Bijnierextracten: welke zijn er en wat is de beste dosis?

wimeer

New member
Voor mezelf sprekend: ik gebruik Adrenal Glandular, 1 per dag morgens.
Maar ik heb ernstige (extreme) bijnieruitputting. Is dan 1/dag voldoende?

Welke extracten zijn goed en welke dosis is aangewezen als men:
1) milde uitputting heeft (de meeste mensen)
2) grote tot extreme uitputting heeft (ik bv)

Dit naast natuurlijk het GAPS(plus) dieet en de andere maatregelen om de bijnieren te helpen herstellen.

Jullie feedback?
 
Als je geen opgejaagd gevoel krijgt van de adrenaline die zich in de Adrenal Glandular bevindt, zou je het kunnen ophogen.

Ik gebruik adrenal cortex van Thorne, welke krachtig is en geen adrenaline bevat. Je moet dit zien als bouwstoffen om je bijnieren weer te laten herstellen. Je kan geleidelijk (1 x per week verhogen bijv.) opbouwen tot 1000 mg per dag. Niet na 16.00 uur innemen. Wordt dan wel duur, want de capsules bevatten 50 mg per stuk:
http://eu.iherb.com/Thorne-Research-Adrenal-Cortex-60-Veggie-Caps/18706

Temperatuur bijhouden om te zien hoe het je bijnieren (en eventueel schildklier) vergaat:

http://www.drrind.com/therapies/metabolic-temperature-graph

Stabielere gemiddelde temperaturen van dag tot dag geven aan dat je bijnieren sterker aan het worden zijn.

Mark
 
Weinig reacties verder.

Je kan blijkbaar ook gewoon orgaanvlees uit de diepvries gebruiken, dus de bijnieren van de koe, het varken of het schaap.
 
Misschien komen er geen reacties omdat hier al meerdere topics over zijn die meer dan voor zichzelf spreken. Telkens een nieuw topic openen is m.i. alleen maar forumvervuiling.
Een zoekopdracht naar het juiste topic, deze lezen en vervolgens je dan nog bestaande vragen stellen is informatiever voor jezelf en anderen geïnteresseerden dan telkens maar weer een nieuwe bal (die zeer op de oude lijkt) op het veld gooien.
 
Nee, want het was ook de enige reactie.

Maar Heksje heeft gelijk, ik ben dit forum op diverse onderwerpen ah uitpluizen.
 
Beste Allemaal,

Na een paar testen bleken mijn bijnieren toch niet zo uitgeput te zijn vandaar dat ik me richt op goede voeding ipv extracten.
Voor liefhebbers heb ik de volgende extracten staan: NutriCology Adrenal Natural Glandular 150 Vegcaps (-3) Thorne Adrenal Cortex 60 Vegcaps (-2) en Millepertuis Bio Sint Janskruid 120 capsules (-1)
De prijs komen we altijd uit.
 
Ik werkte voorheen met adrenal cortex maar ben begin vorig jaar overgestapt op (het werken met) de supplementen van Exendo.
Afhankelijk van de mate van uitputting (mate van burn out) zjin er verschillende producten in te zetten: MOR phase, magnesium optimum, MNDA relief, Rosmariunus optimum/
Ik zie goede resultaten bij vermoeide bijnieren icm met een vertraagde of versnelde schildklier.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan