Bij de tandarts geweest

Gadsie

New member
Ik woon nog bij mijn ouders (ik ben 15 jaar) en ik moet perse van ze naar de tandarts. Opzich denk ik dat dit geen probleem hoeft te zijn zolang ik geen gaatjes enzo heb. Vanaf ongeveer een half jaar geleden eet ik heel gezond: eieren, vlees, wat groente, rauwe kaas etc. De afgelopen maand ongeveer is daar nog blue ice cod liver oil en rauwe melk bijgekomen en de tandarts vond dat ik "niet heel goed gepoetst had" in tegenstelling tot voorgaande jaren! Terwijl ik toen zo ongelooflijk slecht at. Ik vind dit een beetje frusterend omdat ik zo mijn best doe voor en gezond gebit en dat het niet werkt (volgens de tandarts (ik heb er overigens niks over verteld). Nouja, misschien moet ik maar wat minder bananen eten. Ze heeft ook zo'n "laagje" aangelegd op 2 kiezen. Ik weet hier niks van maar dit zal vast wel op een manier schadelijk zijn? Zoja, kan ik dit laagje dan op een 1 of andere manier verwijderen?

 
Snap ik. Alleen heb ik veel calorieen nodig voor mijn krachttraining en bananen zijn goedkoop. Wat ik alleen niet snap is dat nu ik een pak koekjes en een liter ice tea per dag heb vervangen door bananen, m'n gebit iets slechter is geworden.

 
Een laagje dat is ws een laagje kunsthars of een laagje fluoride-houdend cement. Het laatste geeft meer nadelen dan voordelen. Misschien is het iets met je ouders te overleggen, voordat je weer gaat en ze weer iets doen. Er zijn ook tandartsen die geen fluoride gebruiken.

 
Gadsie,

Jij bent nieuw hier en nog jong en ik wil je wereldbeeld en zelfbeeld niet meteen omver schoppen, maar krachttraining is pure stress voor je lichaam! Er is hier op het forum al e.e.a. over te doen geweest, zoek het maar na.

Mike

 
@Mike

Als ik twee of drie keer in de week een uurtje fitness, zie je dit dan ook als krachttraining?

 
Ligt eraan wat je in die fitness-ruimte allemaal doet. Waar je ongetwijfeld niet bij stilstaat is dat in een gezamenlijke ruimte waarin iedereen zweet, hijgt en puft er al snel een zuurstoftekort ontstaat, omdat je door de verhoogde krachtsinspanning een grotere behoefte aan zuurstof krijgt. Jij en al die anderen! Daarnaast zul je in een fitnessruimte al snel kiezen voor anaerobe vormen van lichaamsbeweging. Dat is dus dubbel zuurstoftekort! Klink dit je allemaal nu nog zo gezond in de oren?

Mike

 
Ik doe 3x per week een uur krachttraining. Ik voel me een stuk energieker dan toen ik dit niet deed. Ook denk ik dat mensen vroeger (echt vroeger vroeger) redelijk vaak zware dingen moesten tillen (jagen etc.)

persoonlijk denk ik dat krachttraining die kort en krachtig is, en waarbij je jezelf genoeg rust geeft, erg positief kan zijn voor je gezondheid. Maarja, ik ben ook maar een enkel persoon he :)

Ik heb bijvoorbeeld nooit last van spierpijn (wat zou onstaan door zuurstoftekort tijdens het trainen, iig dat heb ik op school geleerd)

@thijs, is er een manier om de soort te herkennen?

 
Zware dingen tillen (prooidieren) deed men gezamenlijk en gebonden aan een stok. Verder kwam het tillen neer op een kind ten tijde van gevaar en een bos hout om vuur mee te maken. Valt dus reuze mee! De energie die het jou geeft is afkomstig van adrenaline, een stresshormoon!

Mike

 
Je voelt je ook lekkerder na het trainen door de endorfines die aangemaakt worden tijdens zware inspanning om de gevolgen van die inspanning niet te voelen en het langer vol te houden. Het is een systeem dat voor noodgevallen is bedoeld.

Bewegen is wel goed, maar matig. Een wandeling van een uur, lekker doorlopen, maar niet meer dan dat en vooral buiten, dat heeft naast de extra zuurstof nog een extra kwaliteit, meer in het subtiele. Wandelen is erg goed voor de bloedsomloop in je benen, er zitten in de aderen waar het bloed door terug stroomt richting het hart terugslagklepjes, waardoor als je loopt het bloed een extra zetje krijgt. Zwaar gebonk zoals bij de meeste hardlopers die op hun hielen landen, overbelast die klepjes.

Krachttraining kan ook gemakkelijk tot overbelasting leiden, b.v. in de aderen, de rug enz. Zwaar tillen altijd alleen op de juiste manier doen en zo min mogelijk. Het lichaam is veel meer gebaat bij lichte bewegingen, lopen, dansen, beetje fietsen.

Tanden poetsen kan je doen met KZZ en H2O2 3%. Als je steeds beter volgens WAPF gaat eten, zal je steeds minder tandsteen krijgen omdat je lichaam in balans komt. Het is mooi dat je er al op je 15e bij bent, het herstel gaat dan vlotter. Je zou het laagje op de kiezen kunne laten verwijderen, b.v. bij een biologische tandarts.

 
Over dat krachttraining ga ik later nog wel eens verder, ik let erg goed op m'n houding en ik vind het erg om sterker te worden.

Wat is KZZ?

 
Vergeet je nu een woord, of vindt je het echt erg om sterker te worden? Overigens, door te eten volgens WAPF worden je weefsels vanzelf gezonder en sterker, je botten, spieren en zelfs vet voelt allemaal steviger aan.

KZZ is hier geheimtaal om nieuwelingen lekker nieuwsgierig te maken :lol:

Het betekent keltisch ZeeZout. Kijk maar eens rond op het forum hoe gezond dat voor je is.

 
Himalayazout is half op weg. Er zitten wel heel veel mineralen in, maar het kent niet de warde van KZZ, dat niet alleen nog meer mineralen bevat, maar ook beter past bij de mens, het komt met een kleine omweg zo uit de oceaan. Daarbij bevat het veel meer jodium dan Himalayazout. Het werkt versterken en genezend, zelfs hoge bloeddruk gaat erdoor omlaag (dan wel in samenhang met de rest van het organisme dat er erg van profiteert).

 
gaan jullie allemaal trouw naar de tandarts toe?

ik ben nu een jaar niet geweest, het voelt nog goed.

ik zit te twijfelen Zal ik nu wel of niet de tandartsverzekering doen, of toch een goedkope.

stel dat ik bv naar die second opinion tandarts ga wordt daar iets van vergoed?

 
hoi Sheila, ik was ook niet meer naar de tandarts sinds misschien anderhalf jaar inmiddels.

Ik had geen tandartsverzekering afgelopen jaar en het voelt nog steeds goed.

Anders kun je misschien nog dit overwegen?

Ik las ergens dat de second opinion tandarts nog wel zenuwbehandelingen doet.

Voor een alternatieve tandarts kan ik het persoonlijk niet zo goed plaatsen eigenlijk overigens.

 
filmpje gezien, nu ik weet niet of ik me zo zou laten behandelen jij?

 
Hoi Sheila, het was een grapje.

Maar op de 1 of andere manier word ik er rustig van.

In feite wordt het vak van tandarts op deze manier weer een beetje tot de proporties teruggebracht die het verdient vind ik: restaurateur.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan