Biologisch geitenlamsvleespakket bestellen

autumn

New member
Introductiepakket Capretto (geitenlamsvlees)



Je kunt een vleespakket (5 - 8 kg vlees) bestellen voor € 19,50 per kg. Dit pakket bevat: 2 achterbouten, 2 voorbouten, 4 schenkeltjes, hals-stoofstuk, haaskotelet, gehakt, spare-ribs en lamslever en niertjes (= echt delicaat). Het vlees is gevacumeerd. U krijgt recepten bijgeleverd.

Hiernaast is het mogelijk om een heel karkas af te nemen, deze weegt tussen de 7 en 11 kg en kost € 15,- per kg.

Bestellen

Om van de actie gebruik te maken dien je uiterlijk woensdag 11 juli je bestelling aan mij door te geven. Er wordt maandag 9 juli geslacht en het vlees is beschikbaar in de week van 16 juli. Geef alstublieft ook aan of u het vers wilt ontvangen of juist ingevroren. Bezorgkosten zijn in overleg.

Te bestellen bij:

Jacob Beeker

Graaf Lodewijklaan 15

3818 DP Amersfoort

+31(0)6-52034717

info@biovleesbestellen.nl

www.biovleesbestellen.nl

 
Geiten worden meestal binnengehouden i.p.v. op de wei, ook biologische geiten. Ze krijgen dan hooi i.p.v. gras, klaver en kruiden. Daarnaast moeten geiten verplicht ingeent worden voor de Q-koorts, ook biologische. Reden voor mij om geen geiten- en schapenproducten meer te consumeren.

Mike

 
Hmm, dat van die Q-koorts wist ik niet. Op de site van geitenboerderij de Kruidenwei kan je een indruk krijgen van hun werkwijze. Ik denk dat de geiten toch wel buiten komen, zeker in de zomer.

Quote:
Iets ten zuiden van Rolde nabij natuurgebied ‘het Westersche Veld’ ligt onze boerderij. Op 10 hectare houden we 150 melkgeiten. In het zomerseizoen grazen de geiten in het weiland achter de boerderij. Een deel wordt gebruikt voor het winnen van het voer voor de winter.

Behalve gras staat er een heel scala aan kruiden in het weiland. Vandaar onze bedrijfsnaam “de Kruidenwei”. Bovendien zijn de verschillende kruiden gezond voor de geiten, goed voor de melk en dus voor een lekkere kaas.


Ik wil wel eens zo'n pakket proberen om ook eens geitenvlees te proeven. Het jonge geitenvlees is wel mager vlees, maar het vetgehalte breng ik zelf wel op het gewenste pijl. :)

 
Jacob Beeker van www.biovleesbestellen.nl stuurde me een email, waarin hij het volgende vertelde over het geitenvlees dat hij verkoopt:

Quote:
Ik kwam mijn initiatief tegen op jullie forum en zag net dat een van mijn nieuwe klanten (DenniS) ook op jullie forum schrijft, ook net over het geitenvlees. Inderdaad is vaccinatie tegen Q/koorts verplicht, de geiten van de Kruidenwei komen nadrukkelijk wel buiten trouwens.


Mike

 
Wat oké van hem om daar uit eigen initiatief contact over te zoeken!

 
Nog een aanvulling van Jacob Beeker (www.biovleesbestellen.nl) via email:

Quote:
Geitenlammeren voor de slacht (jonger dan een jaar) worden niet geënt tegen Q-koorts. Melkgeiten en de bokken (ook de lammeren die dit gaan worden) helaas wel.


Mike

 
Ik heb intussen al een paar dagen geitenvlees gegeten, maar het smaakt goed. Lekker mals vlees en helemaal niet zo zeer mager vind ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.372
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan