekamer.nl, pjansen@sp.nl, P.Smeets@tweedekamer.nl, l.jacobi@tweedekamer.nl, D.Samsom@tweedekamer.nl, k.verhoeven@tweedekamer.nl, B.vHam@tweedekamer.nl, l.vtongeren@tweedekamer.nl, b.braakhuis@tweedekamer.nl, e.dijkgraaf@tweedekamer.nl, e.wiegman@tweedekamer.nl, esther.ouwehand@tweedekamer.nl, m.vdwerf@tweedekamer.nl, a.koppejan@tweedekamer.nl, G.Koopmans@tweedekamer.nl, J.Snijder@tweedekamer.nl, h.lodders@tweedekamer.nl, e.ziengs@tweedekamer.nl, afke.schaart@tweedekamer.nl, d.graus@tweedekamer.nl, k.gerbrands@tweedekamer.nl, r.vvliet@tweedekamer.nl

En voor het CTGB kun je een brief sturen naar: post@ctgb.nl

Zie bij de tweede bovenstaande link, die van de bijenstichting, de bij te sluiten voorbeeldbrief van Bertus Buizer.

Zegt het voort!

Dit is serious business.

 
Bedankt, ik heb een de brief gestuurd naar de adressen. Het is bijna hoogverraad, dat men willens en wetens de natuur in ons land aan het ondermijnen is.

 
Het is ook hoogverraad. Hoogverraad aan de natuurwetten, die boven nationale en zelfs internationale wetten staan.

Mike

 
Geachte mevrouw Verlinden,
Quote:
On 13-03-12 14:36, CTGB Post wrote:

Geachte Lievergezond,

Wij verzoeken u uw bezwaar tegen Voornemen tot intrekking van RUB toelatingen schriftelijk, voorzien van handtekening, aan het Ctgb toe te zenden.

Dit betreft een wettelijke verplichting.

mvg puntje puntje van de CTBG


Quote:
Antwoord:

Geachte puntje puntje van de CTBG,

Ik ben het even nagegaan maar hoewel ik vele wettelijke verplichtingen heb, valt het attenderen van het CTGB op het feit dat zij volledig de weg kwijt is daar toch niet onder.

Het was niet de wettelijke route die ik koos maar een moreel-ethisch wandelpaadje. U had het dus ook niet hoeven CC-en naar een Meester in de Rechten, beter was geweest om het door te sturen naar een Ethicus o.i.d.

met vriendelijke groet,

Lievergezond


 
@Lievergezond LOL ;-)

Ik heb zelf 3 reacties van kamerleden terug gekregen. Ze zijn er zeker wel bewust van en het staat hoog op de agenda. Tenminste, dat is wat ze doen voor komen.

Een van de argumenten die men aanhaalt om alles te laten vervallen is dat het onnodige bureaucratie is om het vast te leggen en te kunnen controleren.

Uberhaupt de angst dat teveel melk op je landgoed of teveel andere kruidenmengsels de oogst in gevaar brengen is zo ver gezocht.

Ze zien een gevaar dat er niet is. Of ze zien er een gevaar in, dat ze geld mislopen. Ik houd het op het laatste.

 
hoi Vrijsuiver, ja te gek voor woorden: het argument van onnodige bureaucratie gebruiken als die bureaucratie de burger en de flora en fauna nodig is tegen bureaucratie die in eerste instantie in het leven is geroepen om schadelijke chemische middelen en hun maatschappijonvriendelijke producenten te beschermen.

De personen of entiteiten die begonnen met natuuronvriendelijke regels maken, die bepalen nu dat natuurlijke middelen in wetgeving toelaten "onnodige bureacratie" betreft.

Bureacratie: mensen hebben er al in den beginne al niet om gevraagd, maar het argument van bureaucratie moet niet ook nog eens tegen ons gebruikt worden.

Omgekeerde wereld zeg.

Wie noemde dat argument van die overbodige bureaucratie overigens?

Angst voor melk op landgoed en gevaarlijke kruidenmengsels: hoe krijgt men dergelijke nonsense uit de strot!

Urine van mensen die niet-biologische producten eten zitten bijv. vol glyphosaat (insecticide), met de nodige hormoonverstorende gevolgen van dien en het tast zowat alle functies in het lichaam aan.

Het is de omgekeerde wereld.

Dit gaat niet meer over of iemand het snapt of niet, dit is geen rationeel ding meer, maar hier gaat het om: heeft iemand nog een hart dat klopt of niet.

 
Dit is een reactie die ik ontving:

Quote:
Dank voor uw e-mail. Wij herkennen uw zorg. Ons Kamerlid Elbert Dijkgraaf heeft enkele weken geleden in een debat met staatssecretaris Bleker ongeveer het volgende gezegd:

"In het verleden werden op grond van de Regeling Uitzondering Bestrijdingsmiddelen natuurlijke bestrijdingsmiddelen vrijgesteld van de toelatingsprocedure en -eisen voor gewasbeschermingsmiddelen. Ik heb begrepen dat deze Regeling met de nieuwe wet in 2007 is ingetrokken, maar dat de middelen werden gedoogd. Vanwege spanning met de Europese verordening gewasbeschermingsmiddelen wil ons Ctgb deze middelen nu per 1 juli verbieden. Dat betekent dat voor deze onschuldige middelen de officiële toelatingsprocedure moet worden gevolgd. Onnodige bureaucratie. Dreigende onderzoekslast vanwege onduidelijke werkzame stoffen. Grote problemen voor met name biologische telers. Dat moeten we niet willen. Wil de staatssecretaris hier op korte termijn, met de sector, een mouw aan passen?"

Ik heb begrepen van Elbert Dijkgraaf dat staatssecretaris Bleker heeft gezegd dat hij met het College voor toelating bestrijdingsmiddelen (Ctgb) in overleg gaat en dat hij zijn best wil doen voor vrijstelling van natuurlijke bestrijdingsmiddelen. Dat klonk positief. We houden de staatssecretaris aan zijn woord.

Met vriendelijke groet,

Janie de Jong,

secr. SGP-fractie Tweede Kamer


 
Volgens mij gaat het hier om onnodig opgedrongen bureaucratie voor bioboeren.

Ik had het verkeerd begrepen.

 
around 20% of the value of agriculture production in the EU is subsidised by the taxpayer. However, less than 1% goes towards mitigating the toll farming takes on the natural world – despite agriculture contributing more to environmental degradation than any other economic sector, say researchers. http://tinyurl.com/nbeben9 via http://tinyurl.com/qx9vwfo

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan