billington suiker

Geef mij maar het rauwe, onbewerkte produkt. Er zijn al genoeg "zogenaamd" wetenschappelijke artikels die aantonen dat bestrijdingsmiddelen echt niet giftig voor ons zijn, fluor is ook hartstikke veilig, pasteuriseren van melk is helemaal niet slecht voor ons, sterker: het is zelfs goed voor ons, net als becel goed is voor hart/bloedvaten. Allemaal wetenschappelijk aangetoond.

Dat wij masaal ziek worden is echt alleen maar toeval, echt, je moet het gewoon geloven.

 
Dat is dus bewerkte/gedistilleerde wetenschap, waar alleen naar 1 ding gekeken wordt en het grote geheel vergeten wordt.

Een gezonde goed gevoede jonge rat heeft nergens last van als je die wat bestrijdingsmiddelen geeft.

Een iets oudere op een McDonald's dieet en die in vervuilde stadslucht leeft en stress heeft en fluor krijgt en bestrijdingsmiddelen en enzovoorts..

Dat zou echte "rauwe" wetenschap zijn.

Er zou bijvoorbeeld eens naar de duiven in Amsterdam gekeken kunnen worden.

 
Wij zijn geen ratten en helaas krijgen wij niet "wat" bestrijdingsmiddelen. Maar veel te veel gif.

 
Een gezonde goed gevoede jonge mens heeft nergens last van als je die flink wat bestrijdingsmiddelen geeft. :)

Een lichaam kan veel hebben, het gaat pas fout, als er vele factoren tegelijk spelen en tijdens een simpel wetenschappelijk onderzoek speelt er meest maar 1 factor.

Daarom kan je met simpele wetenschap ook bijna alles aantonen wat je wilt.

Veel te veel mensen zijn volgens mij trouwens wel een stel ratten, of beledig ik de ratten nu. :oops:

 
Ik lees hier op het forum dat er wordt aangeraden om Billingtons suiker en melasse te gebruiken. Ik begrijp niet zo goed wat er nu zo veel beter is aan die van Billingtons t.o.v. 'gewone' biologische melasse.

Als gewone suiker gebruik ik kokosbloemsuiker. Ik probeer dit zo min mogelijk te eten.

Wat maakt Billingtons precies gezonder?

 
Billington's Dark Molasses Sugar is ingedroogd rietsuikersap, waar zowel de suiker als de melasse nog inzit. Dit is een bijna zwart blok dat boordevol mineralen en spoorelementen zit. Het is complete, onbewerkte suiker zoals de natuur deze aanbiedt. Op Okinawa gebruiken ze zgn. 'black sugar'. Die van Billington komt weliswaar van Madagascar, maar is precies dezelfde suiker, ik heb het een Japanse laten proeven die laaiend enthousiast is over de zwarte suiker uit Okinawa!

Mike

 
ah ok, maar het gebruik van biologische melasse (gewonnen uit ongeraffineerde suikerriet) in stroopvorm kan ook (daarnaast) gebruikt worden denk ik? Ik zit hier de verpakking te lezen en zij beweren dat 2 theelepels (20 gr.) melasse voorzien in:

806 mg calcium (20% adh)

600 mg fosfor (15% adh)

35 mg ijzer (50% adh)

283 mg Magnesium (19% adh)

485 mg Kalium (25% adh)

Dit klinkt heel goed... en ik vind het aangenaam in gebruik omdat het vloeibaar is.

 
Ik zie dat Billington een Brits merk is, betekent dit dat deze suiker verkrijgbaar is in Britse supermarkten?

In dat geval vraag ik de volgende keer of mijn man een lading meeneemt als hij in Engeland is.

 
je kan het ook in nederland krijgen dan moet je het bestellen via internet. het adres staat op poekie haar site.

 
Naar mijn sterke vermoeden is de Billington's suiker die hier op het forum wordt aangeprezen ingedroogd rietsuikersap met extra toevoeging van melasse. Puur ingedroogd en vermalen rietsuikersap wordt in de biowinkel verkocht onder de naam oerzoet/sucanat. Deze heeft een lichtbruine kleur. Billington's suiker bevat meer mineralen en gezonde stoffen dan oerzoet/sucanat en is een van de minst ongezonde soorten strooisuiker. Maar het hoofdbestanddeel blijft sucrose (glucose+fructos) is daarmee blijft het een suiker waar je maar beter heel zuinig mee om kunt springen.

Daarnaast is er in de biowinkel ook zwarte rietsuikermelasse te koop. Dit is de pure melasse met een zoute salmiak-achtige smaak. Ook deze stroop bevat suiker, maar is rijk aan mineralen en andere gezonde stoffen. Deze lijkt mij gezonder dan Billington's suiker of welke suiker dan ook.

De top 3 van de meest gezonde soorten suikers zijn naar mijn idee: rauwe honing, rietsuikermelasse en kokosbloesemsuiker. En mogelijk past de Billington's suiker hier ook bij en is sprake van een top 4 van gezondere varianten.

 
Quote:
Billington's suiker bevat meer mineralen en gezonde stoffen dan oerzoet/sucanat en is een van de minst ongezonde soorten strooisuiker.


Ik denk dat je gezond bedoelt...

Mike

 
Nee, want ondanks de extra mineralen blijft het toch gewoon hoofdzakelijk een suiker met een koolhydraatgehalte van naar schatting minstens 95%. Staat er iets op de verpakking hierover?

 
Geen idee, nooit naar gekeken. Ja, het is een bron van koolhydraten, maar als je, zoals ik, weinig of geen granen of andere zetmeelbronnen eet is gebruik van deze suiker in bepaalde gerechten geen enkel probleem. En gezond is het zeker wel, net als honing, omdat het veel meer is dan een ordinaire suiker (o.a. een goede bron van mineralen, zoals chroom, die de bloedsuikerspiegel stabiliseren).

Mike

 
Bijna goed Dennis! Het is 92,3% koolhydraten.

Ik heb het sinds kort ook ontdekt en ik vind het heerlijk. Ik gebruik het ook zo weinig en dan ook nog in gerechten met veel vet dat het gehalte suiker geen probleem is.

En ik krijg wel de extra smaak en mineralen erbij! Perfect.

 
Ik hoop dat Billington suiker ook die heerlijke zoutig smaak heeft zoals melasse. Van die smaakmaker heb ik niet zo veel nodig!

 
Ik heb een vriendin wonen in England,heb haar net even via fb een berichtje gestuurd.Misschien kan ze als het veel scheelt wat voor me meenemen als ze hier weer heen komt met de auto_Of opsturen as de verz kosten niet te hoog zijn.

 
Ik wil weer even flink wat pakken billington suiker aanschaffen. Ik koop meestal gelijk een stuk of 30 pakken omdat ik het zonde vind om €6 verzendkosten te betalen voor een pak suiker van €3.80 (is wel duur geworden trouwens). Deze pakken verdeel ik dan weer aan familie en vrienden.

Nu zag ik ineens bij het afrekenen dat je ook een kortingscode kan invoeren.

Ik weet dat veel meer mensen billington suiker kopen op winkelvanwendy.nl, dus heeft iemand toevallig een kortingscode voor me? :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan