bewaren van rauwmelkse kefir

G

Guest

Guest
Ik heb via leefbewust kefir in poedervorm gekocht. Heb dit toegevoegd aan rauwe melk en heb zo met succes een aantal liters gemaakt. Maar nu ben ik vergeten om op tijd nieuwe rauwe melk te bestellen (hofwebwinkel). Ik zit nu met een halve liter kefir die eigenlijk wel echt op moet, maar hoe kan ik dan dat beetje kefir bewaren wat ik eigenlijk in een nieuwe fles had moeten overgieten? Nieuwe rauwe melk krijg ik pas aankomende vrijdag.

 
ik bewaar mijn kefirbolletjes altijd in een potje kefir in de koelkast dan werkt hij niet echt maar staat te rusten

 
volgende keer 2 potten melk extra kopen en invriezen, heb je altijd wat om op de plantjes te doen.

Ik begrijp dat de plantjes eruit moeten omdat de kefir "klaar" is.

In nood zou je melk uit de winkel kunnen halen en erop doen tot vrijdag, weg spoelen en dan weer rauwe??

 
Tip 1, overstappen op het plantje in plaats van de poeder. Het plantje is beter te bewaren. Ik zou de fles in de koelkast zetten en hopen dat hij vrijdag nog goed is om de volgende mee door te starten. Je kan ook bio-melk in de winkel kopen en daarmee doorstarten.

 
Als het poeder op is zal ik overstappen op het kefirplantje, maar dat zal nog wel even duren want ik heb nog wel wat zakjes liggen. Ik heb biologische volle melk gekocht en het daarin gedaan.

Bedankt voor jullie hulp :) .

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan