Bijnieren

Jeannette

New member
Dag meneer Donkers. Dinsdag was ik met mijn vriendin (van Kleikracht) :wink: bij een slachthuis waar we een geslachte koe hebben ingepakt. Op de vraag of we de bijnieren mochten zien kregen we het volgende verbazend antwoord. Een koe heeft GEEN bijnieren!!!

De vraag kun je wel bedenken denk ik :wink: Ghanese groeten Jeannette

 
Na 2 seconden op Google :

Wanneer de koe angst, schrik of pijn heeft, zal het hormoon adrenaline gevormd worden in de bijnieren. Dit hormoon wordt dan afgegeven aan het bloed

 
Adrenal en Adrenacomplex zijn supplementen gemaakt van de bijnieren van runderen. Ze weten daar duidelijk niet waar ze over praten!

Mike

 
Wij stonden ook helemaal verbaasd te kijken. Nog eens vragen. De nieren erbij gehaald. Nee niets te vinden. En nee daar hadden ze nog nooit van gehoord. We hebben niet de goeie vraag gesteld, maar dat maken we een volgende keer weer goed. Nu nog even vragen waar precies de bijnieren zitten bij een koe. Dat ze ze heeft is duidelijk, dat had je al vertelt Mike. Dat wordt lachen de volgende keer.

 
Ik koop vaak een heel groot stuk niervet waar de nieren nog bij zitten maar daar heb ik nog nooit de bijnieren bij kunnen ontdekken.

Ik heb wel eens gehoord dat de bijnieren van iets oudere koeien niet mogen worden verkocht om veiligheidsredenen. Of misschien eet ik ze er gewoon per ongeluk bij op samen met de nieren?

 
@Pike,

Niervet is heerlijk. Deze week weer gekocht en gesmolten.Heerlijk en zeker de kaantjes ervan.Verder heb ik nog een gedeelte niet gesmolten maar eet ik gewoon met de rest van mijn eten.Bijnieren zaten er nooit bij.

Hoe dan ook ....fat rules the day.

ad

 
http://www.docstoc.com/docs/77133398/En-rine-Glands-of-Cow

http://s475.photobucket.com/user/vlhale/media/Pathology/IMG_4763.jpg.html

Ze zitten er toch echt.

 
Ad,

Wat doe je met de kaantjes? Doe je die ergens doorheen of eet je die zo op?

 
Ik eet de kaantjes met de lepel of strooi ze over mijn eten.Is het jullie al opgevallen dat ik niet zo culinair onderlegd ben? :D

ad

 
Op dit moment is mijn vriend een kip in de pan aan het hakken, en hij heeft de nier eruit gehaald. Zou het ook zin hebben een kippennier op te eten? Het lokt me niet aan, vandaar dat ik het even vraag :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan