Biologische beurs, het om zeep helpen van de biologische sector

simone

New member
Ik moet dit toch even kwijt.

Ik was laatst naar een biologische beurs in Venray geweest en wat was ik teleurgesteld en ook boos.

Even opsommen:

-Buiten stond al een kraampje met oliebollen en gebak. Rotzooi en niet eens biologisch.

-Binnen in de gang stond een flinke snoepkraam. Heel veel felgekleurde snoep en ook niet biologisch.

Begrijp me niet verkeerd, snoep en gebak ook al is het biologisch. Gif blijft gif.

-Binnengekomen waren er niet zoveel stands en het was ook niet druk terwijl in de krant gewoon gelogen wordt dat het echt druk was en een succes en heel goed georganiseerd.F...ing lyers.

-Op de beurs kwam men af en toe langs met wat snacks. Vroeg ik is dit biologisch.Het antwoord was nee. Gewoon reguliere friettent rotzooi.

-Er werd nog honing, fruitsappen en jawel koekjes verkocht en dat was ook allemaal niet biologisch.

Omdat er weinig producten waren werd de rest van de stands opgevuld met zonnepanelen en al dat onzin.

Het begon al goed toen ik binnenkwam en waarom hebben mensen een plank voor de kop en willen ze niet naar de klant luisteren.

Ik was wat kazen aan het proeven en toen zei ik waarom hun niet Keltisch zout gebruikten.Het zout wat jullie gebruiken is dezelfde gewassen rotzooi als al het andere zout en waarom gebruiken jullie een plastic coating om de kaas.

De man begon met de cliché onzin zo van maar meneer dit is door de staat gecertificeerd en veilig bla bla bla.

Er was ook nergens rauwmelkse kaas te bekennen of kaas van dierlijk stremsel want dat zou kunnen mislukken en dat zou niet gezond zijn weer bla bla bla.

-Was er ook nog een man met een goed idee.Blanke houten mandjes die je zo in de oven kunt doen maar ik vroeg weer waar hij het mee had gelijmd. Zegt ie ja dat is gecertificeerd en die hoeveelheden zijn zo gering dat het niet schadelijk is. Ja lekker lijm in de oven.

Ik zag ook producten met een dosis schadelijke stoffen erin. In het kort de bio sector wordt steeds meer onzuiver.

Hoe populairder het wordt hoe meer grote bedrijven de kleine opslokken en het product langzaam maar zeker om zeep helpen.

Hier nog een stuk over biologisch eten dat dat niet gezonder zou zijn: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672...ksanalyse-biologisch-eten-niet-gezonder.dhtml

Misleid propoganda

 
Het hoort mischien niet in dit topic terecht maar toch.

Dan gaat je zoon ook naar school en wordt er zogenaamd een gezond ontbijt geregeld door de wolven in schaapskleren.De sponsors en geldmagnaten.

Margarine van becel, chocolade pasta, hagelslag, super bewerkt brood, gepasteuriseerde magere fabrieksmelk, light kaas in een plastic kuipje etc. etc.

Dat moet gezond zijn?

Dan wordt er ook nog op de kinderdagopvang uitgedeeld als er iemand jarig is en wat krijgt iedereen jawel snoep, snoep en nog eens snoep.Oh ja chips niet te vergeten.

Ik herinner me als kind zijnde dat er prikkertjes met daarop, kaas, augurk, uitje en worst werd uitgedeeld. Dat was gezond.

Dan stimuleren ze ook om elke dag fruit en groente te eten in de vorm van flink bespoten appels, bananen, peren en jawel de nachtschade tomaten en als toetje op de cake krijgen ze allemaal ranja te drinken.

Heb meteen in het begin gezegd. Ik wil niet dat mijn zoon jullie groente en fruit krijgt.Ik geef zelf wel iets mee en ook geen ranja. Wij geven altijd een glazen potje met rauwe melk.De kleine drinkt ontzettend veel rauwe melk.

De basis van school is al helemaal wrong.

 
Dit sluit wel aan bij de gedachtengang die ik de afgelopen dagen heb, helaas. Ik vraag me namelijk af of het kopen van bio-producten in de winkel nou zou heel veel beter is dan niet bio-producten. En dan heb ik het over de reguliere winkels. Ik ben ervan overtuigd dat de producten die ik rechtstreeks bij de boeren koop absoluut van een goede kwaliteit is. En zij zijn allen kleinschalig, wat maakt dat ze zich niet laten inpakken door de grote concerns.

De bio-mascapone heeft dezelfde ingrediënten als de niet-bio-mascapone. Maar de bio is wel 3 keer zo duur. Maar welke koe er gebruikt is voor de bio, dat kan niemand vertellen, laat staan wat tie gegeten heeft en verder toegediend heeft gekregen.

Jammer dat de beurs zo teleurstellend was Haydaraspa.

 
Daar verbaasde ik me ook over, we krijgen een troonswisseling en wat gebeurd er? Alle kinderen een " gezond" ontbijt en een sportdag! O, o, wat een feest.... Hoe indoctrineer je de jeugd en maak je ze tegelijkertijd kapot...

Geweldig dat jullie zoon rauwe melk meeneemt! Doe ik ook, overal waar ik naar toe ga. Je wordt een beetje vreemd aangekeken, maar ik voel me er goed bij!

 
Ja ik had altijd al gehoopt dat de bewerking van een product ook op de verpakking moet staan en niet alleen de ingrediënten en je hebt gelijk dat je niet weet wat een koe eet. Meestal biologische krachtvoer.

Het beste is echt bij de betere lokale biologische boer.Geen of weinig tussenhandel.De boeren hebben het ook niet makkelijk.

 
Oh ja vergeten te vertellen.

Begon een man ook nog erover dat de kaas helal is en door iedere moslim gegeten kan worden maar ook door vegetariërs. Sinds wanneer is kaas ook helal?

Dat gaat me te ver. Ik bedoel als het een vegetarische stremsel is ben je er zeker van dat er geen dierlijk stremsel is gebruikt van een kalf wat niet helal geslacht zou kunnen zijn.

Nieuwe verkoop propoganda waar blijkelijk steeds meer mensen intrappen.

Mij niet gezien maar ik denk dat de verkoper van de kaas het aanhaalde omdat ons mam langs mij stond en zij draagt nog traditioneel een hoofdoek.

 
hoi Hayderpasa,

ik was ook op die beurs met mijn zus en nichtje. Wat een teleurstelling, meer dan een uur gereden en zelfde ervaring als jij, het was niks, niks , niks en nogeens niks.

Ik heb ook met die kaasman staan praten met vegetarisch stremsel. De man zelf is een veganist en voelde zich daar prima bij en zijn hele gezin is veganist.

Dus dan ben je eigenlijk al uitgepraat.

Zonde van de tijd!

 
Mike,

Ik heb nog een kaartje van hen, dit is hun site: www.foodcare-cheese.com

Deze mensen horen alleen maar wat ze zelf zeggen.

Ik wil toch citeren wat Malcolm X destijds zei: "Brothers and sisters, I don't know what this world is coming to.

Marijan,

Jeetje heb jij voor zo'n nepbeurs zo lang moeten rijden. Doodzonde ja.

Die man van die kaas komt uit India. Heb jij daar mee gesproken?

Hij begon met mij te praten omdat zijn vrouw Turks is.Zielige gezin dat ze allemaal veganisten zijn maar dan horen ze deze kaas toch ook niet te eten?

Vegetarische stremsel of niet kaas wordt van melk gemaakt en dan mag je het als veganist ook niet eten want dan ben je hypocriet. Dingen aanpassen hoe het je net uitkomt.

 
Oh ja Marijan,

Helemaal vergeten.Daar was ook nog een stand dat genetisch gemanipuleerde zaad of zo deed promoten en ook één met kunstmatige insiminatie van koeien of zo ik weet het niet meer maar in ieders geval foute boel wat niet daar thuishoorde.

 
Sorry,

Een kleine correctie over wat ik voorheen citeerde moet zijn Jesse Jackson en niet Malcolm x.

 
Inderdaad, van dit verslag word ik ook niet blij. En dan die Kees nepkaas, wat verschrikkelijk zeg! Uiteraard was het genomineerd geweest voor de jaarprijs van het ondervoedingscentrum. Bah!

Een tijdje terug had ik de heerlijke kaas van Ravenswaard met dierlijk stremsel ontdekt bij mijn natuurwinkel. Wat zie ik nu tot mijn verbazing, hebben ze de variant met vegetarisch stremsel in het schap liggen..

 
Boterbloem,

Dank je voor de tip. Deze kaasboerderij is niet zo ver van mij vandaan.Ga eens informeren.

Vandaag zij mijn kids bij een verjaardag geweest waar alleen maar taart, chips en snoeps geserveerd wordt.

Dan vragen mensen zich af waarom steeds meer mensen ziek worden en dan gelooft men er ook nog heilig in dat dat in de genen zit of wat voor een onzin dan ook of dat mensen een bepaalde (onzin) dieet of therapie gaan volgen en dan wel gewoon met hun rotzooi voeding doorgaan. Hoe dom kun je dan zijn. Sorry.

 
Dat zal een uitdaging zijn om te voorkomen dat je kinderen bij vriendjes thuis gebombardeerd worden met zoetigheid en E-nummers. Haydarpasa, jullie drinken in de familie toch veel rauwe melk? Volgens mij las ik in een ander topic zelfs romige buffelmelk? Dan krijgen jouw kids in ieder geval de allerbeste ondersteuning om eventuele slechte voeding geserveerd door ontwetende ouders van vriendjes tegen te gaan. Van de dagelijkse voeding thuis, krijgen ze toch het meeste binnen.

Toen ik nog niet aan de WAPF was, maar alleen nog paleo, werd ik op een verjaardag raar aangekeken door werkelijk alle andere aanwezigen in een gesprek over voeding & budget (het waren studenten). Toen ik begon over de kwaliteit van voedsel en nog niet eens iets had gezegd over verzadigd vet, kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd: "Oh, ben jij er zó 1!".

Tja, waar geen wil is, is geen weg!

 
Boterbloem,

Het is inderdaad een uitdaging omdat mijn vrouw niet zo secuur is als ik helaas en als ik niet oplet er steeds meer dingen erinsluipen.

Nu we verhuisd zijn drinken we helaas heel af en toe nog buffelmelk maar wel heel veel rauwe melk van grasgevoerde koeien.

En laat mensen je maar raar aankijken, het is tegenwoordig een omgedraaide wereld dat als je het goed doet je als een freak wordt gezien maar als je elke dag naar de friettent, mac donalds gaat en zelden zelf kookt en alleen maar bewerkte rotzooi eet dan ben je de man.

Ik ben blij dat er mensen zoals jij en de andere Weston Price forum leden zijn en Weston Price en Mike zelf ook heel dankbaar dat dit alles mogelijk wordt gemaakt.

Samen staan we sterk en kunnen we elkaar alleen maar motiveren.

 
Ik snap dat ook niet Haydarpasa.

Maar bij mij is het kwartje ook pas gevallen nadat ik allerlei problemen kreeg aan me voeten/lichaam

je ziet vaak dat mensen pas actie ondernemen als het al te laat is.

Als het kalf verzopen is dempt men de put.

maar uiteindelijk ben ik ook hier terecht gekomen op dit forum dat is geen toeval

nee. We leven in een periode waarin alles uitkomt. Volgens de media kondigden de maya's het einden van de wereld aan?? nee NEE nee het is de media de elite die dat verzon.

Volgens de Maya's is dit einde het begin van een nieuwe cyclus van vrede, liefde en een HOGER BEWUSTZIJN.

 
Quote:
en ook één met kunstmatige insiminatie van koeien of zo ik weet het niet meer maar in ieders geval foute boel wat niet daar thuishoorde.



volgens mij viel deze wel mee Hayderpasa.

Dit ging over het Beierse Fleck vee ras. Ik heb een tijdje met de man staan praten en in eerste ogenblik gingen mijn nekharen omhoog, ik las Bayer, maar ging over in Duits geschreven Beieren en de Beierse koe die sterk is, gezond en geschikt voor melk- en vleesvee.

Matthijs de Haan heeft ook Fleck vee tussen zijn koeien lopen

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan