billington suiker

Hoe zat het trouwens ook alweer met die dark muscovado en de organic natural caster?

Deze was volgens mij niet oké, maar waarom eigenlijk? Is toch ook gewoon ongeraffineerde biologische suiker?

En een stuk goedkoper dan die dark molasses. Volgens mij is die wel de helft duurder geworden sinds de vorige keer dat ik besteld heb.

 
Bedankt, Tanja! Hier ga ik zeker bestellen.

Maar iemand nog een antwoord op mijn andere vraag? Moet ik echt alleen die dark melasse hebben, of kan ik ook eens de dark muscovado of een andere bestellen?

 
Zelf heb ik laatst suiker besteld (afgehaald in Amsterdam) bij Vanilla Ventura.

Ze hebben een zakelijke en een particuliere afdeling op hun site. Op het particuliere gedeelte staat de suiker niet maar op het zakelijke gedeelte wel.

Je kunt op het zakelijke gedeelte kijken wat ze allemaal hebben en dat als particulier ook bestellen.

Boven de € 50,00 betaal je geen verzendkosten. (Via de link van Tanja betaal je altijd verzendkosten).

Voor zover ik begreep kun je als particulier alles bestellen wat op het zakelijke deel staat.

Door een mailtje te zenden of te bellen kun je bestellen. Je krijgt dan een factuur die je betaald voor verzenden.

Woon je in de buurt van Amsterdam dan kun je het ook ophalen.

De suiker (Billington's Molasses 500gram) kost € 2,95 per pak en boven de € 50,00 betaal je dus geen verzendkosten.

Lia

 
Is die Billington's dark molasse biologisch geteeld? Staat niet op de verpakking. Ging er zelf vanuit dat dit niet het geval was...

Zelf gebruik ik het exclusief voor de waterkefir, die gedijen er goed op. Beter dan op oerzoet of andere suikers. Kan deze suiker dus echt aanraden voor als je waterkefir wilt gaan maken. Het geeft de waterkefir een wat vollere smaak.

 
Voor zover ik weet is deze niet biologisch geteeld. Gezien de rijke mineraalinhoud van het product - en de daaruit voortvloeiende afweer van de rietsuikerplant - maak ik me echter geen zorgen.

Mike

 
Je hebt ook de ORGANIC natural caster.. Lijkt me dat dat biologisch is toch?

Wat is dan het grote verschil tussen de muscovado en de dark molasses? Het is allebei ongeraffineerde suiker.

Hoe kan de een dan zoeter zijn dan de ander en minder mineralen bevatten? Wordt het toch op een of andere manier bewerkt?

Of komt het gewoon van verschillende soorten rietsuikerplanten ofzo?

 
Verschillende rietsuikerplanten. Net als honing geldt: hoe donkerder, hoe meer mineralen. De Dark Molasses heeft ook een zoutige salmiaksmaak en zoals je weet zijn heel veel mineralen zouten.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan