Bestuur 'de wereld' met deze 10 regels (wetten)

En natuurlijk moet gifvrij een wet zijn anders zie je wel wat er nu gebeurd, alles is gif. En wij met 7 miljard zijn de controleurs.

je kan niet van de kelder op de zolder springen.
Eerst de boel vrijlaten en stomme wetten opschorten en dan dan 5 of 10 jaar eens kijken of het de gewenste kant op gaat. En als de consument met zijn portemonnee beslist, krijgt die wat hij wil.
En waarom zegt ik dat van die kelder? Wij zijn ook niet gifvrij, wel gifarm. Wij werken samen met een van de vooruitstrevenste bollenboer. Gifvrij? Dat is echt een utopie op dit moment. Gifarmer lukt wel hier al heel goed en we gaan denk ik op gifarm uitkomen. Maar gifarm is niet gifvrij. En daar moet je je ook niet zo druk over maken. Wij maken puike melk ondanks al onze misstappen. De basis moet oke zijn, niet als dat regelgeneuk.

En jij als fransman Henk, hoeveel wijn wordt er toevoegingsvrij gemaakt? Ik heb wel eens gehoord van 0%.
De boerensector wil ook graag regelarm boeren.
Ik zeg , niet sturen, het gaat vanzelf wel goed.
In al die leegstaande stallen komen straks weer kleine boertjes. Boertjes met een melktap/ vleesverkoop/...., die precies gaan maken wat de voorloper consument wil.

Het volk heeft straks ook niet alles te vertellen. Anders zouden we per stemming nog de republiek weg kunnen stemmen!
 
Dit is een mooi artikel: https://www.melkvee100plus.nl/Artikelen/Buitenland/2019/7/Amish-Farmers-melken-met-belemmeringen-446785E/
Kijk eens waarneer zij zich succesvol noemen. Dat moeten we weer prediken op scholen, dat soort waarden.
En niemand die meer naar die 24 jarige hoer wil Mike, want dat is niet eervol. Probleem opgelost
 
Biologische wijnteelt maakt gebruik van 'Bourgondische pap' (kopersulfaat). Dit is extreem slecht voor de bodem! Biologisch fruit wordt wel degelijk met gif geteeld. Idem met 'door de SKAL toegestane bestrijdingsmiddelen' die gebruikt worden voor groenteteelt. Als de consument door ongedierte aangevreten producten met de wormen en slakken er nog in accepteert, plus een hogere kostprijs omdat een deel van de oogst reeds is opgevreten, kun je pas echt spreken van 'biologisch'.

Mike



 
zolder springen.
Eerst de boel vrijlaten en stomme wetten opschorten en dan dan 5 of 10 jaar eens kijken of het de gewenste kant op gaat. En als de consument met zijn portemonnee beslist, krijgt die wat hij wil.
En waarom zegt ik dat van die kelder? Wij zijn ook niet gifvrij, wel gifarm. Wij werken samen met een van de vooruitstrevenste bollenboer. Gifvrij? Dat is echt een utopie op dit moment. Gifarmer lukt wel hier al heel goed en we gaan denk ik op gifarm uitkomen. Maar gifarm is niet gifvrij. En daar moet je je ook niet zo druk over maken. Wij maken puike melk ondanks al onze misstappen. De basis moet oke zijn, niet als dat regelgeneuk.



Ik denk ook dat er vanuit de boeren zelf al steeds meer verbeteringen plaatsvinden om gifarm te produceren. Zeker als de consument interesse heeft in deze producten. Er wordt dan ook ongetwijfeld onderzoek gedaan naar steeds onschadelijkere bestrijdingsmiddelen zoals bijvoorbeeld fipronil. Hierin is de vrije markt, zonder te veel regels een goed medium om te zorgen dat deze ontwikkeling ook winstgevend is voor de boer. Alles op vrijwillige basis.

Ik vraag mij wel af hoe de vrije markt er voor kan zorgen dat er geen overschot ontstaat? Moeten boeren een kartel vormen, onder een bepaalde prijs niets leveren?
 
De vrije markt lost alles vanzelf op. Een overschot is niet rendabek, dan moet je tegen dumpprijzen gaan verkopen. Het is dan verstandiger om te downsizen en een product met betere prijs-kwaliteitverhouding te vervaardigen. Andersom levert de vrije markt ook ruimte op voor groei/uitbreiding, maar het aanbod zal altijd in evenwicht zijn met de vraag.

Mike
 
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier toch nog wat aanvullingen:

Betaalbare of zelfs gratis medische/psychische zorg dient in de nieuwe wereld ook een grondrecht te worden. Deze is uitsluitend gereserveerd voor geboren of genationaliseerde Nederlanders.

Het leger mag niet op Nederlands grondgebied ingezet worden tegen de eigen burgers, hun taak is de burger juist te beschermen. Dit dient hoe dan ook een BINNENLANDS leger te zijn, dus geen VN-leger of EU-leger dat aangestuurd wordt uit andere landen of gebieden. Idem voor de politiemacht. En ook de politie dient de Nederlandse burger te beschermen en mag slechts gewelddadig ingrijpen indien er sprake is van vandalisme of andere vormen van geweldpleging en/of vernieling door burgers. Dit politiegeweld dient proportioneel te zijn t.o.v. het vergrijp. Agenten zijn te allen tijde verplicht zich te kunnen legitimeren aan burgers en ME dient een duidelijk leesbaar en uniek rugnummer te hebben, dat ook zichtbaar is op de voorkant van hun kleding en op hun helm.

Kartelvorming dient te worden tegen gegaan door de overheid om het MKB een eerlijke concurrentiepositie te geven op de vrije markt.

Ik zal vast nog wel op nog meer ideeen komen. Laten we gewoon door blijven denken met z'n allen!

Mike
 
bestuurders mogen best enige bescherming hebben omdat ze hun nek uitsteken, maar verder zijn ambtenaren |(even wat breder)(dus ook nvwea-ers) verantwoordelijk voor hun daden en kunnen daarvoor afgerekend worden.
 
Alles wat niet natuurlijk is bij grondwet verbieden te beginnen met pharma and de chemie sector.
Dat betekent dus dat je per direct bewust gaat worden wat je in je mond stopt kwestie van oorzaak en gevolg.
Nu sterven er ook vele mensen aan de gevolgen van bovenstaande sectoren.
Schoon schip maken heet dat en dus met een schone lei beginnen.
 
Hebben we ook niet op een of andere manier recht op een stukje aarde?
Ik bedoel nu moet je grond kopen terwijl de aarde van iedereen is. Hoe dit in te vullen weet ik niet precies.
 
wellicht dat grond ook goedkoper wordt als alle idiote regels eraf gaan Johnny. Ik denk trouwens dat de groep die hier behoefte aan heeft klein is. Kijk maar naar de tuinen van de meeste mensen, volop tegels en grind.
Maar voor de mensen die er wel behoefte aan hebben, zou het makkelijker moeten zijn. En dat is natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten. Als ik de dure auto's van een hoop mensen zie, hun designer spullen en hun vakanties, wah, dan is er best wel wat ruimte.
Mijn vader heeft de tijd meegemaakt dat je vee vanaf okt overal vrij mocht weiden. Toen dat stopte gingen de producties van het land omhoog. Want blijkbaar was het dan ook normaal om de oogst van de buurman op te vreten.
Dus ik wil op eigen land waar we al decennia krom voor liggen eigen baas zijn.
Maar wellicht kunnen mensen die er wel behoefte aan hebben samen grond kopen en er meentgrond van maken.
 
Maar wellicht kunnen mensen die er wel behoefte aan hebben samen grond kopen en er meentgrond van maken.

Ik doe mee.
Gaan ‘we’ dan groente verbouwen of er ook op wonen ?



maatschapwij.nu/videoportret/damaris-matthijsen-economy-transformers
Bovenstaande link is van een dame die de kwestie van wie is de aarde eigenlijk en dus waarom betalen voor iets wat al je eigendom zou moeten zijn en wie trekt met het huidige systeem eigenlijk aan het langste eind.
 
Met het huidige systeem trekt het kapitaal aan het langste eind denk ik, de banken en "oligarchen".



Hier het interessante filmpje wat je hierboven vermeld.

Steeds minder mensen bezitten steeds meer grond. Maar wat zou er gebeuren als al onze vierkante meters weer in handen van gemeenschappen zouden komen? Volgens Damaris Matthijsen is het dé manier om de kloof tussen arm en rijk te dichten en de aarde leefbaar te houden.

&feature=youtu.be
 
Ik denk trouwens dat de groep die hier behoefte aan heeft klein is.

Kom je dan niet terug op het huidige systeem?

Of:
Mensen die geen behoefte hebben aan een stukje aarde zouden dit beschikbaar kunnen stellen aan boeren en in ruil daarvoor op een of andere manier voedsel voor terug kopen of meewerken.. Dus zonder dat daar een partij tussen zit.
 
Wat mij tecbinnen schoot:

Als wij gratis zorg en energie tot mensenrecht verklaren, hoe kunnen we er dan voorzorgen dat vrije markt nog steeds voor innovatie zorgt.
 
We houdem dan des te meer energie over voor het realiseren van creatieve ideeen, juist omdat we verzekerd zijn van onze basisbehoeften en ons daar geen zorgen over hoeven te maken.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.046
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan