Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb deze video ook geplaatst onder topic Zionisme, maar vanaf 32:30 tot aan het eind komt er interessante info voorbij voor christenen of voor atheisten die geinteresseerd zijn in theologie vanuit een historisch perspectief.
Hier wordt beargumenteerd dat Jezus niet gestorven is aan het kruis om uit de dood te herrijzen, maar dat hij schijndood was en zijn kruiziging heeft overleefd. Hij zou oostwaarts hebben getrokken en daar zijn leer tot aan zijn oude dag verder hebben verkondigd. Zo is er een stam in Kashmir die zichzelf christelijke moslims noemen en die beweren de leer van Christus te volgen zoals deze door hem werd verkondigd.
Er is bewijs van mensen die kruisingen hebben overleefd, ondanks het feit dat ze veel langer aan het kruis hingen dan Jezus. Deze straf was nl. bedoeld om een langzame dood te sterven. Een ware profeet kan geen vervloekte dood sterven en Jezus was niet vervloekt. MAAR ZO ZAGEN DE FARIZEEERS HEM WEL! Hebben we hier te maken met subjectieve JOODSE geschiedschrijving die geen recht doet aan de werkelijkheid? Eerder in dit draadje heb ik al diverse keren betoogd dat het concept van een mensenoffer, in het verlengde van dierenoffers, JOODS is en niet christelijk.
Wat was de functie van profeten? Deze kwamen als een CORRECTIE voor groeperingen/volken die spiritueel waren afgedwaald en zich niet meer aan Gods wetten hielden of deze op materialistische wijze interpreteerden voor politieke doeleinden. Zoals de Farizeeers, die toen al een nationalistische etnostaat genaamd Israel nastreefden. Christus kwam om hen te herinneren aan de ware leer van God en het joodse geloof op basis van de 10 geboden. Dit werd deze 'lastpost' echter niet in dank afgenomen, wat heeft geleid tot een beschuldiging van een 'valse profeet' die gekruisigd diende te worden omdat hij 'vervloekt' was.
Verder beweren ze in deze video dat het christendom nooit bedoeld was om een wereldwijde aanhang te krijgen, maar om de Israelieten terug te krijgen op het juiste spirituele pad. Deze stammen waren verspreid over diverse wereldwijde locaties, maar het was nooit de bedoeling om niet-joden te bekeren, enkel joden die afgedwaald waren van de ware leer. Islam als universele leer zou hierop een uitzondering vormen. Christus voorspelde dat de 'geest van de waarheid' nog moest komen, wat door de heren aan tafel wordt gezien als een profetie dat Mohammed als profeet nog zou verschijnen. Het zou Mohammed zijn die de waarheid nog zou verkondigen die Jezus niet had onthuld.
Of je je hierin kan vinden is aan jou. Waarom ik dit hier onder de aamdacht breng is omdat ik al eerder tot de conclusie was gekomen dat islam de meeste overeenkomst vertoont met het vroege christendom. Volgens deze heren is het vroege christendom hetzelfde als het oorspronkelijke jodendom en is het alleen maar christelijk omdat Christus de joden hieraan probeerde te herinneren. M.a.w. moslims zijn christelijker en joodser dan moderne christenen en joden! Dit stemt weer overeen met het beeld van overwegend moslims, maar ook vredelievende christenen en joden, die Palestina bewoonden voordat de Zionisten de boel overnamen en iedereen die zich tegen hun kolonisatie verzette probeerden uit te moorden of etnisch te zuiveren. Volgens deze tafelgasten was het de bedoeling dat het jodendom zou opgaan in de islam omdat islam een correctie is, een terugkeer naar de oorspronkelijke joodse leer van Moses.
Let wel, deze heren geven ruiterlijk toe dat ook moslims zijn afgedwaald van hun ware leer! Volgens hen is het lot van iedere groep of volk die zich afkeert van God dat ze vervallen in menselijke kolonisatie en slavernij als straf voor hun ongehoorzaamheid. Al met al zeer interessant als je het mij vraagt.
Mike
Niet in dit leven ben ik bang.Dat zou kunnen. Als de lijkwade van Christus is geweest, dan is de datering vaag: de eerste eeuw. Hij was 33 toen hij stierf. Zelfs als hij 100 jaar is geworden, dan valt dar nog binnen de eerste eeuw, want dan zit je op 67 jaar na Christus. Het feit dat de lijkwade sporen van geseling plus het dragen van een doornen kroon laat zien sluit niet uit dat hij aan ouderdom is gestorven, want deze littekens draag je een levenlang mee. Er zouden echter ook bloedvlekken op te zien zijn, wat mogelijk wel duidt op dood door kruisiging. De lijkwade werd aanvankelijk aangetroffen in Frankrijk, maar belandde uiteindelijk in Turijn, Italie, als katholiek relikwie. We zullen het nooit met zekerheid weten, denk ik.
Mike