Bijnieruitputting boek

Louise

New member
Ben je moe of uitgeput en kun je gewoon je normale energie niet terugkrijgen, ongeacht wat je doet of hoeveel artsen je al bezocht hebt? Je staat nu op het punt een belangrijk en broodnodig boek te gaan lezen.

Ondanks een regelrechte toestroom van 'gezondheidsboeken' de laatste tien jaar is er niet één geweest dat het, niet zeldzaam voorkomende, maar meestal over het hoofd geziene, probleem van een zwakke bijnierfunctie op zo'n grondige maar begrijpelijke wijze beschrijft. Auteur James L. Wilson

 
Ik ben dit boek nu aan het lezen na deel 1 overzicht van bijnieruitputting deel2 testen deel 3 wat kun je (zelf) eraan doen.

Volgens de testen die erbij zitten val ik in de categorie milde graad van bijnieruitputting niet geheel onverwachts. Hoe zit dat bij jullie?

 
Ik vind het een geweldig boek waar ik veel aan heb gehad. De test ( =mate van bijnieruitputting berekenen) uit het boek van Wilson is heel uitgebreid en geeft veel zelfinzicht. Wat voor mij ook veel inzicht heeft gegeven is het verschil tussen verleden en heden. Mijn bijnieruitputting is het afgelopen jaar minder geworden. Van ernstige vermoeidheid naar een matige vermoeidheid. Die matige vermoeidheid zit nog aan de grens van ernstige vermoeidheid, maar toch vind ik de vooruitgang groot.

Ik woon in Rotterdam en de bibliotheek heeft 4 a 5 boeken Bijnieruitputting van Wilson. Het duurde 3 maanden voordat ik het boek kreeg, het was steeds uitgeleend. Het is dus opvallend populair. Dit bevestigt weer wat Wilson zegt, het is DE epidemie van tegenwoordig. Ik wil het boek trouwens zelf gaan aanschaffen, het is zeker het geld waard.

 
Ik heb net naar de vragenlijst gekeken op http://www.adrenalfatigue.org/take-the-adrenal-fatigue-quiz en ja, ik herkende alles, een ding sprong er heel hard tussen uit, namelijk: "I have tenderness in my back near my spine at the bottom of my ribcage when pressed."

8O hoe vaak heb ik daar al last van gehad! Bij mij is het geen tenderness maar gewoon pijn en ik hoef niet eens erop te drukken.

Ik zit al minstens een uur achter pc te lezen (fysiek dus rustig). Net masseer ik beide plekken zachtjes en ik merk dat ik begin te zweten, ik voel de druk van de schilklier op mijn keel en druk in mijn voorhoofd en achterhoofd(naar de nek toe). Als ik zou doorgaan vermoed ik dat dit allemaal nog sterker zou worden en dat ik mezelf tot flauwvallen zou kunnen brengen.

Overdijf ik? Beeld ik me dit in? 8O

 
Ik heb duidelijk door op deze plekken te masseren hoofdpijn en nekpijn geprovoceerd + beetje misselijkheid en pijn in de ogen (?). Ga maar nu even liggen en dan buiten wandelen. Geen kracht meer voor lezen.

 
Wat een interessant forum is dit! Ik was hier al eens eerder geweest en zat gisteravond ontspannen wat onderwerpen te lezen die me aanspraken tot ik toch eens wat meer over die bijnieruitputting wilde weten.

De info daarover raakt me enorm. Om een lang verhaal kort te maken: boek besteld en begonnen aan het e-book van Mike. De test gedaan, geen verwonderlijke uitslag, duidelijk verhaal.

Mijn verhaal: diagnose ME(/CVS), al 27 jaar min of meer ziek. Tien jaar geleden enorm opgeknapt van een voedingssupplement met zink, mangaan en de actieve vorm van vitamine B6. Nooit volledig hersteld, wel kwetsbaar gebleven en uiteindelijk teruggevallen.

Ik wil niet te vroeg juichen, maar dat ik hier iets mee moet, weet ik 100% zeker. Bedankt voor alle interessante informatie hier.

 
Dakota,

welkom dan maar en wie weet gaan we meer van je horen?

Ik hoop in ieder geval dat het je iets gaat brengen, een betere gezondheid zonder vermoeidheid bijvoorbeeld.

Lia

 
Dakota, als je veel info gerangschikt wilt lezen, kijk dan ook eens op de site van poekie: www.voedingisgezondheid.nl

Goed dat je hier beland bent.

 
Hoi ,

Zojuist de test gedaan hoeveel procent bijnieruitputting zou hebben...het hoogst is 132 en ik heb schrik niet...267 HELP hopelijk ben ik nog te redden.

Wel heftig hoor.

Dus een ieder die eet en drink tips voor mij heeft ik hoor ze graag

Liefs,Coco

 
ik heb het boek bijna uit, wat heb ik veel geleerd,uit de test bleek dat ik in het verleden een ernstige vorm,nu nog een matige vorm van bijnieruitputting heb, dit dankzij gezonde voeding, ik ben sinds +/_ 2 jaar zelf op onderzoek en begonnen met gezonde voeding,dit eigenlijk in eerste instantie wegens al jarenlange darmproblemen.

nu na het lezen van het boek wil ik heel graag de producten van Dr wilson aanschaffen, kan je ze ergens in Nederland of België kopen?

ik weet dat ze niet goedkoop zijn, maar wat ik ook uit het boek leerde is dat je niet zomaar om het even een supplement moet nemen

uit het boek;

vitE het is belangrijk om het juiste vitE (tocoferol) supplement te kiezen, de meeste vitE supplementen die in de natuurwinkel en supermarkt verkocht worden zijn in de vorm van d-alfa-tocoferol

Ofschoon dit een natuurlijke vorm van vitE is, is het slechts een fractie van het hele vitE complex

Het is het goedkoopst om te maken en daarom niet verbazingwekkend dat de meeste bedrijven dit soort vitE promoten.

De vitE die noodzakelijk is voor de regeneratie van de bijnieren is echter een supplement van gemixte tocoferolen met een hoog gehalte aan Beta-tocoferolen

Recente studies hebben laten zien dat een teveel aan d-alfa-tocoferolen eigenlijk beta en andere tocoferolen onderdrukken

ik heb wel een vitE gevonden die gemixte tocoferolen bevat, maar is dat dan ook de juiste verhouding?en de prijs is ook niet mis €32,dan heb ik nog maar 1 van de aangeraden supplementen, daarom denk ik dat je uiteindelijk beter af bent en waarschijnlijk nog goedkoper, met de producten van Dr Wilson

dus wie weet hoe en waar ik ze kan bestellen?

 
hoi Paula,

je zou rode palmpitolie van Aman Prana kunnen kopen, daar zitten volgens mij alle componenten vit. E. in, in zuivere vorm, puur natuur dus. Die pot kost ws iets van 11 euro. Dus veel goedkoper en pot vol echte vit. E

 
ik heb nog een pot e met gemixte tocofecerolen staan

mag je wel goedkoop overnemen, mai lme maar op djcat53apenstaartjeyahoo.ca

 
hallo Marijan, dit is wat ik kan vinden

INGREDIËNTEN RED PALM

Bio extra vierge rode palm olie 100%. Puur en verder niets. Amanprana verhoogt de voedingswaarde van je gerechten. Een beetje gezonde vetten bij alle gerechten verhogen de opname van de vitaminen A, D, E, K en vele levensnoodzakelijke voedingsstoffen.

wil dit dan ook zeggen dat er vit E inzitten, heel verwarrend allemaal

als je gaat zoeken naar vitE zijn het allemaal -d-alfa-tocoferolen

toch belangrijk zie je wel om je er eens in te verdiepen, want als ik dan toch mijn geld uitgeef dan liever de beste middelen ;-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.739
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan