Bijpraten voedingsmiddelen

Chantie

New member
Goedemorgen!,kan iemand mij bijpraten over rauwe karnemelk en zuulkoolsap?

Ik kom het eigenlijk nooit tegen op de dagelijkse ' bijpraat' topics...

Is het wp verantwoord?

 
Een veel beter alternatief voor magere karnemelk is volvette, rauwe melkkefir. Zuurkoolsap is in principe OK, maar helaas is dit in natuurwinkels uitsluitend in een gepasteuriseerde variant te koop.

Mike

 
Ja. Forumlid Gerrit heeft dit al eens een keer uitgezocht. Hij heeft met alle fabrikanten gebeld en gemaild en allemaal pasteuriseren ze. Dit wordt niet vermeld op het etiket.

Mike

 
Ja, je darmen kunnen dan niet meer profiteren van de natuurlijke, probiotische bacterien die in het product zitten.

Mike

 
Oh ja das jammmerrrrrr....ik maak de fles op,want dat vind ik zonde...

Ik ben trouwens nog steeds aan het aankomen ben echt veel aangekomen.....pfff gooi bijna me hoeveeeelheid vetten overboard....of minderen of zo..weet t even niet meer...

 
In jouw voorsteltopic schrijf je:

Quote:
Nou moet ik wel even mijn verleden vertellen, ben nu 39, ben ongeveer 14 jaar niet ongesteld geweest,nam geen goede vetten,nam amper vet was er bang voor nu niet meer!voelt veeel beter. Voel ook wel dat mijn lijf aan het stabiliseren was , is.... Goed teken ! Alleen die kilo 's.....ik heb er echt wel vertrouwen in! Het moest een inhaalslagmaken...dus iedere maand wel weer een feestje voor deze vrouw! Half jaartje weer ongesteld ...Haha


Je geeft het zelf al aan: door jarenlang vetarm te eten is je lichaam een inhaalslag aan het maken. Het hormoon leptine heeft bij jou jarenlang noodsignalen afgegeven, signalen die het lichaam heeft geinterpreteerd als voedselschaarste.

Het lichaam werkt eerst tekorten weg en legt hiervoor reserves aan. Pas als er sprake is van overvloed, het tegenovergestelde van schaarste, zal het lichaam deze reserves gaan verbranden en val je af.

Ik kwam de eerste twee jaar maximaal 15 kg aan en pas het laatste jaar verbrand ik efficient vetten, waardoor ik ben gaan afvallen. Er zijn 7 kilo's af en ik ben 8 kilo zwaarder dan tijdens mijn vegetarische raw food-periode. Die 8 kilo is echter MAGERE LICHAAMSMASSA (spieren en botten) en deze heb ik dus NOODZAKELIJK aangemaakt.

Mike

 
Yes..pff thx maar valt niet mee..af toe...ik heb er ook wel echt vertrouwen in...doorgaaan!;)

Iedereen vraagt natuurlijk hoe komt het?...das wel eens vermoeiend..

 
Quote:
Ja, je darmen kunnen dan niet meer profiteren van de natuurlijke, probiotische bacterien die in het product zitten.


Ok, dus het doet niets voor je darmen. Maar echt schadelijk is het ook niet begrijp ik? Ik drink zuurkoolsap om maagzuur aan te maken en het lijkt te werken. Ik wissel het af met appelazijn en sole.

 
Heb je wel eens gedacht aan waterkefir als vervanging voor zuurkoolsap? Dit is heel eenvoudig te maken met water kefirkorrels (zo te krijgen via internet) en een suikersoort. Ik gebruik er rauwe biologische honing voor, maar met oersuiker kan het bijvoorbeeld ook, weliswaar ik die minder lekker vind.

 
DenniS, nee ik heb niet aan waterkefir gedacht. Ik drink al rauwe melkkefir. Dit bevalt me prima dus ik zie geen reden om op waterkefir over te stappen. Maar misschien dat ik het eens probeer als mijn huidige kefir op is (ik heb het in poedervorm). Dat zal echter nog wel even duren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan