Bijnieruitputting

Ik betwijfel ook niet dat ik last van de schildklier heb Pike. Ik hoop dat ik dit niet verkeerd heb uitgelegd

Dat heb je niet verkeerd uitgelegd hoor. Ik wilde alleen maar zeggen dat het niet aannemelijk is dat iemand met een normaal werkende schilklier last zal krijgen van het drinken van groene thee.
 
Ik herkende alles uit het boek De Trage Schildklierwerking van Barnes. Ik weiger alleen naar een dokter te gaan en probeer het eerst nu zelf op te lossen met voeding. Dat ging best goed, maar door alle stress van de laatste tijd loopt het nu even spaak. Experimenteren met groene thee was ook niet zo slim van mezelf en inname van jodium was gewoonweg dom van me.

Nu weer even een paar passen terug op mijn pad naar gezondheid. Back to basic, rustig proberen te blijven en stug doorgaan.

Ik heb zeker interesse in de dierlijke schildklier maar ben inmiddels ook angstig om zoiets te gaan gebruiken. Ik weet even niet meer waar ik goed aan doe.
 
http://www.lollyman.nl/images/vissenkoppen.jpg
Mmmmm lekker vissenkoppen :)

Maar ik snap het wel hoor Heksje, ik heb er ook heel lang over zitten dubben maar ik heb geen zin om nog langer kwaliteit van leven op te moeten geven.
En dat ik last heb van een trage schildklier is zo duidelijk als wat.
 
O ja, dat stond in een ander draadje hè Tanja. Dat is ook zo. Maar is het dan niet zo dat ik dan weer te erg reageer, zoals ook op gewone vis? Het is het proberen waard natuurlijk, maar al die reacties van het kleine orgaan zijn toch wel beangstigend. In combinatie met de pijn op mijn borst die ik afgelopen weken had dwaalt mijn geest soms even wat het verkeerde pad op :-?
 
Many are misdiagnosed as being hyperthyroid because they are thin and have a low TSH (<1.0), when in fact, they are hypopituitary.
Thyroid nutrition reverses both a sluggish thyroid and a sluggish pituitary gland

Interessante info. Dan ben ik dus hypopituitary (niet dat ik m'n TSH waarde weet, maar ik ben aardig dun en heb toch een lage lichaamstemperatuur). Even vertaling opgezocht: hypo hypofyse. Maar goed, ik moet dus eerst m'n bijnieren op orde krijgen.

Ik neem sinds een weekje deze:

http://www.naturalthyroidsolutions.com/Home_Page.html


De informatie op de website komt betrouwbaar over. Bedankt voor de tip!
 
Ja Heksje, als jij op vis reageert dan ligt het voor de hand dat je de bouillon ook niet goed valt, of misschien valt het mee. Reageer je ook op kippensoep en runderbouillon? Misschien eerst even pas op de plaats met experimenteren met voeding idd. Ik begrijp ook goed je weerstand tegen supplementen/dierlijke hormonen, eerst goed inlezen en informeren tot je jezelf hebt overtuigd.
 
Pompoen kan vaak wel als je niet goed tegen rijst en zoete aardappel kan er zitten ook veel minder koolhydraten in. Maar dat is inderdaad iets persoonlijks. Zelf reageerde ik afgelopen herfst niet goed op de bananen die ik toen redelijk veel heb gegeten.
 
@Tanja: op vis reageer behoorlijk erg. Ik dacht door de kwik, maar het kan ook door de jodium zijn denk ik nu omdat ik net zo reageer op alles uit de zee. Het rare is dat ik toen ik weer begon met vis (anderhalf jaar geleden) ik goed op vis reageerde, maar dat dit eigenlijk steeds minder werd. Als kind heb ik nooit naar vis getaald en nu de laatste tijd ook weer niet. Kippenbouillon gaat heel goed (dus dat maak ik de laatste tijd ook veel), runderbouillon boer ik steeds weer op dus dat krijg ik -nog- niet verwerkt. Op de vis reageer ik heel anders dan op de runderbouillon. Na vis voel ik me vaak eerst goed en de dag erna voel ik me weer rot (ik reageer vaak pas met een nacht ertussen).
Ik heb ook eens kelp genomen en toen ging het ook heel snel fout. (ziekig, moe, dikke pijnlijke keel, schor, koud).

@Kaaskanlekkerzijn: ja sorry, ik ben in twee draadjes bezig over de jodium. In het draadje 'jodium' schreef ik:

Afgelopen donderdag nam ik 1 druppel Liquid Iiodine Plus (http://www.iherb.com/Life-Flo-Healt... iodine plus&rc=586&sr=null&ic=1)

1 druppel bevat 50 mcg jodium (“as iodine, potassium iodide).

Binnen een uur kreeg ik een enorme woedebui, en daarna een erge huilbui. Enkele uren later had ik hele witte koude dode vingers.

Vrijdag nam ik wederom 1 druppel. Gelijk erna kreeg ik een stekende pijn in mijn rechterzij, vervolgens kreeg ik later wederom koude dode stekende vingers en de rest van de dag had ik het erg koud.

De dagen erna had ik het telkens erg koud, deed mijn keel af en toe zeer en was ik af en toe weer was hees.
Toch is het wel zo dat juist mijn somberheid af nam en ik meer energie kreeg.
 
Ideetje: kan het zijn dat ik nogal sterk reageer op zwarte en groene thee omdat hier fluoride in zit en ik dit niet verwerkt krijg omdat ik mijn amalgaam vullingen nog heb? Het gehalte aan gif wordt dan misschien te hoog?
 
Heksje, dat zou wel eens kunnen kloppen.
Ik denk dat je lever verstopt zit, mogelijk door de kwik. Dan geven zelfs kleine hoeveelheden gif die door een beter functionerende lever nog goed kunnen worden verwerkt, al reacties in je lichaam.

Ik herken dat.

Sowieso gaat kwik in veel organen zitten en geven je allerlei klachten.
Ik zou als het ook maar enigszins gaat, zo snel mogelijk die amalgaamvullingen laten vervangen. Desnoods één voor één.

Dan kun je pas weer beter gaan worden, ook al kan dat nog even duren voordat de kwik uit je lichaam is (dat is fase 2). Je hebt dan in ieder geval de gifbron verwijderd.

Mark
 
@heksje: ja ik heb die kruidenthee van pyramide en de chai van het merk Shoti maa.

@pike: ja histamine idd dat zal het zijn. Ik Wist niet dat citroen ook histamine reacties kon opwekken. Van een paar groentes en kruiden weet ik het wel. Maar ja ik kan dat niet allemaal gaan vermijden, ik moet gewoon de oorzaak aanpakken.

Ik kan net als heksje ook niet tegen vis, waarschijnlijk dus ook door histamine.
 
Weet je dat er een verband bestaat tussen een lage lichaamstemperatuur en het niet goed werken van allerlei enzymen e.d. waardoor je heel veel dingen niet meer goed kan verteren?
 
Hier op het forum stond er een recept voor visbouillon...ik kan het nergens vinden. Het was een topic op zich....anyone?
 
Ik zie zo ook niet waar dat terug te vinden moet zijn. Via het BBB topic kwam ik wel een recept van Sarah (the Healthy Home Economist) tegen:


Ben je op zoek naar iets specifieks?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.917
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan