Bijnieren testen

G

Guest

Guest
Tijdens het zoeken naar teststrips om MSG/E621/Ve-tsin op te testen, kwam ik het volgende tegen:

Bijnierfunctie urinetest

Iemand ervaring hiermee? Is het betrouwbaar, m.a.w. slaat het ergens op of is het niet de manier om het te testen?

 
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar?iemand hier?.

en misschien een gekke vraag:maar kan een mens geboren worden met uitgeputte bijnieren??

ik vraag me dat af omdat ik heel graag in boerenklootjestaal wil weten waarom mijn meisjes dus die aandoeningen van ppd-nos en adhd hebben.kan ik daar nog wat mee heb dus die H202(3%)in huis,maar ja en nu??zij gebruiken elke dag

rauwe melk met yoghurt en bio diksap

zuurdesembrood met dikke laag rauw melkse boter

2capsules levertraan met boterolie

spiruella en chlorella totaal 4gr

2x bio fruit en ook een groene smoothie

en een biologische warme maaltijd

kan ik nog meer voor hun gezondheid doen??moet zeggen dat de aandoening niet minder wordt door het goede eten,jammer genoeg.

er zal wel iets niet goed gaan of wat denken jullie???????????

 
Je kunt volgens mij zeker geboren worden al met uitgeputte bijnieren. En heb geduld, het gaat echt niet binnen een paar weken beter. Het lichaam heeft veel tijd nodig, ook met kinderen.

En waarom jou kinderen deze problemen hebben? Dat kan van alles zijn, hoe was de ontwikkeling in de baarmoeder, hoe was hun darmflora(hebben ze borst gehad), vaccinaties?, gif in voeding/lucht?.

Krijgen ze genoeg dierlijke vetten binnen?

 
dirtsa,ik weet dat mijn oudste van 10 erg onrustig was in de baarmoeder,zij heeft dus adhd de ander van 7 heeft dus ppd-nos heel stil in de baarmoeder.

de oudste heeft geen borst gehad.

jammer genoeg lukte dit echt niet ik was van kaart zij ook, na een heeele lange bevalling.

de jongste heeft heel veel borstvoeding gehad.echt ik had zoveel joh, ik kon heel nederland wel voeden.

maar door een drukke oudste dochter,manlief werkte in buitenland was mijn voeding helemaal weg na 4maanden.

vaccinaties hebben ze wel allemaal gekregen.en ik heb echt heel gezond geleefd in mijn zangerschap althans dat dacht ik gebruikte dus weing goede dierlijke vetten wel die stink margerine,ik heb ook nog gerookt SCHAAM SCHAAM dacht toen, 3peukies ken geen kwaad.NU WEL GESTOPT HOOR 3 JAAR AL

als ik het over zou moeten doen dan had ik het anders gedaan.

maarja dat is koffiedik kijken.

jammer,jammer daar zal dus toch de fout liggen,ik heb last van het struisvogelsyndroom.

JE KOP IN HET ZAND STEKEN.

 
Hoi Vrijsuiver, in elk geval weet ik wel dat je ook thuistesten kan doen om vast te stellen of je bijnieruitputting hebt: deze testen staan ook in het boek van Wilson over bijnieruitputting.

Quote:
Default Tests for Adrenal Fatigue You Can Do At Home

In Dr. Wilson's book, Adrenal Fatigue , he lists 3 tests you can do at home to help determine if you have Adrenal Fatigue (or Burned Out Adrenals, as Dr. S calls it). This might be helpful for those who can't afford a Cortisol test.

Test #1: Iris Contraction Test

Equipment required: chair, small flashlight, mirror, a watch (with a second hand), and a dark room.

In a darkened room, sit in a chair in front of a mirror. Holding the flashlight at the side of your head, shine it across one eye (not into the eye). Watch what happens in the mirror.

You should see your pupil contract immediately after the light hits the eye. The pupil will normally stay contracted, but if you have adrenal fatigue, the pupil won't be able to hold its contraction and will dilate. This dilation will take place within 2 minutes and last for about 30-45 seconds before it contracts again. Time how long the dilation lasts and record it along with the date. Retest monthly as it serves as an indicator of recovery.

Test #2: Blood Pressure Test

If your blood pressure drops when you stand up from a lying position, this almost always indicates low adrenals. This can be measured with a blood pressure gauge (a sphygmomanometer), which you can buy at a drug store. Make sure to purchase the type that doesn't require a stethoscope to take your blood pressure.

Make sure to do this test when you are well hydrated or it could give you a false positive. Lie down quietly for about 10 minutes, then take your blood pressure (while still lying down). Then stand up and measure your blood pressure immediately upon standing. Normally blood pressure will rise 10-20mmHg from standing up. If your blood pressure drops, you likely have adrenal fatigue. The more severe the drop, the more severe the adrenal fatigue.

Test #3: Sergent's White Line

This is only present in about 40% of people with Adrenal Fatigue, but if the test is positive, it's a "slam dunk" confirmation.

With a ballpoint pen, take the cap end of the pen and lightly stroke the skin on your abdomen, making a mark about 6" long. Within a few seconds, a line should appear. In a normal reaction, the mark is initially white, but reddens within a few seconds. If you have Adrenal Fatigue, the line will stay white for about 2 minutes and will also widen.


http://forum.lowcarber.org/showthread.php?t=117152

 
Wow, bedankt Lievergezond. Dat is wel een hele goede set van aanwijzingen, die a. iedereen kan doen, b. redelijk betaalbaar/haalbaar zijn.

 
Lola, het was niet mijn bedoeling dat je je schuldig gaat voelen hoor. Juist niet...meer, dat je gewoon niet weet waar het aan ligt. het enige wat je kunt, is waar je al mee bezig bent. En dat is er nu proberen achter te komen hoe je je kinderen het beste kunt helpen. petje af hoor.

Ik denk dat het minderen van koolhydraten, de suikers zoveel mogelijk schrappen, lekker roomboter gebruiken, kokosvet, zuurdesembrood, lekkere bouillons, dan heb je al een heel goed begin hoor. (liefs rauwe melk ook natuurlijk, als je kunt krijgen: biest, om pap van te koken of in de pannenkoek.Biest komt het dichts bij borstvoeding)

 
Lola, magnesium rijk voedsel als aanvulling en zoveel mogelijk in huis schrappen wat giftig is zoals teflon pannen, plastic(monomeren en weekmakers etc.) trouwens waar koop jij de rauwe roomboter. Ik ken zo'n vijf tot tien adressen maar geeneen van deze zijn biologisch. Vind ik wel jammer omdat vaak de koeien nooit buiten komen en er kunstmest wordt gebruikt en veel krachtvoer en de koeien krijgen ook veel mais wat niet natuurlijk is.Ik correspondeer met alle boeren roomboter makers dus die rauw melkse Leidsche boter.

Mischien moeten we het zelf van biologische melk gaan maken.

 
dirtsa, je gaf mij geen schuldgevoel hoor, dank je wel voor je berichtje.

Haydarpasa de boter en melk komt vanaf de boerderij de beekhoeve uit kamerik ze hebben een website.google maar is,

gr lola

 
deze boerderij is wel biologisch ze maken de boter zelf,ze worden gevoerd op dit moment met kuilgras.en 5%krachtvoer.

gr lola

 
En ik heb overal naar biologische rauwmelkse roomboter gezocht. Dank je voor jullie tip.Ga meteen heel wat bestellen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.675
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan