Bijnieruitputting

BC

New member
Helaas is mijn onderwerp na de hack ook verdwenen. Ik weet niet meer wat er juist gezegd werd, korte samenvatting: het ging om supplementen i.v.m. bijnieren die van halal geslachte dieren afkomen. Ik heb ondertussen de slager benaderd en die zegt dat het niet mogelijk is de bijnieren opzij te houden. Lever en nieren zijn wel beschikbaar, maar denk niet dat dit mijn bijnierprobleem zal oplossen?

Ik heb daarbij een paar dagen geleden enorme pijn gehad in mijn keel. Ik veronderstel dat dit de schildklier was. Zo kreeg ik enkel pijn als mijn hart sneller klopte / bij spanning, of als ik bukte/iets met evenwicht deed, heel vreemd, heb dit nooit gehad. Verder waren de klieren in mijn keel ook opgezet. Dit bleef 3 dagen aanhouden en is dan verdwenen. Het enige dat ik heb gedaan in die 3 dagen, is een keer mijn mond spoelen met h2o2 i.v.m een infectie in mijn mond (geen idee of dit candida is, heb dit gekregen nadat ik gezond begon te eten). Ik weet niet of dit ontgifting was? Het is nu in ieder geval wel over.

Ik heb ook vermeld dat ik mijn bloed ging laten testen. Volgens de dokter waren mijn waarden goed, behalve vitamine d. Die is helaas nog meer achteruit gegaan. (eerst waarde 5, dan na het nemen van d3 waarde 39, nu terug waarde 17). Ik ga me vanaf vandaag dan toch weer supplementeren met de synthetische vitamine D3. Mijn schildklier waarden waren volgens hem ok (TSH = 0,68 en Vrije T4=1,18 (moet tussen de 0,70 en 1,70 zijn)). Dus moet ik hierdoor veronderstellen dat ik geen problemen heb met mijn schildklier? Enkel bijnieren?

Kan iemand dit even bevestigen? foto is hier terug te vinden:
http://nl.tinypic.com/r/sobrq8/8

Mijn b12 waarden zijn helaas niet terug te vinden, maar de laatste keer dat ik eens bloed had getrokken was het volgens de dokter rond de 400, is normaal dan wel ok.
 
Het enige dat ik heb gedaan in die 3 dagen, is een keer mijn mond spoelen met h2o2 i.v.m een infectie in mijn mond

Dat heb je toch wel verdunt met water hoop ik?



Mijn schildklier waarden waren volgens hem ok (TSH = 0,68 en Vrije T4=1,18 (moet tussen de 0,70 en 1,70 zijn)). Dus moet ik hierdoor veronderstellen dat ik geen problemen heb met mijn schildklier?

Nee dat kan je uit deze gegevens niet halen.
Je weet je vrije T3 bijvoorbeeld niet. Dit is het actieve schildklierhormoon. T4 is het opslaghormoon dat voor gebruik in de cellen moet worden omgezet in T3. Als dit niet goed gaat dan kan je nog zoveel T4 hebben maar dan hebben je cellen nog steeds geen bruikbaar schildklier hormoon.
En ook als je T3 wel voldoende is volgens de dokter dan kan het ook zo zijn dat je cellen het niet goed kunnen opnemen.
Heb je wel eens je ochtendtemperatuur opgenomen?

 
Ik heb onlangs deze test laten doen om te kijken of ik (nog) bijnieruitputting heb.
http://www.yours-healthcare.nl/inde...duct&path=251_271&product_id=817518.

Net de uitslag binnen en volgens deze test heb ik geen bijnieruitputting:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LKDFJZYC#DLWOVJGL
Alles mooi binnen de lijntjes :)

Ik heb ook de pupil test gedaan en de bloeddruktest en deze waren beide negatief.
Een hele tijd geleden heb ik die pupil test ook gedaan en toen was deze wel positief voor bijnieruitputting. Ik ga er dus vanuit dat ik in het verleden wel in meer of mindere mate last heb gehad van de bijnieren maar dat dit nu niet meer het geval is.
 
Dat heb je toch wel verdunt met water hoop ik?



Ik heb het inderdaad verdund, ik heb de 12% h2o2. Daar lag het dus niet aan.

Ik heb verder mijn ochtendtemperatuur nog niet gemeten. Ik zal het één van deze dagen doen.

ik heb de testen gedaan ivm de bijnieruitputting, scoor op alle testen helaas positief. Ik heb dus zeker en vast bijnieruitputting. (dr wilson tests). Ik zal eveneens de andere speeksel test uitvoeren, maar dit komt me momenteel financieel niet goed uit.

Mijn vitamine d gaat trouwens wel omhoog, zolang ik deze maar supplementeer. Als ik dit niet doe, dan zakt deze terug. Denk dus niet dat het echt een auto-immuun ziekte betreft. Ik ben sinds gisteren dan ook terug begonnen met synthetische vitamine d3. Ik ga deze keer 100 000 UI per week nemen en dit voor 6 weken, daarna mijn bloed terug testen.

Verder krijg ik volgende week mijn darm en parasietenkuur uiteindelijk. Ik zal deze een 30 tal dagen nemen, samen met h2o2 (heb gehoord dat h2o2 parasieten direkt uitschakelt... heb angst dat ik van alles ga beginnen voelen dus denk eraan ineens met h2o2 te beginnen). Misschien dat dit kuurtje veel last/stress zal wegnemen van de bijnieren.

Proficiat trouwens met je goede resultaten ivm bijnieruitputting! Ben benieuwd hoe je dit teweeg hebt gebracht? Heb je hiervoor adrenal gebruikt? en hoe lang heeft het geduurd vooraleer je ervan af was?
 
Bedankt voor de felicitaties. :)
Ik heb van alles gedaan dus waar het precies aan gelegen heeft weet ik niet.
Maar geen adrenal of cortex gebruikt, wel vitamine C, levertraan, selenium, jodium, B12, vitamine D en K, keltisch zeezout, zole, een goed WP dieet, veel orgaanvlees, bouillon, kefir, rauwe kaas etc.

Maar het punt is dat ik me ondanks alles toch niet helemaal oke voelde en vermoede dan ook een schildklier probleem. Ik ben dan ook een kleine drie weken geleden begonnen met dierlijk schildklierhormoon.
En dat werkt tot nu toe fantastisch.'
Ik heb deze cortisol test en de andere testen gedaan omdat ik zeker wilde weten of mijn bijnieren niet meer het probleem waren.
 
Pike, vanwege schildklier problemen ben ik op zoek naar dierlijk schildklierhormoon. Ik ben benieuwd waar je dit hebt gehaald?
 
Super, het kan dus toch zonder adrenal. Dan hoef ik hier niet naar te zoeken. Na mijn darm en parasietenkuur zal ik dan ook maar jodium / selenium / zink gebruiken i.p.v. te wachten tot mijn bijnieren zijn hersteld. Misschien is het toch beter zowel de bijnieren als de schildklier op te lappen en niet eerst enkel de bijnieren. Om de darmen te herstellen zal ik L-glutamine en bio-kult gebruiken. B12 is een twijfelgeval. Levertraan heb ik al, maar daar ben ik even mee gestopt.

Sole, appelazijn, honing, vitamine c, vitamine d en magnesium gebruik ik al dagelijks.

Hoe lang heb je er over gedaan om je bijnieren te herstellen Pike?
 
Ik gebruik op dit moment deze:
http://www.iherb.com/Nutri-Meds-Por...;w=nutri meds&rc=10&sr=null&ic=10
Helaas nu dus dicontinued..
Deze zijn ook elders te verkrijgen, kijk maar op de site van nutri-meds.
Maar dan wordt het nog duurder, daarom ga ik overstappen op deze:
http://www.naturalthyroidsolutions.com/Home_Page.html
Als het goed is is deze minstens net zo goed zo niet beter.

Weet je het e.e.a. van schildklierproblemen Johan? Hiermee moet je niet zomaar een beetje mee aan de slag gaan hoor. Het is geen vitamine supplement.

 
Hoe lang heb je er over gedaan om je bijnieren te herstellen Pike?

Dat weet ik niet precies. Ik ben, schat ik, al een jaar of vijf op deze manier bezig en dat heeft heel erg geholpen maar nooit helemaal 100% omdat mijn schildklierfunctie toch niet uit zichzelf helemaal hersteld. Ergens gedurende het traject zullen mijn bijnieren dus wel redelijk hersteld zijn maar ik hield dus nog steeds schildklier gerelateerde klachten.
 
Dank voor de info en de links Pike!

Helaas ben ik bekend met schildklierproblemen. Nu al 5 jaar last van mijn schildklier. De TSH varieert tussen 5 en 7, echter maak ik tot heden nog voldoende t4 en t3 aan. Reverse t3 is binnen de referentiewaarde. De endocrinoloog praat over een subklinische hypothyreoïdie en geeft mij 2 opties; niks doen of beginnen met de reguliere schildkliermedicatie wat betekent dat ik dit voor de rest van mijn leven moet doen. Ik koos er tot nu toe voor om niks te doen.
Daarnaast positief op Anti-TPO dus in de toekomst zal mijn schildklier er hoogstwaarschijnlijk mee stoppen.
Voor de anti-tpo gebruik ik kokosolie en selenium, dit werkt goed.
Inmiddels ook de diagnose Fibromyalgie erbij. En juist hierdoor wil ik de schildklier toch een handje gaan helpen; met dierlijk schildklierhormoon.

Nogmaals dank.
 
Wil je arts geen dierlijk schildklier hormoon voorschrijven? Armour of erfa misschien?
Er is misschien ook wel wat aan je auo-immuun aandoening te doen. Google maar eens op auto imuun protocol of AIP.



De TSH varieert tussen 5 en 7, echter maak ik tot heden nog voldoende t4 en t3 aan.
Mijn TSH is nog veel beter en alle bloedwaarden zijn verder ook oke maar ik heb desondanks al tig jaar schildklierklachten weet ik nu achteraf.
Bloedtesten zeggen soms niets.
Maar artsen kijken tegenwoordig alleen naar de labwaarden en verder helemaal niets.
Vandaar de explosie van onbegrepen aandoeningen zoals fibromyalgie, chronisch vermoeidheidsyndroom, ME, enz


 
@Pike, kun je misschien in het kort omschrijven hoe je de "vorktest" en de "pupiltest" gedaan hebt tav bijnieruitputting? De link die je gegeven hebt is in het Engels en het is altijd makkelijk, voor mij en voor vele anderen
 
Dank Pike, ik zal AIP eens gaan bestuderen.
Het is frustrerend hoe de artsen te werk gaan. Mijn TSH was 7 en de huisarts gaf aan dat alles perfect is (ook mijn klachten wetende). Het heeft erg lang geduurd voordat ik überhaupt bij een endocrinoloog kwam.
Grote kans dat mijn fibromyalgie een gevolg is van een onbehandelde schildklier probleem.
 
Ik kocht tot nu toe mijn thyreoidum caps. bij de Rivierenapotheek. Amsterdam.
Alleen op vertoon van een recept van arts of huisarts. Zij stoppen echter met leveren.
Ik kreeg van de week een bief dat De NatuurApotheek in Pijnacker kan gaan leveren.
Echter weer op recept. De arts kan faxen naar 015-3614455. (faxafzender moet van arts zijn). Is blijkbaar regelgeving van overheid.
Prijzen zijn inclusief 6% btw. exclusief verzendkosten - 90 tabletten
15 mg - 13,26
30 mg - 16,50
60 mg - 22,77
90 mg - 29,01
120 mg - 35,27

 
Johan,
Ja zeer waarschijnlijk is die fibromyalgie een resultaat van je onbehandelde schildklierprobleem, met dank aan je huisarts.
TSH van 7 is trouwens sky high als je het mij vraagt.
Mooi maar triest voorbeeldje weer van de meer dan waardeloze kennis van huisartsen en endocrinologen.
 
@ Niburu,



•Bloeddruktest: Voor deze test heb je een bloeddrukmeter voor thuis nodig. Meet je bloeddruk terwijl je zit. Sta dan op en meet direct opnieuw. Het eerste cijfer zou met acht tot tien moeten zijn gestegen. Wanneer het juist omlaag is gegaan, bestaat de kans dat je last hebt van uitgeputte bijnieren;
•Pupilverwijdingstest: Hier heb je een zaklamp en een spiegel voor nodig. Kijk in de spiegel en schijn het licht van de zaklamp in één oog. De pupil zou nu moeten samentrekken. Wanneer dit na dertig seconden hetzelfde blijft of verwijd, is de kans groot dat hypoadrenia zich heeft ontwikkeld;
•Pijnlijke bijnieren: Druk op de bijnieren (deze liggen bovenop de nieren). Doet het pijn, dan bestaat de kans dat je nieren zijn uitgeput.
http://jessevandervelde.com/afgemat-geradbraakt-en-uitgeteld-de-uitgeputte-bijnier/

Bij de pupiltest kan het ook zo zijn dat je pupil samentrekt maar zich meteen weer verwijdert en dat herhaald zich dan steeds. Zoiets had ik eerst.
Zaklantaarn niet direct in je ook schijnen maar onder een hoek van 45 graden.

De vorktest kan je doen door met een vork behoorlijk hard over de binnenkant van je pols te strijken. Binnen enige seconden zouden de witte strepen dan rood of roodachtig moeten worden.
 
@Pike: de bloeddruk test viel tegen. Bij zitten was het 107/60 en na het staan 96/58. Erg confronterend dus want dit duidt toch nog steeds op uitputting.
De vorktest heb ik ook gedaan en de strepen werden niet roze of rood.

Nou, dat weten we dan ook weer :-?
 
Ja dat lijkt vrij overtuigend. Jammer dat die speeksel test vrij prijzig is maar die kan je natuurlijk ook nog kunnen doen. Ik denk persoonlijk dat die het meest betrouwbaar is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan